Fredagspanelen 59: Intel Haswell, Nvidia Geforce GTX 770 och Computex 2013

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 59: Intel Haswell, Nvidia Geforce GTX 770 och Computex 2013

Från Taiwan och Computex 2013 fixar Jonas och Jacob ett nytt avsnitt av Fredagspanelen, som utöver nyheterna från mässgolvet även handlar om händelserna hemma i testlabbet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jippi lördagsgodis i form av en fredagspanel!
Nu ska det fixas lite käk och sen tittas!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Dags att gå o hämta pizza då. Trevlig helg på er.

Permalänk
Medlem

Detta tackar vi för!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha, kan behövas efter en sönderbränd rygg. Kvällen räddad.

Permalänk
Avstängd

Oj vad jag har längtat!!

Spännande att den där Jacob visar sig i en fredagspanel! Tycker hans dialekt är dödsskön!!

Permalänk
Medlem

Happ, då blire lördagsgodis till "fredagspanelen" 50x pingvinstänger #yolo #inet

Permalänk
Medlem

En liten Laphroaig är upphälld.

Lördagsmys!

Permalänk

Detta får man kolla på! Kul med Jacob i panelen!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Inaktiv

Jag kan inte förstå hur ni får ihop allt, ni verkligen skämmer bort oss med massa videoreportage, podcasts, nyheter, recensioner och fredagspanel. Allt på samma vecka plus att en mederbetare gift sig...ni är underbara, tack som sjutton nu ska jag njuta av en fredagspanel med Jacob. Kul! 72 minuter mumma...

Permalänk
Medlem

Jaha då måste man skaffa nåt att tugga på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jacob!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Inaktiv

Jakob du passar som handen i handsken hos Sweclockers. Ja jag kan inte sluta berömma dig haha. Din dialekt gör det hela mycket härligare. Påminner om mitt ex som var från Linköping.

Permalänk
Medlem

Fasen Jacob, grymt bra! Din kameravana har verkligen förbättras ser man.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nice! Jag hade inte väntat mig en panel denna veckan men tackar!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

i me fetsnusen, på me solbrillerna. godlike!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Riktigt najs!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag satt i datorstolen slängde upp benen på bordet, kollade på klippet och efter bara några minuter så somnade jag och vaknade upp så hade klippet redan spelat till 47:01 Cola hjälper inte att hålla sig vaken

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X3D | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Hellhound | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink, Kingston Fury Renegade Gen 4 2TB | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3 | Arctic Liquid Freezer III 240 | Windows 11 Pro

Permalänk
Relik 📜

Oh, en fredagspanel att titta på där jag inte vet vad som sägs på förhand! Tror tusan det är första gången, vad jag minns på rak arm har jag varit med i samtliga tidigare. Mycket spännande!

Skrivet av crimsonidol:

Jag kan inte förstå hur ni får ihop allt, ni verkligen skämmer bort oss med massa videoreportage, podcasts, nyheter, recensioner och fredagspanel. Allt på samma vecka plus att en mederbetare gift sig...ni är underbara, tack som sjutton nu ska jag njuta av en fredagspanel med Jacob. Kul! 72 minuter mumma...

Tack ska du ha, det är alltid trevligt med lite beröm och uppmuntran!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kul att ni fick med ett avsnitt trots allt! Man märker att jacob inte är lika kameravan som Jonas men de släpper nog med tiden. Förstår inte var ni hittar all ork att jobba så hårt som ni gör och är förvånad att ni inte blivit mättade på allt än. Jag menar i början tycker man ju att grafikkort och cpu:er är the shit men när man har benchmarkat sitt tiotusende GPU eller byggt ihop sin tjugotusende testrigg.. då måste man ju känna att de inte är riktigt lika intressant länge. Hur som helst, hatten av mina herrar! Tack för ett hårt arbete

Visa signatur

🎮 MSI GeForce RTX 5090 32GB Suprim Liquid SOC • AMD Ryzen 7 9800X3D • Define 7 • ASUS ROG Strix B650E-F ⌨ 64GB DDR5 6000MHZ 💿 8TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

ahh men det är ju UNDERBART!! måste fixa fika innan man slår sig ner o njuter.

Ni ska veta att ni alla på redaktionen gör ett hästjobb och utan alla er så hade inte Sweclockers varit så bra som det är!
Tack allt jobb och framför allt all tid ni lägger ner.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd

Fan vad saker tillverkarna slänger ut asså! och sweclockers hänger på och jobbar hårt som vanligt, så j*vla grymt av er. Det är ett litet tag kvar men ni är fan värda en grym semester måste jag säga

Permalänk
Medlem

Jonas.... 60% av tiden tittar du ner i laptopen... varför??

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Jacob är ju fan en skön prick! Han passar in bra hos SC

Permalänk

Dögooo dialekt Jacob !

Permalänk

De snackar om MSI:s värsting bärbara dator, varför kollar de inte denna? http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/171029-webhallen_conf...

Visa signatur

Chassi: CM Stryker Mobo: ASUS ROG RAMPAGE IV EXTREME CPU: i7-3930K - Corsair H100i
GPU: Gigabyte GTX 680 4GB RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB 2133MHz SSD: 2x Samsung 840 Pro SSD 256GB
HDD: 4x WD Caviar Black 1TB i Raid10 PSU: Corsair TX750M
www.johnmorganstudios.se

Permalänk
Medlem

"Gååerilla glaaes"

Själv stolt östgöte!

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Detta får man kolla på! Kul med Jacob i panelen!

Ja absolut är det roligt med Jacob i panelen.
Han ska absolut inte bli pressad att hela tiden prestera bara för att alla "vill höra/se mer" av honom i paneler och kanske i podcasts?
Hoppas han bara ser det som en möjlighet för personlig utveckling framför kameran. För alla "småmissar" som man gör i livet i alla olika sammanhang är det ingen som tänker på förutom en själv.

Tänker på Timon & Pumba när de sjöng att trion sjunker ner till två... fast tvärtom. Duon (Jonas och Emil) skall bli en trio. Detta ser jag fram emot.
Desto fler åsikter, desto mer att begrunda vid eventuella hårdvaruval.

Började tiita på SWEC för några år sedan... som beroende idag

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SweMerlin:

Jonas.... 60% av tiden tittar du ner i laptopen... varför??

72 minuters fredagspanel, inte så lätt att memorera alla detaljer om man säger så

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Kylaren med avdunstande.. kan bli riktigt intressant som gfx kylare, där behövs det slangar för att lätt föra bort värmen.
Processor kylare för all del också.. men idag har vi också rediga kylare som klarar upp till 100 tdp passivt.
Aja hoppas silentseekers är på uppsving!