Muskampen 2025: Segraren korad!

Kan inte använda tangentbordet och musen! Råkade inaktivera Host Controller...

Permalänk
Medlem

Kan inte använda tangentbordet och musen! Råkade inaktivera Host Controller...

Hej!

Jag har problem med windows och BIOS. Jag råkade inaktivera Host Controller för USB i BIOS, och detta ledde till att jag inte kunde använda musen eller tangentbordet när jag skulle ominstallera windows 7. Eftersom att tangentbordet vägrar fungera, kan jag inte komma in i BIOS, så jag har ingen idé hur jag ska komma in i BIOS igen. Har ni några förslag?

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem

Har du en PS/2 port på moderkortet? Använd den i sådana fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nollställ BIOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Nollställ BIOS.

kanske är enklare! Borde finnas någon jumper eller knapp för det på moderkortet. Annars kan du plocka ur batteriet i någon minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Jag ska kolla

Skrivet av era909:

Nollställ BIOS.

Om jag inte har en PS/2 port så får jag nog nollställa...

Visa signatur

Chassi NZXT H440w Ultra Silent|Nätagg Be Quiet L8 530w|Processor Intel Core I5 4670k|Ram Corsair Vengeance Red 8gb|Grafikkort Asus GTX 760 2gb|Moderkort MSI Z97 G45 Gaming|SSD Samsung EVO Basic 120gb|Hårddisk WD Red 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Jag hade en sådan, men den glappar tangentbordet går på och av på några sekunder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BowL4D:

Jag hade en sådan, men den glappar tangentbordet går på och av på några sekunder.

ingen fara att nollställa bios. Det återställer bara alla inställningar.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades fixa det, mitt tangentbord stödde inte ps/2 så jag lånade min kompis gamla tangentbord och det fungerade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BowL4D:

Om jag inte har en PS/2 port så får jag nog nollställa...

Nollställa bios är det första man testar när man klantat sig med med bios inställningarna. Det gör ingen skada och är känd för att lösa många konstiga fel.

Strömkabeln ska vara utdragen under tiden så att man inte tvingas vänta i all evighet.