Uppdatering inför BF4, vad måste bort?

Permalänk
Medlem

Uppdatering inför BF4, vad måste bort?

Tjenare, Sitter i dagsläget med följande, en märkesdator så har inte riktigt koll på vissa av delarna:

i7 920
6950 2GB
anonymt x58 mobo
3x2GB 1333MHz RAM
120GB Intel 320
2TB WD Green
anonymt psu 700w, har kontakter för 2x8-pin + 2x6-pin PCI-e
Windows 7

CPU'n kan inte klockas över 3,1GHz pga. låsning i bios.

Vad är billigaste vägen till att kunna köra BF4 i 120fps konstant i 1080p? Inställningar kan få va low på allt utom mesh som ska va ultra.

Permalänk
Medlem

Finns ens BF4 ?
Om inte så är det kanske lite tidigt att handla grejer för det....

Permalänk
Medlem

Bf4 i 120 fps? Det räcker ju gott och väl med 60

Permalänk
Medlem

Jag tror du måste byta ut allt utom lagringen, vänta tills det har släppts så får du se vad som behövs. Men det kommer absolut inte bli billigt.

Permalänk
Medlem

Skulle nog byta ut allt utom lagringen. Billigaste lösningen är nog sandy bridge och något fint nvidia-kort, men frågan är ju om du vill uppgradera kort efter köp.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Jag tror du måste byta ut allt utom lagringen, vänta tills det har släppts så får du se vad som behövs. Men det kommer absolut inte bli billigt.

Räcker en 2500k i kanske 4,5GHz eller behöver jag en 2600k i så fall tror du? I så fall kanske en 3570k med något z77 mobo blir billigare?

Vad för grafikkort kommer jag behöva sedan? Räcker ett 680/770?

Till er som undrar så är det stor skillnad på 120 och 60 fps med avseende på reflexer osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Räcker en 2500k i kanske 4,5GHz eller behöver jag en 2600k i så fall tror du? I så fall kanske en 3570k med något z77 mobo blir billigare?

Till er som undrar så är det stor skillnad på 120 och 60 fps med avseende på reflexer osv.

Du vill kunna köra Bf4 i 120 fps men du har inte provat det? Bara att få Bf3 att köra i konstant 120 fps (med alla explosioner och skit) kräver en hel del kraft bara det.

Tror att du får byta ut allt, utom lagringen.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Vad för grafikkort kommer jag behöva sedan? Räcker ett 680/770?

bf4 kommer antagligen vara mer krävande än vad bf3 är. ett Titan gör ca 120 fps på ultra 1920*1080p.

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem

Måste det vara 120 fps så är det bäst att spela CSGO eller CoD.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Måste det vara 120 fps så är det bäst att spela CSGO eller CoD.

Vill inte spela CSGO eller COD.

Skrivet av rocksman:

bf4 kommer antagligen vara mer krävande än vad bf3 är. ett Titan gör ca 120 fps på ultra 1920*1080p.

Skrivet av frillan125:

Du vill kunna köra Bf4 i 120 fps men du har inte provat det? Bara att få Bf3 att köra i konstant 120 fps (med alla explosioner och skit) kräver en hel del kraft bara det.

Inte prövat det, nej. Mitt 6950 är mitt främsta bottleneck i dagsläget så jag vet inte riktigt hur det går. Sen tänker jag mig att det kanske blir en del optimering gjord till BF4 som inte finns idag iom att konsollerna kör x86 den här gången så att BF3 därav kanske inte är riktigt jämförbart.

Ultra är inte ett måste på allt, det mesta kan egentligen få va low i värsta fall. Det enda som är viktigt är 120 fps och upplösningen (1080p). Ultra är inte intressant överhuvudtaget med massa hbao o motion blur o grejer.

Men det kommer benchmarks på gpu-grejerna förr eller senare, jag undrar mest vad för cpu jag kommer att behöva, det lutar åt en 3570k med något billigt z77-mobo om det räcker till att börja med, så skaffar jag GPU när det kommer ut benchmarks.