Nu är det så att jag har försökt att koppla i min tredje skärm i det integrerade grafikkortet men när jag ska aktivera det så är den grå i BIOS.
Jag har en i5 650 och ett moderkort med H57 chipset.
Undrar också samma sak, jag har en skärm med VGA uttag, och grafikkortet har DVI. Ingen adapter. Är det helt omöjligt att använda min ena skärm genom den intergrerade och den ena genom grafikkortet?
Första steget är att ändra i bios så att båda är påslagna samtidigt. Om det inte går att ändra, inställningen inte finns eller ni inte får bild trots att ställt in rätt så går det inte och ni kan ge upp hela iden. Blanda inte in Windows ännu.
Vissa har fått det att funka men det beror helt på att de hade rätt moderkort där tillverkaren satsat på att fixa det.
Jag har fått det att funka med ett m4a89gtdpro från asus. I bios fick jag gå in på northbridge chipset o klicka mig visare lite till. Sen kunde jag välja i vilken ordning korten skulle användas. Alltså pxi först sen integrerat osv( alternativen står lite kryptiskt så läs noga). Sen måste du välja att dom ska vara påslagna samtidigt. Kommer inte ihåg vad mitt alternativ hette men det gick att välja auto om eller off. Kan säga att det krånglade rätt mycket även när det funka, då Windows inte verkade veta vilka drivare som skulle användas.
Jag kör 3 skärmar på grafikkortet och sedan en skärm på den integrerade kretsen i i5 3570k.
Aktivera i bios och allt går bra.
Om du inte kan aktivera det i bios så kan du behöva göra en firmware uppdatering på ditt moderkort.
Tänk på att din cpu kommer bli lite varmare när du kör den integrerade grafikkretsen. Så om den redan är saftigt överklockat så kommer den bli varmare än vanligt.