Trasig NAS, formatera om HDD från ext2/3?

Permalänk
Medlem

Trasig NAS, formatera om HDD från ext2/3?

Tjenare Sweclockers!

Har en släkting till mig vars NAS har slutat fungera. I detta fallet rör det sig om en Netgear Stora som utifrån vad jag har luskat ut kör ett Linux operativ. I denna NAS satt två stycken HDD'er på 1TB vardera och han skulle vilja återanvända dem i sin dator.

Nu till problemet:

När jag stoppar i den första hårddisken och kollar i Crystaldiskinfo så hittar den hårddisken och det verkar inte vara några större fel på den. Även diskhanteraren hittar hårddisken, men den finns inte när jag tittar under 'Dator'. Det första jag tänkte göra var att formatera den, men jag får inte fram något alternativ i diskhanteraren. Beror detta på att den troligen är formaterad i ext2 eller 3? Finns det några bra program ni kan rekommendera isf?

Är det någonting jag har missförstått så är det bara att säga till.

Tack!

EDIT: Känner mig lite dum Fixade problemet. Missade alternativet för att ta bort partitionen och sedan lägga till en ny.

Ledsen om jag har överbelastat era servers för mycket

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|