Leveranstider komplett vs. datorbutiken

Permalänk

Leveranstider komplett vs. datorbutiken

Ska till och beställa en processor idag. Funderar bara från vilket företag man ska beställa det ifrån. I höstas när jag gjorde en beställning på komplett så hade de så mycket att göra så det fick aldrig iväg paketet inom rimlig tid, så jag avbokade och handlade på annat ställe. Har för mig att datorbutiken också drogs med samma problem.

Ids inte ringa till företagen för att kolla upp läget idag, utan tänkte göra en snabbkoll här på swec, eftersom många handlar just från dessa firmor.

Så vad är eran erfarenhet som handlat där nyligen?
Fick ni grejerna snabbt?
Förutsätter naturligtvis att ni beställde grejer som fanns på lager.

Vad finns det annars för bra alternativ att beställa ifrån?

/gammelman

Permalänk
Medlem

Har beställt 2 ggr från komplett sista månaden, bägge gångerna har grejerna gått iväg dagen efter. Min erfarenhet från datorbutiken är att det har tagit en 3-4 dagar innan paketet gått iväg, men med tanke på hur lite grejer dom har nuförtiden kanske dom levererar direkt...

Jag skulle ta komplett.

Permalänk
Medlem

jag kan inte svara för DB´s frakttider, men jag skulle tagit komplett. Rakt av. Har funkat skitbra, jag beställde för ca 2v sen. Lade beställningen på onsdag natt, grejerna var packade och klara kl 08,05 ! nästa morgon. De snabbt det

Permalänk
Medlem

Om du väljer komplett bör du nog välja att få det skickat som företagspaket. Komplett prioriterar företagspaket mycket högre än vanliga postpaket. Ett företagspaket borde vara framme inom 3 dagar eller så.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk

ok, tackar för förslagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furre
Om du väljer komplett bör du nog välja att få det skickat som företagspaket. Komplett prioriterar företagspaket mycket högre än vanliga postpaket. Ett företagspaket borde vara framme inom 3 dagar eller så.

Vanligt Företagspaket finns dagen efter senast kl.16 på utlämningsstället. Sen skall man vänta ytterligare en dag på att få avin.
Men jag brukar ta kollinummret och hämta dagen efter.

Permalänk
Medlem

För mig tog det 2 veckor innan db skickade mitt packet, Det var en dvdspelare och 2 kablar, det konstiga var att de skickade 2 paket istället för ett. ett på 4kg o ett på 0.4. verkar inte som att saknade nåt på lagret vid det tillfället eftersom de skickade båda paket samtidigt. hoppas att det inte blir extra frakt nu bara för att de sjabblar till det

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt komplett utan tvekan. Om man tar hempaket så går det otroligt snabbt o få grejerna. Ett exempel: Jag beställde ett gf4ti4200 på en onsdagkväll runt 23. Fick kortet på fredan kl 17 ungefär. Dvs 42 timmars leveranstid.. helt ok om man jämför med datorbutiken där ett av mina paket tog ca 1½ vecka trotts att allt fanns i lager..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

jag handlar inte hos komplett längre. varje beställning jag har gjort har jag fått returnera någon vara i beställningen.
mkt rosor till deras RMA funktion och att det aldrig blivit nåt tjorv. Har alltid fått tillbaka hela grejer i slutändan. Dock så är jag less att få trasiga saker i första försändelsen.

Permalänk
Medlem

ner, det är väl ändå inte kompletts fel?

Permalänk
Medlem

Fått dagen efter när jag beställt av db. 1 dag leveranstid för mig asså. 4 gånger har jag beställt och alltid fått dagen efter.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

mina erfarenheter är att det tar 2 veckor för dbs paket att komma men kompletts kommer efter 3 dagar

Visa signatur

Saab 9000 2.3T -93....

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en snabb leveranstid, ta Dustin. Helt klart!
Annars rekomenderar jag "lilla dustin" (komplett.se)
Handlade en seagate V där, beställde den 10:e och enl sidan skulle den komma in den 10:e. Mkt riktigt, kl 16 den 10:e var den skickad

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu så är nog komplett snabbare, DB ser ju ut att ha tömt sitt lager helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemezis

Vanligt Företagspaket finns dagen efter senast kl.16 på utlämningsstället. Sen skall man vänta ytterligare en dag på att få avin.
Men jag brukar ta kollinummret och hämta dagen efter.

Jo visst, men då måste man ha skickat iväg sin beställning till komplett i god tid. Annars skickas det inte iväg förrens dagen efter...vilket gör att det blir en dag försenat och så tar det tre dagar totalt i alla fall...

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett datorpaket från db i lördags... har inte fått mailet som man skulle få från dom än...!

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem

beställde fråm komplett för 30 min sedan, dom har skickat grejerna nu

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meh
beställde fråm komplett för 30 min sedan, dom har skickat grejerna nu

I så fall har du haft mycket tur. Jag har aldrig hört att de har skickat iväg något så snabbt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort och en mus från komplett.se på Tisdagskvällen (23:00), jag fick grejorna på Fredagen, även fast jag var tvungen att ta ut paketet med kollinummret så var det ändå väldigt snabbt.

Beställt från datorbutiken (2ggr) och varje gång har det tagit över 2 veckor!

Så visst, beställ från komplett du! (btw, så har dom bättre priser med )

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Hedersmedlem

datorbutiken.com är snabba, jag har beställt därifrån väldigt många ggr, alltid kommit väldigt snabbt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

komplett är sjukt bra. Har haft beställningar som blivit skickade klockan 22 när man beställt vid 20:00

Visa signatur

[size="1"]Tbred B 1700+@240 X 10 | Abit NF7 rev 2.0 |2X256 twinmos @ 240mhz dual channel | Radeon 9700 @ 375/330 | Truepower 430w
Vattenkyld med | Dangerden Maze3 | Dangerden Geforce4 block | Dangerden Z-chipset block | Eheim 1048 | Dangerden Heatercore.
3dmark 2001[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meh
komplett är sjukt bra. Har haft beställningar som blivit skickade klockan 22 när man beställt vid 20:00

Att de är bra betvivlar jag inte. De har dock aldrig varit så snabba de gånger jag har beställt från dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag beställde en jävla massa grejer från komplett en gång.. blev 17000 sammanlagt.. tog 2dar så hade jag det hemma..

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Avstängd

så länge det finns i lager är det inte sån stor skillnad, beställde förra veckan lite saker från komplett.se kom på 3dagar

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

har bra erfarenheter från båda. Aldrig haft problem med att nån av dom tagit lång tid på sig. Men överlägset bäst är dustin. beställde min skärm där och det stod att det var beställningsvara och tog 1-2 dagar och 2 dagar efter jag beställt hade jag skärmen hemma hos mig

Permalänk

fick mina paket från overclockers och datorbutiken idag och måste säga att jag tycker db är snälla.

De hade packat ner en Corsair 512 3500, istället för 3200 som jag beställt, tack så mycket db!

Permalänk
Medlem

aja, ni kan ju prova en "icke-lagervara" från datorbutiken.com Det är en upplevelse utan dess like. Jag försökte köpa ett Chieftec fulltower från dom för ca ett år sedan. Först stod det att det skulle ta 10 dagar. Sen när det inte hänt något efter 15 så ringde jag dom. Var väl i slutet av september, dom skulle få in chassi början av december! La en beställning hos komplett och hade grejerna 3 dagar senare.

Och som någon skrev tidigare, vill man ha grejer inom ett dygn så är det definitivt dustin som gäller.

Visa signatur