Ett förslag som förhindrar bumpning

Permalänk
Medlem

Ett förslag som förhindrar bumpning

Ni har en regel mot bumpning med ett undantag att man får lägga till ny info eller en ny fråga.
Fast i situationer när man inte har någon extra info eller annan fråga och sitter där med en gammal obesvarad tråd ingen lägger märke till.. vad ska man då göra?

Här är mitt förslag! Ge oss ett sätt att markera om problemet i tråden är löst eller inte.
Använd färger där grön står för löst, gult för delvist löst och rött för en tråd som inte alls har löst sig.
Låt oss alla som läser i forumet välja att filtrera bort lösta, delvis lösta eller icke lösta trådar så hittar vi alla rätt lättare bland röran.

Detta skulle nog funka bra både i trådar där man behöver hjälp med olika problem samt trådar för köpråd.
Om ni inte gillar idén säg till mig så får vi tänka ut något annat tillsammans eftersom jag sitter alltför ofta med olösta trådar utan tillåtelse att bumpa..

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk

Ett tydligt och överskådligt färgsystem, för att särskilja vilka problem som har blivit lösta och vilka som inte har blivit det, vore hur bra som helst!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej,

Tack för förslaget! SweClockers är i första hand ett diskussionsforum, vilket betyder att vi vill uppmuntra diskussioner. Jag tror att systemet du föreslår passar bättre i en kunskapsdatabas eller liknande, där just frågor och (rätt) svar är det väsentliga. Därmed inte sagt att vi kan komma att införa en funktion som fyller samma syfte.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

eller tagen [löst] [solved]

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder