Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Kolla närmare nästa gång du postar fynd om någon redan tipsat om samma produkt, tack!.
Finns redan några rader upp på samma sida.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Alienware 27" IPS 180hz

Permalänk
Medlem

Ang. den där IPS skärmen som det är REA på nu från CDON "Thor"
Fungerar den att använda som skärm för PS3? Såg att den inte hade HDMI anslutning, blir det mycke sämre bild då eller?
Om man använder en adapter dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eph:

Ang. den där IPS skärmen som det är REA på nu från CDON "Thor"
Fungerar den att använda som skärm för PS3? Såg att den inte hade HDMI anslutning, blir det mycke sämre bild då eller?
Om man använder en adapter dvs.

En HDMI till DVI adapter innebär ingen bildkvalitetsförlust, så det är lugnt.

Nog borde skärmen funka bra till PS3! ... men den har ju inget ljud dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Permalänk

Hur bra är Fujitsu P23T-6 Thor Edition skärmen från CDON för 999kr? Tänkte köra 2 skärmar nämligen isåfall. I vilken prisklass ligger likvärdiga produkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Hur bra är Fujitsu P23T-6 Thor Edition skärmen från CDON för 999kr? Tänkte köra 2 skärmar nämligen isåfall. I vilken prisklass ligger likvärdiga produkter?

Jag köpte denna tillsammans med dator i julas.
Kalibrerade den med gott (inte perfekt) resultat.
Bytte under våren till Dell U2312H som är lättare att få till en korrekt kalibrering.
Sida vid sida så känns Dellen lite stunsigare i färgerna, men i de få spel jag spelar så märks väldigt lite skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

ZTE Blade III hos Tele2/Comviq i samarbete med Wrapp för antingen 0:- eller 245:- om man säger upp abonnemanget direkt (ingen bindningstid). Lite osäker på om man faktiskt kan slippa undan den 1. månadens abonnemang.
Låst till Tele2/Comviq. Abonnemanget ger fria samtal, sms, mms och 3GB surf ifall man vill ha det kvar.
http://webbutik.comviq.se/wrapp/zte-blade-iii.html

hm ser väldigt skumt ut det där.
Lite sugen men vill inte bli fast på 12-24 månaders för det priset.
Om man kör 1-3 månader är det okej men inte mer, ser lite konstigt ut.

Frågan är ju om något är fel etc.

Permalänk

Det här verkar ju för bra för att vara sant, utan bindningstid ?

Permalänk
Avstängd

screamin-daemon

bara så att du vet så är mobilen låst till tele2/comviq 1 år och det finns inget sätt att låsa upp den. varken kod på ebay eller via custom roms/låsa upp BL. det står mer om det på swedroid.

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atiradeon:

Det här verkar ju för bra för att vara sant, utan bindningstid ?

ja men mobilen är låst till tele2/comviq 1 år och går ej att låsa upp innan dess

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av amanito:

screamin-daemon

bara så att du vet så är mobilen låst till tele2/comviq 1 år och det finns inget sätt att låsa upp den. varken kod på ebay eller via custom roms/låsa upp BL. det står mer om det på swedroid.

Vet, ska lägga till det i fyndtråden. Glömde bort det.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av amanito:

screamin-daemon

Skrivet av amanito:

ja men mobilen är låst till tele2/comviq 1 år och går ej att låsa upp innan dess

Har ni info om varför den inte går att låsa upp?

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Frågade comviq på facebook.
Om den bara är låst till comviq bryr jag mig inte så mycket, beställer jag och betalar 1 månad fastpris sen kör kontantkort hos dom.

Men se vad comviq säger, orkar inte beställa och kladda om det är fel så

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nja det är faktiskt lite skumt. Det går att lägga in customrom men operatörslåset finns kvar.

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nivity:

Frågade comviq på facebook.
Om den bara är låst till comviq bryr jag mig inte så mycket, beställer jag och betalar 1 månad fastpris sen kör kontantkort hos dom.

Men se vad comviq säger, orkar inte beställa och kladda om det är fel så

Håll oss uppdaterade.

Skrivet av screamin-daemon:

Nja det är faktiskt lite skumt. Det går att lägga in customrom men operatörslåset finns kvar.

Låter märkligt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

ingen som har ork/tid att fixa program för att låsa upp den, tyvärr. om du vill så kan du följa utvecklingen på modaco@zte blade 3 men ämnet är dött där och ser ut som att ingen bryr sig

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Håll oss uppdaterade.

"Nej, du betalar ingenting för telefonen. Men du kommer behöva betala för den tiden som abonnemanget är igång och vi säger normalt upp den under faktureringstiden. För att säga upp ett abonnemang så behöver du antingen chatta med oss via Mitt Konto på comviq.se, skicka ett mail info@comviq.se eller genom att skicka ett ärende genom att gå in på https://www.comviq.se/kundservice och sedan gå längst ner på sidan till "Skriv till kundservice". Men kostanden kommer att bli mer än 1kr, ja telefonen är låst till oss.

Mvh
Rebecca"

Permalänk
Skrivet av Nivity:

"Nej, du betalar ingenting för telefonen. Men du kommer behöva betala för den tiden som abonnemanget är igång och vi säger normalt upp den under faktureringstiden. För att säga upp ett abonnemang så behöver du antingen chatta med oss via Mitt Konto på comviq.se, skicka ett mail info@comviq.se eller genom att skicka ett ärende genom att gå in på https://www.comviq.se/kundservice och sedan gå längst ner på sidan till "Skriv till kundservice". Men kostanden kommer att bli mer än 1kr, ja telefonen är låst till oss.

Mvh
Rebecca"

För eventuellt 245kr så är det ju ändå jävligt billigt Kan vara en spotify telefon / kamera / whatever

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johanboyboy:

För eventuellt 245kr så är det ju ändå jävligt billigt Kan vara en spotify telefon / kamera / whatever

jo jag hade tänkt samma sak, att använda mobilen för sådana ändmål men mitt telenor kort funkar inte och har där har jag obegränsad surf hade tänkt använda den som hotspot

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Skrivet av amanito:

jo jag hade tänkt samma sak, att använda mobilen för sådana ändmål men mitt telenor kort funkar inte och har där har jag obegränsad surf hade tänkt använda den som hotspot

Tycker det är prisvärt, även utan funktioner som 3g/4g surf, sms och telefoni.

Permalänk
Skrivet av amanito:

Äh, jag beställde en bara för att.
Kan ju alltid hitta ett användningsområde för den. För 0 eller max 245:- så känns det rätt så överkomligt.
Nu ska jag bara hitta hur man säger upp abonnemanget

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av amanito:

ingen som har ork/tid att fixa program för att låsa upp den, tyvärr. om du vill så kan du följa utvecklingen på modaco@zte blade 3 men ämnet är dött där och ser ut som att ingen bryr sig

Skrivet av Nivity:

Mvh
Rebecca"

Fan min mobil har trasigt stereouttag så kanske kan bli min musikmobil

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nivity:

Mvh
Rebecca"

Citerade dig i fyndtråden, då har vi iaf. gjort vad vi kunde för att "varna".

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marmeladov:

Äh, jag beställde en bara för att.
Kan ju alltid hitta ett användningsområde för den. För 0 eller max 245:- så känns det rätt så överkomligt.
Nu ska jag bara hitta hur man säger upp abonnemanget

jag tror inte comviq kommer att krångla med uppsägningen, finns ett par stycken på swedroid som redan sagt upp abbonemanget

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Skrivet av amanito:

jag tror inte comviq kommer att krångla med uppsägningen, finns ett par stycken på swedroid som redan sagt upp abbonemanget

Trevligt att höra!
Jag mailade just till info@comviq.se likt "Rebecca" hänvisat till och skrev där att jag med omedelbar verkan vill säga upp abonnemanget. Sen om jag får betala 245:- i slutändan eller inte återstår att se

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk

Dom har nu ändrat så man måste betala för telefonen.

245 kr /mån
Betalas nu: 995 kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johanboyboy:

Dom har nu ändrat så man måste betala för telefonen.

245 kr /mån
Betalas nu: 995 kr

haha ja det har de, de har dessutom tagit bort sidan

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Skrivet av amanito:

haha ja det har de, de har dessutom tagit bort sidan

Här ligger den nu och mycket riktigt - 995:-
http://webbutik.comviq.se/zte-blade-iii.html?subscriptionType...

Ska bli intressant att se om jag och andra som beställde innan dealen ändrades får någon telefon

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av marmeladov:

Här ligger den nu och mycket riktigt - 995:-
http://webbutik.comviq.se/zte-blade-iii.html?subscriptionType...

Ska bli intressant att se om jag och andra som beställde innan dealen ändrades får någon telefon

Jag tog iaf. en skärmdump och sparade även webbsidan.

Visa signatur

Permalänk

Jag har fått svar från kundtjänst nu. Jag skrev och bad om hjälp med att säga upp det abonnemang som följde med beställningen eftersom jag inte ville ha det och uppsägningstiden var 0 månader. Jag fick detta som svar:

Citat:

"Hej XXXXX,

Om du vill ångra din beställning på en ZTE Blade 3 med Comviq-abonnemang så måste mobiltelefonen skickas tillbaka till oss.
Vill du att vi ska ångra din beställning? En kollega som har hand om detta kommer isåfall att ringa upp dig, vi kan ringa dig vardagar mellan 9-17, när skulle det passa bäst för dig att bli uppringd?
Vilket telefonnummer kan vi nå dig på?

Med vänliga hälsningar,

Johanna Widén
Comviq"

Nej, jag vill inte ångra beställningen. Jag vill bara säga upp abonnemanget vilket jag torde ha rätt till. Telefonen vill jag ju fortsatt att de skickar. Försöker de dra en rövare för mig här

Visa signatur