Microsoft packar upp Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

min extremt lilla hjärna slog en extravolt.....standarden för hdmi som klarar 4k är väl inte färdig än?

SAXAT FRÅN WIKIPEDIA.

HDMI 1.4
5 juni 2009
1 - Inbyggd kanal i HDMI-kabeln för internetuppkoppling i högst 100 Mbit/s. Fulla namnet är HDMI Ethernet Channel, även förkortat HEC. Denna funktion medför att separat internetkabel ej behövs.
2 - Högsta upplösningen höjs till 4096 x 2160 i högst 30 Hz.
3 - Framtida stöd för återgivning av 3D-media och optimering av bilden beroende på vad som visas.
4 - Ljudåterkoppling, medför att en TV-skärm med inbyggd TV-mottagare kan skicka ljud till ansluten förstärkare så att separat ljudkabel ej behövs.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag vet inte riktigt, jag tycker att Xbox one har lyckats på vissa punkter, men inte tillräckligt för att jag (Som ijnte är så intresserad av konsol överhuvudtaget) skulle ta en över PS4. PS4 känns som ett "snabb" och smidig konsol om jag vill köpa något att ha i vardagsrummet för att sitta och lira Forza eller något annat bilspel med polare.

Det lär ta ganska lång tid att få igång Forza 5 på en PS4, så det där med snabb och smidig vet jag inte :/

Permalänk
Medlem

Blir fan arg när man ser hur snåla dom jävlarna är! Är ju en jeffla vhs man får.... med en stor limpa till nätdel. Allt bara för att dom ska tjäna så mycket pengar som möjligt, man har ju inte mycket till val om man har svårt för ps, så man måste köpa den där hemska burken....

Hade xbox one sett ut som ps3 hade till och med det varit 1000 ggr bättre, men dem är väl för snåla för o designa och bygga kompakt.
Nu är man arg på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejdär:

Blir fan arg när man ser hur snåla dom jävlarna är! Är ju en jeffla vhs man får.... med en stor limpa till nätdel. Allt bara för att dom ska tjäna så mycket pengar som möjligt, man har ju inte mycket till val om man har svårt för ps, så man måste köpa den där hemska burken....

Hade xbox one sett ut som ps3 hade till och med det varit 1000 ggr bättre, men dem är väl för snåla för o designa och bygga kompakt.
Nu är man arg på riktigt.

Kom ihåg att folk har olika uppfattningar när det kommer till design. Personligen föredrar jag One över samtliga PS modeller.

Permalänk
Medlem

Bara pinsamt när företagen gör sådant där.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Musikälskare

Tack men nej tack...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evulme:

Lägger hellre pengarna på ny hårdvara till min dator!!

P.s Fast ja kommer ändå köpa en ps4 till mina barn

Håller me, fick istället bara suget på o köpa en ny laptop o 250gb ssd för o sen köra in windows 7..känns som ja kan göra mer och ändå kunna lira bf3 på low.. dunno, börjat få sug på o skriva en bok nu när impulsköpet visa sig ha island-keyboard.. älskar spel men ja vill inte känna mig bunden som en konsol kommer göra.. känns bara som en massa p12:or kommer skrika i mitt öra när one sen väl släpps.. börjar bli gammal kanske?
Nee en 250gb ssd o laptop för 5.5k sammanlagt som startar upp på 15 sek känns mer värt just nu.. sen har man ju de andra datorerna som i sig.. nope, inget sug på dessa konsoler, men kusinen min kanske skaffar en..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

Bästa unboxing ever. Kastar grejer omkring sig, ser allmänt stressad ut och vill bara få allt klart så snabbt som möjligt.
Mer sånt ;D

Haha.

Håller med! Riktigt lustigt! Inga fjantiga bugningar och maneer som den där japanen som unboxade den senaste Nintendo konsollen.

Kom och tänkta på denna:

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Trevligt med medföljande headset!

Skrivet av zipmiX:

Visst är det så! Det fick man även på Xbox 360, i alla fall jag! Snyggt jobbat med alla positiva argument för Windows 8 btw

Skrivet av Jeddan:

Man kan ju bara hoppas på att det är bättre än det till Xbox 360, så dåligt så det är obrukbart för mig iaf

Visst är headsetet man fick med till X360 bara till för voice chat? Man kan inte få spelljudet i luren va? (Kanske inte så ballt med mono i ett öra iof)
Har ett till mitt X360 men har inte ens tagit upp den ur påsen den kom i.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Trevligt att HDMI kabel å headset ingår.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Tycker själv att det är rätt kul att folk dömmer ut XBOX innan de äns har kommit eller hissar PS4 till skyarna.
Själv har jag blivit så pass gammal att jag inte säher något innan jag själv har fått provat båda konsollerna.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Får man bara ljud ut i en kanal med dessa headset eller hur fungerar det, För man ska väl kunna spela med det?

Permalänk
Avstängd

THEN WE HAVE THE KINECT! AND IT WILL WORK IN (almost) ANY ROOM! Haha, vilket sopig video. Skynda mer. Den powersupplyn är halva konsollen i storlek LOL

Permalänk

Herre gud vad sexig xboxlådan var...

Nä ganska trist utseende, men det är inte därför som man köper en konsol.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Trevligt att HDMI kabel å headset ingår.

Inte så trevligt som man kan tro.
Både hdmi kabeln och headsetet, är så budget det någonsin går att få.
Visst kör med headsetet om det duger, men skaffa åtminstone en riktig hdmi kabel.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=310734

Fabriken där Supra HDMI tillverkas är den enda i världen, som blivit certifierad av HDMI's Accredited Testing Centre (ATC).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av axello:

Det lär ta ganska lång tid att få igång Forza 5 på en PS4, så det där med snabb och smidig vet jag inte :/

Nej men det känns som en smidigare konsol överlag.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Visst kör med headsetet om det duger, men skaffa åtminstone en riktig hdmi kabel.

Fabriken där Supra HDMI tillverkas är den enda i världen, som blivit certifierad av HDMI's Accredited Testing Centre (ATC).

Vad babblar du om? Supra kablen är inte bättre än den till Xbox One. Visst den är snyggare men det är det enda.
Om headsetet vet vi ingenting än, det får tiden utvisa.

Videon i sig var den roligaste unboxingen som jag har sett. Lite som en Steven Seagal film

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Steve Ballmer hade varit stolt över den presentationen

Att de inte har nätdelen inbyggd har en bra funktion - om den går sönder behöver man inte lämna in hela skiten på lagning

Skrivet av axello:

Ursäkta mig men va?
forza på ps, käkat svamp?

Permalänk

Xbox <3

Jag tror att Xbox One kommer utslå Playstation 4. Den har massor av funktioner vilket playstation inte har. Förstår inte på hur ni tänker ibland...

Edit: Sarkasm.

Visa signatur

Citera för in i helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Ledsen att spräcka ditt tankesätt. Kvittar vilken kabel du köper mer eller mindre.

http://www.testfakta.se/teknik/article14518.ece

Permalänk
Medlem

Så microsoft börjat till och med att följa efter nintendo-svängarna med att unboxa?
All pr är bra pr... i guess?

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Skrivet av anon218488:

Yngre har aldrig sett en VHS. Äldre tror att VHS fortfarande är Hi-Tech.
Kan bli problem med resten av befolkningen.

Ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på detta eller om jag ska svara på nåt? xD

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ledsen att spräcka ditt tankesätt. Kvittar vilken kabel du köper mer eller mindre.

Det enda som fått mig in på detta, var när jag gick från en hdmi kabel för 800:- från Monster-cables,
till en kabel för drygt 480kr från Supra cables.
Jag tyckte själv att det blivit bättre bild, och jag fick bevis.
För en av mina vänner kom på besök, och sade (fan vad bra bild du har fått hur lyckades du med det?)
Han visste inte ett skit om mitt kabelbyte, då jag inget hade sagt.
Däremot så avslöjade jag det ju, efter hans uttalande.
Han köpte själv en likadan och fick även han bättre bild.
Men en viss tydligt märkbar förbättring kan det bli, beroende på vad man har för kabel innan.
Ingen skall ju dock inbilla sig, att det någonsin handlar om full-hd vs 8k upplösning.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/hdmi...

Jag har dock 2 ex, av 1m verisionen.
1 till mig
1 till mor och far.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är lite som jag tycker. Sällan det kommer spel när konsollen släpps som är intressanta. Lutar mot ps4 då de haft spel
som tilltalat mig mer på den sidan. Skulle blivit en 360 om inte spelen jag ville ha råkade komma till PC eller PS3 istället.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Det beror väldigt mycket på längden och omgivningen. En vanlig kabel fungerar säkert utmärkt för de flesta (i vanlig hem miljö) men om du har väldigt påkostat ljudanläggning och långa kablar kan det uppstå problem i form av störningar. I ett sådant fall är det ju dock mer motiverat att köpa bättre kablar eftersom de bara kostar några procent av anläggningens totala kostnad. Sen de dyraste kablarna är väl ganska tveksamt om man någonsin kommer behöva.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Jaså det blir inte HDMI 2.0 då? Det är ju lite av en besvikelse faktiskt. Trodde att de hade lite mer framförhållning än så. 4K på 24 FPS är ju bara användbart till film.

Matchar komponenterna i konsolen också då alltså, tvekar på att konsolen orkar klämma fram ens 24FPS i 4K i spelande, speciellt inte om några år, när 4K TVs faktiskt finns i folks hem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lasergurka:

Matchar komponenterna i konsolen också då alltså, tvekar på att konsolen orkar klämma fram ens 24FPS i 4K i spelande, speciellt inte om några år, när 4K TVs faktiskt finns i folks hem.

Tänkte rent generellt att 24 fps är begränsande för det mesta. Det är ju inte så svårt att bygga lite enklare indiespel på högre upplösning om man skulle känna för det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBoX:

Det beror väldigt mycket på längden och omgivningen. En vanlig kabel fungerar säkert utmärkt för de flesta (i vanlig hem miljö) men om du har väldigt påkostat ljudanläggning och långa kablar kan det uppstå problem i form av störningar. I ett sådant fall är det ju dock mer motiverat att köpa bättre kablar eftersom de bara kostar några procent av anläggningens totala kostnad. Sen de dyraste kablarna är väl ganska tveksamt om man någonsin kommer behöva.

Kablar är mest en feelgood faktor, givetvis ska man inte ha för tunna kablar men man behöver inte överdriva som vissa gör.
Antingen köper man kablar för flera tusen för att man inte kan fysik och inbillar sig höra skillnad eller för att man tycker det är snyggt och känns bra.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Lifooz:

Det enda som fått mig in på detta, var när jag gick från en hdmi kabel för 800:- från Monster-cables,
till en kabel för drygt 480kr från Supra cables.
Jag tyckte själv att det blivit bättre bild, och jag fick bevis.
För en av mina vänner kom på besök, och sade (fan vad bra bild du har fått hur lyckades du med det?)
Han visste inte ett skit om mitt kabelbyte, då jag inget hade sagt.
Däremot så avslöjade jag det ju, efter hans uttalande.
Han köpte själv en likadan och fick även han bättre bild.
Men en viss tydligt märkbar förbättring kan det bli, beroende på vad man har för kabel innan.
Ingen skall ju dock inbilla sig, att det någonsin handlar om full-hd vs 8k upplösning.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/kabel-och-kontakt/hdmi...

Jag har dock 2 ex, av 1m verisionen.
1 till mig
1 till mor och far.

HDMI funkar inte så, har du inga störningar i bilden i form av streck, gröna prickar eller andra väldigt synliga problem så har du så bra bild du kan få. En dyrare kabel kan varken ge skarpare bild eller bättre (andra) färger, antingen har en pixel exakt den färg den ska ha eller så visas den inte alls.

Här kan du läsa lite mer om tekniken: http://news.cnet.com/8301-17938_105-20056502-1/why-all-hdmi-c...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]