Permalänk
Medlem

Val av surfplatta?!

hallå allesammans!

är på jakt efter en surfplatta som jag ska ha i min bil men är ny inom det området..

mina krav på surfplattan är :

HDMI uttag
bra processor
mkt i minne
usb/laddnings uttag

plattan kommer vara uppkopplad till en processor hela tiden genom usb, även laddning kommer gå på usb uttaget..

anledning till att jag vill ha HDMI uttag är för att extra skärmar (platt-tv?) kommer kopplas in och tanken är att kunna ''spegla'' skärmarna, funkar det genom HDMI?

3g är inget måste då jag tänkt köra internet delning med mobilen..

max pris: ja max ~5000:-

har säkert glömt ngt så fråga på..

tacksam för alla svar och tips jag kan få! mvh sydeken

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

First of all..

HDMI utgångar, bara där är valet väldigt begränsat om det ens finns några, Adapter finns
USB är också rätt sällsynt, tillverkarna har ju sina egna portar, har du MHL/HDMI adapter måste även laddaren vara ansluten.

"uppkopplad till en processor hela tiden genom USB" ???

Surfplattans skärm kommer att speglas ja. Alltså du har samma bild på båda skärmarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

First of all..

HDMI utgångar, bara där är valet väldigt begränsat om det ens finns några, Adapter finns
USB är också rätt sällsynt, tillverkarna har ju sina egna portar, har du MHL/HDMI adapter måste även laddaren vara ansluten.

"uppkopplad till en processor hela tiden genom USB" ???

Surfplattans skärm kommer att speglas ja. Alltså du har samma bild på båda skärmarna.

Okej men som tex sony xperia Z plattan (DOCK är den runt 10'' vilket är lite för stort för bilens panel, vill ha runt 7,8,9'') har väl båda en så kallad mini-hdmi utgång samt en mini-usb utgång eller har jag fel ? :S

japp plattan kommar användas istället för en stereo i bilen och kommer skicka ut en signal som blir optisk till ljudprocessorn, lång historia.. men kortfattat, plattan kommer sitta i bilen hela tiden

okej, var lite osäker gällande speglingen då jag pratade med en försäljare som sa att enbart nerladdat material kan speglas.. han mena alltså på att huvudmeny osv inte speglas..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sydeken:

Okej men som tex sony xperia Z plattan (DOCK är den runt 10'' vilket är lite för stort för bilens panel, vill ha runt 7,8,9'') har väl båda en så kallad mini-hdmi utgång samt en mini-usb utgång eller har jag fel ? :S

japp plattan kommar användas istället för en stereo i bilen och kommer skicka ut en signal som blir optisk till ljudprocessorn, lång historia.. men kortfattat, plattan kommer sitta i bilen hela tiden

okej, var lite osäker gällande speglingen då jag pratade med en försäljare som sa att enbart nerladdat material kan speglas.. han mena alltså på att huvudmeny osv inte speglas..

Justja, mini-HDMI finns ju:) Vet dock inte hur urvalet ser ut för den typen.
För min Note 10.1 så speglas allt.

Permalänk
Medlem

Kolla in denna från Toshiba http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/toshiba-... tror den ska ha fullstor HDMI. Den har Tegra4, 2560x1600 upplösning mm och ett ganska pra pris

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera Nexus 7 eller iPad du kommer inte bli besviken.

Permalänk
Medlem
Citat:

hallå allesammans!

är på jakt efter en surfplatta som jag ska ha i min bil men är ny inom det området..

mina krav på surfplattan är :

HDMI uttag
bra processor
mkt i minne
usb/laddnings uttag

plattan kommer vara uppkopplad till en processor hela tiden genom usb, även laddning kommer gå på usb uttaget..

anledning till att jag vill ha HDMI uttag är för att extra skärmar (platt-tv?) kommer kopplas in och tanken är att kunna ''spegla'' skärmarna, funkar det genom HDMI?

3g är inget måste då jag tänkt köra internet delning med mobilen..

max pris: ja max ~5000:-

har säkert glömt ngt så fråga på..

tacksam för alla svar och tips jag kan få! mvh sydeken

Mycket minne? Antar att du menar lagring då, kan va bra att leta efter en med mSD-slot då.
MicroUSB har alla utom Apples
Bra processor - ska du bara köra film o musik behöver du kanske inte den vassaste..
Vaddå processor via USB? Fattar noll
3g/4g kan vara att rekommendera, skönt o slippa det momentet..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vänta in Nexus 7 2013 som bör börja säljas i September.

Permalänk
Medlem

Den bästa lösningen jag känner till är med Nexus 7. Du behöver dock låsa upp bootloadern på den och slänha in den här custom Romen: http://rootzwiki.com/topic/37755-timurs-kernel-usb-rom-usb-ho...

En väldigt billig platta och utvecklaren av Romen lyssnar väldigt mycket på sina användare. Tack vare den Romen så kan du t.ex. både ha en 500gb hdd, usb ljudkort och en telefon inkopplad för att teethera sammtidigt.

Om du ska använda andra plattor kanske det inte finns utvecklare för det och då får du nog fixa allt själv

iPad är både mycket dyrare och mer begränsat.

Här är min installationstråd: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=92389

Finns även mycket nyttigt att läsa på N7 delen på rootzwiki!

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS X HERO | Intel Core i7 8700K @4.8GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z @4133Mhz | Corsair H150i PRO | Corsair Crystal 570X

Permalänk
Skrivet av ReverenD:

Mycket minne? Antar att du menar lagring då, kan va bra att leta efter en med mSD-slot då.
MicroUSB har alla utom Apples
Bra processor - ska du bara köra film o musik behöver du kanske inte den vassaste..
Vaddå processor via USB? Fattar noll
3g/4g kan vara att rekommendera, skönt o slippa det momentet..

TS pratar om en ljudprosessor, dvs en enhet som fördelar ljudet till bilen högtalarsystem.
De har ingenting med prossesorer i "datorvärlden" att göra

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

TS pratar om en ljudprosessor, dvs en enhet som fördelar ljudet till bilen högtalarsystem.
De har ingenting med prossesorer i "datorvärlden" att göra

Ah, d förklarar saken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd

Vill du ha något väldigt lyxigt så köp en ipad

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Du menar något onödigt dyrt och överpriserat?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av nokia12:

Din lilla fanboy, på vilket sätt är ipad lyxig?