SweClockers drop!

Ljudet som uppstår när en enhet ansluts spelas upp hela tiden även fast jag inte ansluter något, vad är det för felet?

Permalänk
Medlem

Ljudet som uppstår när en enhet ansluts spelas upp hela tiden även fast jag inte ansluter något, vad är det för felet?

Som titeln säger så spelas ljudet som uppstår när man ansluter en enhet till datorn upp fast jag inte ansluter någon enhet. Detta spelas upp slumpmässigt och sker runt 20 gånger per minut. Otroligt irriterande och det gör också det omöjligt att lyssna på någonting överhuvudtaget då detta oljud avbryter ljudspåret eller stycket jag lyssnar på. Inget indikerar på att något överhuvudtaget händer på datorn utöver ljudet som spelas upp. Jag har testat att ta ut alla anslutningar förutom HDMI kabeln och strömkabeln men ljudet fortsätter fortfarande. Detta sker på en uppdaterad nyinstallation med Windows 8 som inte har någonting installerat utöver de program/appar som följer med. Detta skedde även innan jag installerade om operativsystemet och då var mina drivrutiner helt uppdaterade så har svårt att tänka mig att det har att göra med det. Vad är det som händer med min dator och hur fixar jag det? Tacksam för hjälp och förslag!

EDIT: Håller på att bli helt galen på detta. Har kollat eventloggen och inget kommer upp överhuvudtaget när ljudet sker. Har även testat en USB logg som inte heller visar något överhuvudtaget när ljudet sker vilket ger mig känslan av att det inte är USB relaterat utan någon annan maskinvara. Önskar verkligen att det fanns någon som hade en potentiell lösning för just nu ser det ganska mörkt ut.

Permalänk
Medlem

Upptäckte nu att när ljudet sker så avbryts låten jag lyssnar på och jag får felmeddelandet: "En ljudenhet kopplades från eller konfigurerades om. Kontrollera att ljudenheten är ansluten och försök sedan spela upp objektet igen. Om jag sedan försöker att spela upp låten efter denna händelse så får jag felmeddelandet: "Windows kan inte utföra den önskade åtgärden just nu". Så oljudet/Varningen antar jag handlar om att någon ljudenhet krånglar. Har inget ljudkort men jag tänker att det kanske har och göra med de inbyggda ljudkortet på moderkortet? Har ett Maximus V Gene om det hjälper, självklart med de senaste ljuddrivrutinerna.

Permalänk
Medlem

kan även vara glappkontakt i t.ex hörlurskontakter eller någon USB.. kolla det

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk

fick för ca 2 veckor sen en "USB 2.0 - hub" med 10 USB-portar på från kina... då lät det precis så fast kanske 5 minuters mellanrum och inga ljud avbröts (tror jag inte)... Slutade med att kontakten, som var en adapter från amerikansk kontakt, small till och Hub:en började ryka och en propp gick...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk

Du har inte nån skit i kontakterna på ljudkortet? Långsökt att något skulle ha letat sig in där, men värt att kolla..

Jag hade gått in i BIOS och stängt av ljudkortet, för att sedan stoppat i ett nytt i en PCI-port..

Permalänk
Medlem

Jag har nu äntligen lyckats lösa det! Tack för alla förslag. Det visade sig att USB 3.0 kontakten från moderkortet till kontakterna på fronten av mitt chassi glappade en aning och gav ifrån sig dessa ljud när den gick ut och in. Hoppas denna lösning funkar för andra med liknande problem i
framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com