Adblock slutat blockera youtube?

Permalänk
Medlem

Adblock slutat blockera youtube?

Hej! sen 2 dagar tillbaka så har mitt adblock slutat blockera vissa youtubeklipp ads? Är det bara mig det händer för?

Det är inte alla klipp men vissa så har jag plötsligt börjat få reklam igen efter säkert 2 års reklamfri youtube?

// Trendy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Hej! sen 2 dagar tillbaka så har mitt adblock slutat blockera vissa youtubeklipp ads? Är det bara mig det händer för?

Det är inte alla klipp men vissa så har jag plötsligt börjat få reklam igen efter säkert 2 års reklamfri youtube?

// Trendy

Låter konstigt, mitt AdBlock funkar perfekt. Kör du på Google Chrome?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

// Trendy

har hänt på en video för mig, ska veta hur mkt man började fundera...
jag kör med google chrome.

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

// Trendy

Kör du yt i html5?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har också hört att google betalar dem, och jag tror på det då youtube ads bland annat började visas iaf.
Jag kan tåla lite reklam, men inte när hälften av alla bildads inte bara fångar ens uppmärksamhet utan stör mig när jag jobbar/koncentrerar mig på nåt (jag läser om något men har stora blinkande banners i varenda kant av sidan), eller när yt visar ads både vid början och slutet av en video samt igen om jag går ur fullscreen så sidan laddas om. Förövrigt går flashplayer mig på nerverna mer och mer. HTML5 funkar så himla bra så kan inte google göra en adlösning där med? Jag menar om HTML5 är för lätt att göra lösningar för att komma runt reklamen så är ju inte flashplayer svårare.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Använder google chrome med ja.. ingen arning varför det blir såhär

Permalänk
Medlem

Finns numera en "option" någonstans i adblock för att stänga av reklam från/via google, tillåter reklam by default.

Edit: Finns under filterinställningar, i vänstra hörnet finns "tillåt viss ickestörande reklam"

Permalänk
Medlem

Aldrig sett detta i Firefox, men i Chrome händer det ibland att den visar annonser. Så har det varit så länge jag kan minnas.