Fick nytt grafikkort på returen hur blir det med garanti?

Permalänk
Medlem

Fick nytt grafikkort på returen hur blir det med garanti?

Mitt MSI GeForce GTX 560Ti som jag köpte den 4:e September 2011 började krångla för en vecka sedan med att fläktarna inte funkade och datorn frös emellanåt. Skapade retur ärenden på komplett och skickade in den. Fick idag svar på att den var sönder och att jag skulle få ett 660GTX men jag ville ha ett 760 så frågade om detta gick för sig, javisst sa dem och jag fick betala mellanskillnaden.

Min fråga är då hur lyder garantin på mitt nykommande 760? Går den ut den 4:e September?

Om den nu gör det, hur är det med tillverkningsgarantin från MSI?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Det nya leveransdatumet gäller. Eftersom att du lagt pengar emellan måste det ses som ett nyköp och inte en omleverans

Permalänk
Inaktiv

lägger du till pengar för att få en helt annan vara (som du precis har gjort) ska du få ett helt nytt kvitto.

skall nämnas att jag bytte ett par sennhi. hörlurar mot ett par monster hörlurar istället och gjorde som du då. fick nytt kvitto och ny garanti! dvs det som gäller för dom nya hörlurarna!

hoppas detta hjälpte dig!

Permalänk
Medlem

Så fort du får en nyare vara en den då hade innan så får du ny garanti tid, så har det iaf varit för mig varenda gång jag har haft problem med någon komponent, som exempel, mitt hd6850 krashade med 3 månader kvar på garantin, fick ett 7850 tillbaka och ny garanti tid i 2 år frammåt.

Permalänk

Byter du ut en produkt och får tillbaka en exakt likadan så får du ingen förlängd garanti utan behåller samma garantitid som du hade på den produkt du ursprungligen köpte. Så fungerar det iaf. hos min nuvarande arbetsgivare och under den tiden jag jobbade på Elgiganten. Dock kan det mycket väl finnas bolag som erbjuder förlängd garanti om du får ut en exakt likadan produkt men det är tyvärr inget man kan ta för givet.

Permalänk
Föredetting

Garantin från MSI är bunden till grafikkortet, närmare bestämt serienumret. Det enda sättet ditt nya grafikkort får samma serienummer som ditt gamla är om det åker in till oss och byts ut och i Sverige arbetar vi inte på det sättet alls: vi skickar ut en ny produkt istället, och tar RMA-ärenden i ett senare skede så kunden ska slippa vänta.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Något liknande hände mig för en massa år sedan (~2008), jag minns dock inte vad de var för grafikkort jag hade men jag hade haft det i lite mer än två år och det gick som fabrikationsfel då problemet jag hade tydligen var ett vanligt fel bland dessa kort. Då kortet inte fanns till försäljning längre så skickade Komplett en nyare generation av grafikkortet i samma prisklass och mig veterligen så skulle garantier gälla precis som om jag köpt ett nytt kort.
Jag stötte dock aldrig på något problem med det nya kortet så jag behövde aldrig utnyttja garantin.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Garantin från MSI är bunden till grafikkortet, närmare bestämt serienumret. Det enda sättet ditt nya grafikkort får samma serienummer som ditt gamla är om det åker in till oss och byts ut och i Sverige arbetar vi inte på det sättet alls: vi skickar ut en ny produkt istället, och tar RMA-ärenden i ett senare skede så kunden ska slippa vänta.

därför vi älskar msi! <3

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Fick ett svar från komplett angående detta:
"Garantin på den gamla produkten överförs till den nya, dock så brukar det inte vara några problem att kontakta oss om något skulle ske med grafikkortet."

Dock finner jag det konstigt att jag inte har någon order på mitt nya grafikkortet på hemsidan men det kan ju kvitta nu.

-

Skrivet av Meantek:

Garantin från MSI är bunden till grafikkortet, närmare bestämt serienumret. Det enda sättet ditt nya grafikkort får samma serienummer som ditt gamla är om det åker in till oss och byts ut och i Sverige arbetar vi inte på det sättet alls: vi skickar ut en ny produkt istället, och tar RMA-ärenden i ett senare skede så kunden ska slippa vänta.

Ah, tur att det blev ett MSI kort då
Hur lång garanti har ni på 760 Gaming förresten?
Står inget på er hemsida :/

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.