SweClockers drop!

Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Kan någon hjälpa mig, fungerar fortfarande inte

Testat köra en verify på spelet? Högerklick -> Properties -> Local Files -> Verify...
Hjälper kanske inte men den gör en checksum på vad du har och laddar ner det som inte är ok bland spelfilerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Någon mer än jag som tycker lutningen på kameran är få låg? Jag vill ha ett mer fågelperspektiv.

Antar att du menar stridskameran? Såg att det fanns en mod som ändrade på kampanjkartans zoom. Du får hålla koll på TWC forumet om det inte dyker upp något liknande för strider. De behöver väl en del tid på sig att fixa verktyg och liknande.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?618636-Splenyi-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

En sak jag inte fattar är. När man klickar på knappen som visar alla generaler med mera så syns där kanske 6 ansikten. Men jag har bara ca 4 st generaler och då undrar jag vart och var är de andra för några ? Kan inte hitta dom någonstans.

Veteran, spioner och diplomater?

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Veteran, spioner och diplomater?

Okej men var håller dom hus ? Kan inte markera någon av dom förutom ett par generaler. Är det meningen att dom inte ska kunnas markera och väljas ? Samt vilka är de andra förutom generalerna ? Lite förvirrande faktiskt. Ska det inte stå vad det är för karaktärer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Omöjligt att ladda ner patch 1 via steam, har varit på 31% i flera timmar. Har startat om steam ett flertal gånger...

Kan man ladda ner patchen någon annanstans?

Skrivet av Buio:

Testat köra en verify på spelet? Högerklick -> Properties -> Local Files -> Verify...
Hjälper kanske inte men den gör en checksum på vad du har och laddar ner det som inte är ok bland spelfilerna.

Gjorde som du sa och det var några filer som blev restored men problemet är fortfarande kvar...

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: G915 X LIGHTSPEED Tactile | Mus: Logitech G Pro X Superlight 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Förhoppningsvis sålde Rome II väldigt väl och CA planerar stora expansioner i framtiden, då kan vi räkna med rejäla patcher och förbättringar! Dock så tycker jag att spel ska fungera så pass väl vid release att man inte hoppas redan då på förbättringar och patcher det första man gör.

Vissa klagomål är ju bara larviga iofs, typ som att unit cardsen är dåliga, det var precis samma tjat vid releasen av Shogun 2, och när folk sedan vant sig var de nya cardsen "perfektion". Lär bli exakt likadant denna gång.

Ja, men man känner sig lika besviken varje gång när spelet släpps och man får agera beta-testare i 2-3 månader tills spelet faktiskt är som det ska vara vid release.

Helt otroligt att CA inte kört iallafall en stor beta-test innan man släpper spelet.

---

Eller hur, såna klagomål kunde jag inte bry mig mindre om där det handlar om smaksak. Personligen älskar jag UIn, var skeptisk till unit cardsen först eftersom jag personligen inte tyckte att det var så vackert men med den nya UIn smälter det in bra. Vilken information som visas kan dock förbättras

Men det som CA verkligen behöver ta tag i just nu är följande:

1. fps-problemen i kampanj-mappen
2. fps-problemen i striderna
3. fixa alla tydliga och irriterande buggar osv
4. Gå in på djupet av spelet, ändra och anpassa
4.1 Anpassa AI, något mer aggresiv, man kan inte bete sig hur som helst utan att få en enda fiende
4.2 Förbättra AI i strider, att ta bort capture point tror jag hade varit ett bra första steg, AIn är mycket smartare i strider utan CP
4.3 Stridshastigheten måste bli långsammare och se till att legionerna håller någorlunda formation iställlet för gröten som blir nu
4.4 Se till att generalerna inte dör hela tiden, jag får "noble death" i stort sett varje runda, man hinner inte bygga upp någon som helst relation till sina generaler, saknar faktiskt familjeträdet från Shogun 2.

Skulle väll ge spelet en 8a i det skick idag, men med alla dessa förbättringar är det helt klart en 10a för jag älskar verkligen spelet men behöver förbättras lite som sagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Gjorde som du sa och det var några filer som blev restored men problemet är fortfarande kvar...

Kolla om du har något i \Steam\steamapps\downloading
Stäng av Steam och ta bort eventuell patch-download därifrån och starta sen Steam igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Stäng av Steam och ta bort eventuell patch-download därifrån och starta sen Steam igen.

Gjorde det nu också och nu vill inte ens nedladdningen börja, står still på 0%.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: G915 X LIGHTSPEED Tactile | Mus: Logitech G Pro X Superlight 2

Permalänk
Medlem

Försöker se om jag ens fått patchen, spelet i sig säger Build 1.0.0 i startmenyn medan själva filen på datorn säger 1.0.0.1, kan någon som har fått patchen verifiera om era siffror är likadana eller om ni har andra siffror?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Okej men var håller dom hus ? Kan inte markera någon av dom förutom ett par generaler. Är det meningen att dom inte ska kunnas markera och väljas ? Samt vilka är de andra förutom generalerna ? Lite förvirrande faktiskt. Ska det inte stå vad det är för karaktärer ?

Det står statesman, alltså stadsmän. De sitter i Rom och grubblar över om man ska utnyttja plebejerna ännu mer eller hålla kvar på samma nivå

Permalänk

Tror inte jag heller har fått patchen, hur tar jag reda på de samt hur kan jag installera den ? Går det att välja den någonstans ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

uj, låter som om du (i mina ögon) borde vara nära ett inbördeskrig. du bör nog förbereda dig väl, senatens trupper är inte att leka med var tvungen att börja om kampanjen då de erövrade hela italien på 2 turns, kan säga att mina trupper inte gillade att de inte fick betalt eller någon mat

Ja fast kom aldirg högre en 47% nu är jag nere på 23% och allt jag kan göra ger typ - i senatet :/. och fick aldirg ett civil war.

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Det står statesman, alltså stadsmän. De sitter i Rom och grubblar över om man ska utnyttja plebejerna ännu mer eller hålla kvar på samma nivå

Aha, men först var min "huvud general" en general, sen nu är han vitklädd och det står att han är statesmen. Va fan, hur kommer de sej ? Borde inte han vara "Hövdingen" och inte statesmen ? Eller kan dom bli lite hur som ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Aha, men först var min "huvud general" en general, sen nu är han vitklädd och det står att han är statesmen. Va fan, hur kommer de sej ? Borde inte han vara "Hövdingen" och inte statesmen ? Eller kan dom bli lite hur som ?

Om något hus försöker lönnmörda honom och han klarar sig undan med skador så blir han tillbakaskickad till rom och agerar stadsman tills han har återhämtat sig och du ger honom ett nytt uppdrag. Går du in på generalen i någon armé kan du klicka "replace" och byta ut mot någon annan.

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Om något hus försöker lönnmörda honom och han klarar sig undan med skador så blir han tillbakaskickad till rom och agerar stadsman tills han har återhämtat sig och du ger honom ett nytt uppdrag. Går du in på generalen i någon armé kan du klicka "replace" och byta ut mot någon annan.

Okej Tack. Nu bara en fråga: Hur vet man och kan man se fall man har installerat patchen ? Är inte helt säker.

EDIT: Kollade nu på nedladdat i Steam och den har laddat ner en fil på 11mb nyss. Vad kan detta ha varit ? Patchen är väl större eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Okej Tack. Nu bara en fråga: Hur vet man och kan man se fall man har installerat patchen ? Är inte helt säker.

EDIT: Kollade nu på nedladdat i Steam och den har laddat ner en fil på 11mb nyss. Vad kan detta ha varit ? Patchen är väl större eller ?

Patchen va på 29 och kom igår kväll. Så jag vet inte vad den sär 11MB Patchen är.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Patchen igår gjorde att himlen blev röd för vissa, kom förmodligen en uppdatering idag för att fixa det.

Permalänk

Va fan nu har min "hövding" försvunnit från spelet ??
Har inte sätt en film om han dött eller inte han finns inte nu, vad är de ska det vara så ? Samt när man gifter sej vart är frun ? När någon vill gifta sej varför ser man inte vilket land det är som vill göra de ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Va fan nu har min "hövding" försvunnit från spelet ??
Har inte sätt en film om han dött eller inte han finns inte nu, vad är de ska det vara så ? Samt när man gifter sej vart är frun ? När någon vill gifta sej varför ser man inte vilket land det är som vill göra de ?

Förmodligen "Noble Death", dött av naturliga orsaker - ålder. Giftermål arrangeras inte länder sinsemellan, utan inom olika familjer. Om du trycker på knappen för din fraktion ser du "Other families" m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnzeal:

Kan någon hjälpa mig, fungerar fortfarande inte

Radera patchen, försök igen eller!

Installera om Steam, Installera om spelet, windows update...

Permalänk

Har inte upplevt varken dålig fps eller andra buggar som alla tycks klaga på.

Det ända problemet som gör det ospelbart är väll Campaign multiplayer
Min polare fastnar när det är AI'n tur och sen blir han utslängd. Sen har väll mitt spel crashat 1 gång hittills.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Eldarion:

Förmodligen "Noble Death", dött av naturliga orsaker - ålder. Giftermål arrangeras inte länder sinsemellan, utan inom olika familjer. Om du trycker på knappen för din fraktion ser du "Other families" m.m.

Okej men hur menar du då ? Vilka familjer ? Är det flera familjer i min familj eller ? Är det logiskt att inte ha ett familje träd i spelet ? När man rekryterar en general vart kommer den ifrån då ? Är det ens barn eller utomstående ? Samt kan man få barn (generaler) i spelet ?

Vad är detta då ? http://s15.postimg.org/n51i4228r/Rome.jpg

Är det där det ska stå "andra familjer"

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Radera patchen, försök igen eller!

Installera om Steam, Installera om spelet, windows update...

Hur raderar man patchen ?

Permalänk
Medlem

Jag spelar som Rome och civil war har precis brytit ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Gjorde det nu också och nu vill inte ens nedladdningen börja, står still på 0%.

Skulle nog installera om. Verkar knepigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Jag spelar som Rome och civil war har precis brytit ut

Hur fick du det till att bli så? eller hände det bara random?

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk

Ahhh, orka. Min legion IV har fastnat ute i havet och jag kan inte göra någonting med den.

Dessutom har nästan varje jävla fraktion i hela spelet förklarat krig mot mig? Totalt orealistiskt och känslan jag hade för spelet har försämrats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Okej men hur menar du då ? Vilka familjer ? Är det flera familjer i min familj eller ? Är det logiskt att inte ha ett familje träd i spelet ? När man rekryterar en general vart kommer den ifrån då ? Är det ens barn eller utomstående ? Samt kan man få barn (generaler) i spelet ?

Vad är detta då ? http://s15.postimg.org/n51i4228r/Rome.jpg

Är det där det ska stå "andra familjer"

Men du.. När du ska spela om Rom eller Cartago väljer du en av tre familjer du vill spela som, t.ex. House of Julia. Då finns de två andra familjerna + "other families" fortfarande kvar, och du kämpar mot dem i den politiska aspekten av spelet. Alltså, om det blir giftemål blir det mellan din familj och någon av de andra familjerna, det blir inte incest. När du rekryterar generaler står det vilket hus de kommer ifrån om du nu har läst det, eller så kanske du bara klickar recruit direkt utan att se efter..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av punchline82:

Hur raderar man patchen ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Ahhh, orka. Min legion IV har fastnat ute i havet och jag kan inte göra någonting med den.

Dessutom har nästan varje jävla fraktion i hela spelet förklarat krig mot mig? Totalt orealistiskt och känslan jag hade för spelet har försämrats.

Meh, hur beter du dig själv då? Många fraktioner har allianser, och går du in i deras territorium utan tillstånd blir dem förargade mm. Försvarar inte spelet, ifrågasätter dina taktiska drag.

Spelet suger just nu. PRE ORDER = företaget har inga pengar. Gå aldrig på detta igen