Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Kolla om du har något i \Steam\steamapps\downloading
Stäng av Steam och ta bort eventuell patch-download därifrån och starta sen Steam igen.

Finns inget där. Då har jag den inte eller kan den ha installerats när jag installerqade om spelet ? Eller borde patchen ligga där ?

Permalänk
Medlem

det land man kriga mot... om man a nu tagit deras alla städer var fan få dom pengar ifrån att göra små armer så dom kan anfalla där man inte ha försvar???

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Spelar som Sparta, finns en unit som heter "Perioikoi Pikemen" fast de använder svärd? Någon annan som märkt liknande? Sen ser de också ut som kloner :S.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Någon skrev att man inte ska uppgradera sina städer till över nivå 3, dvs det verkar som om alla byggnader från lvl3 och uppåt verkar påverka din squalor, oavsett att de ger bra bonusar så verkar folket allmänt bli skitsura över att dina byggnader har för hög nivå, kanske finns någon resarch att göra i den blåa sektionen som gör att man slipper squalor, eller att man har bra byggnader som motverkar befolkningens missnöje.

Mjo, är vad jag försöker göra just nu, plus att jag installerat Radious kombinerade mod för Rome 2. 4 turns per år, något ändrade grafiska effekter, fler armeer och flottor, mindre konsumtion av mat för vissa byggnader och mindre squalor produktion, kombinerat med bättre moral på soldaterna så att strider varar längre :). mm.

(Har nu 37h klockade i spelet :p, och nästan tittat igenom tv-serien Rome parallellt, tv-serien rekommenderas starkt).

Länk till mod:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?618817-Radious-...
www.twcenter.net/forums/showthread.php?618096-2-turns-per-yea...

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Men du.. När du ska spela om Rom eller Cartago väljer du en av tre familjer du vill spela som, t.ex. House of Julia. Då finns de två andra familjerna + "other families" fortfarande kvar, och du kämpar mot dem i den politiska aspekten av spelet. Alltså, om det blir giftemål blir det mellan din familj och någon av de andra familjerna, det blir inte incest. När du rekryterar generaler står det vilket hus de kommer ifrån om du nu har läst det, eller så kanske du bara klickar recruit direkt utan att se efter..

Kämpar mot dom ? Dom finns ju inte i själva spelet. Eller är dom bara till för giftemål med mera ? Men bilden jag länkade till, vad är de då ? Hur litet är spelet igentligen ? Finns inga årstider i spelet ? En runda hur många år är de ?

Permalänk
Medlem

hur gör man så man slipper alla jävla rebbel från slavarna???

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Kämpar mot dom ? Dom finns ju inte i själva spelet. Eller är dom bara till för giftemål med mera ? Men bilden jag länkade till, vad är de då ? Hur litet är spelet igentligen ? Finns inga årstider i spelet ? En runda hur många år är de ?

Det är en maktkamp om Rom. De finns visst, det är bland annat de andra familjerna du kan ha i dina arméer/flottor. Spelet (ytan) är enorm, bara att kika på minimap. En turn är 1 år. Vilken bild?

Skrivet av NeXon:

hur gör man så man slipper alla jävla rebbel från slavarna???

Höj public order med byggnader, arméer mm och sluta förslava så mycket krigsfångar.

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Det är en maktkamp om Rom. De finns visst, det är bland annat de andra familjerna du kan ha i dina arméer/flottor. Spelet (ytan) är enorm, bara att kika på minimap. En turn är 1 år. Vilken bild?

Höj public order med byggnader, arméer mm och sluta förslava så mycket krigsfångar.

Men jag är ATHENA Greker. Länken i inlägget går till en bild som jag länkade. Sen han som blivit statesmen han är det fortfarande, ska han inte bli frisk någon gång ? Kan man se status för de eller ? Sen hittar jag inte replace knappen i faction sidan för generaler. Vart är den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomiton:

Hur fick du det till att bli så? eller hände det bara random?

Det hände någon runda efter, eller några minns inte riktigt när jag blev "känd" som Intimidating

http://i.imgur.com/hR8srz8.jpg

http://i.imgur.com/ZSKbo8t.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Det är en maktkamp om Rom. De finns visst, det är bland annat de andra familjerna du kan ha i dina arméer/flottor. Spelet (ytan) är enorm, bara att kika på minimap. En turn är 1 år. Vilken bild?

Höj public order med byggnader, arméer mm och sluta förslava så mycket krigsfångar.

okej tack nä förslava aldrig några klicka på död knappen så man döda alla fienderna

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

hur gör man så man slipper alla jävla rebbel från slavarna???

public order.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det hände någon runda efter, eller några minns inte riktigt när jag blev "känd" som Intimidating

http://i.imgur.com/hR8srz8.jpg

http://i.imgur.com/ZSKbo8t.jpg

aha. ja de värkar som om du får närmare 50% av senatet så blir det civil war.

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Medlem

vad är client states???? vad är det bra till??

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Skrivet av anon152135:

Meh, hur beter du dig själv då? Många fraktioner har allianser, och går du in i deras territorium utan tillstånd blir dem förargade mm. Försvarar inte spelet, ifrågasätter dina taktiska drag.

Spelet suger just nu. PRE ORDER = företaget har inga pengar. Gå aldrig på detta igen

Men det är väl klart att jag har betett mig bra? Annars skulle jag ju inte skriva det jag skrev, eller vad menar du egentligen?

Jag har inte förargat någon och det är t.o.m fraktioner jag aldrig mött som förklarar krig mot mig. Fraktioner jättelångt bort förklarar krig.
Först förklarde ingen krig, nu gör ALLA det. Totalt orealistiskt. 70% av de som förklarar krig mot mig kommer aldrig ens kunna anfalla mig eftersom de är för lång bort på kartan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomiton:

aha. ja de värkar som om du får närmare 50% av senatet så blir det civil war.

Har haft runt 50% länge så det har inte med saken och göra, det är när man kommer in i stadiet "intimidating" som civil war utbryter

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

vad är client states???? vad är det bra till??

Tror de fyller samma funktion som en vassal i Shogun 2. Har dock inte testat ännu, så vet inte vad mer de kan göra.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Men jag är ATHENA Greker. Länken i inlägget går till en bild som jag länkade. Sen han som blivit statesmen han är det fortfarande, ska han inte bli frisk någon gång ? Kan man se status för de eller ? Sen hittar jag inte replace knappen i faction sidan för generaler. Vart är den ?

Jaha. Alla fraktioner förutom Rom och Cartago har ingen sådan maktkamp, det finns bara en familj som du spelar som medan resten är "other" (vad jag har märkt iaf). Replace är inte i factionmenyn, utan om du klickar på en armé ute i fältet finns det på generalsidan (där du väljer nya perks när de advancerar i rank). Alla dina stadsmän kommer fortsätta vara stadsmän tills att du skapar nya arméer och väljer dem som generaler eller byter ut de andra generalerna mot stadsmännen med replace-knappen. Står det inte "wounded" i vänster spalt under personen är han fit for duty.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

vad är client states???? vad är det bra till??

Klientstater fungerar som vassaller i de andra Total War spelen, du lovar att skydda dem mot anfallare, det du får av det är en summa pengar varje turn samt (tror jag) att du fritt får springa runt med dina arméer i deras land.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Tror de fyller samma funktion som en vassal i Shogun 2. Har dock inte testat ännu, så vet inte vad mer de kan göra.

har inte ens spelar shogun 2 =p

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Klientstater fungerar som vassaller i de andra Total War spelen, du lovar att skydda dem mot anfallare, det du får av det är en summa pengar varje turn samt (tror jag) att du fritt får springa runt med dina arméer i deras land.

okej tacj

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeXon:

det land man kriga mot... om man a nu tagit deras alla städer var fan få dom pengar ifrån att göra små armer så dom kan anfalla där man inte ha försvar???

Det är de trupper de har kvar. De minskar dock hela tiden då de inte kan försörja dem.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen glad att jag valde att avvakta med köp av spelet ... blir nog att vänta tills den säljs med 50 % rabatt ... då lär väl de värsta buggarna ha åtgärdats

Permalänk

Tycker spelet laggar lite på extreme inställningarna. Tror ni AMD i mitt fall kommer med en uppdatering av Catalysten ? AMD släpper väl aldrig drivare på helgerna va ? Får vänta tills nästa vecka, eller brukar dom fixa sånt även på helgerna ? Får ca 40 FPS i Benchmarken och i spelet ca 32 FPS. Tycker det är ganska lite och de stör spelupplevelsen.
Men när kan det dyka upp en drivare från AMD tro ?

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att nästa Total War spel går tillbaks till UI:t som Shogun och tidigare hade allt är bara en stor röra i Rome 2 tyvärr, ju mer jag spelar Rome 2 desto mer launchar jag bara upp första Rome med mods =/

Hoppas att det kan komma bra mods och 20 patcher till spelet så man kan njuta iaf liiite av det, nu känns det bara som Rome 2 blev en större flopp än Empire i början.

Permalänk

Varför har dom skippat årstiderna i spelet ? En runda = 1år kommer ju gå som en blixt tills spelet är slut, eller ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Men det är väl klart att jag har betett mig bra? Annars skulle jag ju inte skriva det jag skrev, eller vad menar du egentligen?

Jag har inte förargat någon och det är t.o.m fraktioner jag aldrig mött som förklarar krig mot mig. Fraktioner jättelångt bort förklarar krig.
Först förklarde ingen krig, nu gör ALLA det. Totalt orealistiskt. 70% av de som förklarar krig mot mig kommer aldrig ens kunna anfalla mig eftersom de är för lång bort på kartan!

haha okey. Är inte direkt "Pro". Men jag vet iaf om du blev för mäktigt på Shogun 2, så fick du alla fraktioner emot dig till och med din allierad. Så det betyder antingen att det är buggad eller så är du en utomstående härskare att resten av världen skiter på sig.

PS en karta på alla råvaror i hela spelet. till taktiska drag

http://imgur.com/wu7ZS9A

Permalänk

Hepp.

Har införskaffat detta spel, och börjat lite smått att spela. Började spela prolog, alltså tutorial. Nu verkar spelet dock rulla igång fullt ut. Jag har spelat ett antal slag och Gallerna har startat krig mot mig. Fråga 1) Är detta en del av tutorialen/Prologen? Eller har jag övergått till att spela kampanj?

2) Har läst en hel del om alla problem. Senaste patchen ska laddas automatiskt via steam, men var kan man se ifall spelet är patchat? Jag har inte hittat någon "version x.x.x." eller dylikt?

3) Är det kanske dumt att spela i genom nu när spelet verkar så...Uhm, ofärdigt? Kanske bättre att vänta några veckor tills man patchat och ordnat upp alla problem folk verkar uppleva? Vad tycker ni?

Visa signatur

Herbert Spencer-"Allt går från enkelt till komplext"
Ta bort chassit och se efter.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Varför har dom skippat årstiderna i spelet ? En runda = 1år kommer ju gå som en blixt tills spelet är slut, eller ?

Ja, generaler och agenter dör innan de ens hunnit till de höga levlarna. Detta är ännu en funktion de tagit bort helt i onödan.
Om du kikar i TWCenter forumet finns det mods som istället fixar 2 eller 4 år per turn.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Ja, generaler och agenter dör innan de ens hunnit till de höga levlarna. Detta är ännu en funktion de tagit bort helt i onödan.
Om du kikar i TWCenter forumet finns det mods som istället fixar 2 eller 4 år per turn.

Okej Är det säkert att använda mods ? Eller vem kodar dom ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Okej Är det säkert att använda mods ? Eller vem kodar dom ?

Ja, det är en modding community, så vem som helst kan modda. Kika hos TWCenter forumet, finns redan några mods upp. Använder själv 4 turns per år och några andra tweaks som gör att battles varar längre.

Visa signatur

RTS :D