Skapa/köpa en motionsensor-programvara för sin Webcam? (för bläddring i ex. PDF:er)

Permalänk
Medlem

Skapa/köpa en motionsensor-programvara för sin Webcam? (för bläddring i ex. PDF:er)

Hej.

Jag undrar om det är möjligt att skapa eller köpa en programvara som av min Webcam på laptopen (eller annan webcam) gör att jag kan bläddra i PDF:er exempelvis. Jag såg att den här funktionen medföljer i en nyare Yoga Lenovo laptop och skulle gärna vilja inkludera den i en annan laptop som jag tänkt köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senapen:

Hej.

Jag undrar om det är möjligt att skapa eller köpa en programvara som av min Webcam på laptopen (eller annan webcam) gör att jag kan bläddra i PDF:er exempelvis. Jag såg att den här funktionen medföljer i en nyare Yoga Lenovo laptop och skulle gärna vilja inkludera den i en annan laptop som jag tänkt köpa.

Är det något i den här stilen?
Annars borde C++ vara bäst lämpad tror jag.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Det lät som att du hellre ville köpa programmet än att göra det själv. Om detta inte stämmer, anmäl något inlägg i tråden, så flyttar vi den till programmeringsforumet i stället.

Permalänk
Medlem

Tjo. Nädå. Det spelar ingen roll egentligen. Jag har grundläggande kunskaper imon programmering men jag antar att det är ett ganska stort åtagande. Det brukar ju dock finnas kit för sånna här saker.

Jag tänker mig lite som det du länkade till fast något mycket simplare. Som helt enkelt känner igen lätta rörelser som upp, ner, höger, vänster så att man kan bläddra i dokument.

Hade varit skitcoolt! Finns som sagt på den nya laptopen från Lenovo; Yoga!
Borde det inte gå att rippa programvaran exempelvis?