Trådlös nätverksadappter, provat 3st funkar inte?

Permalänk
Medlem

Trådlös nätverksadappter, provat 3st funkar inte?

Jag försöker få in en trådlös nätverksadapter för att kunna ha tillgång till internet trådlöst.

Jag har genom enhetshanteraren avinstallerat allt annat som har med nätverkskort att göra.

Ingen av adaptrarna funkar. Antingen så står det att installationen misslyckats eller så går det inte igenom, det står stilla och jag måste stänga av CTRL Alt Del. Jag kan på Dlink och Netgear få installationen att gå igenom genom att dra ut adaptern och sen sätta i den igen, men det finns då inget program att starta. Nån gång har även musen låst sig men det har löst sig när jag plockat bort adaptern. Har provat med andra möss. Och har provat att bara ha en mus och adaptern i datorns usb uttag. Provat med olika usb uttag.

Efter att jag genom att dra ut och in adaptern fått installationen att slutföra så går det att ta bort installationen i installera och ta bort program. Men med Jensen som bara kör windows installation så står det bara misslyckad installation.

USB uttagen funkar bra med allt annat.

Adaptrarna funkar i en annan dator.

När jag installerade xp på datorn för ett år sedan så funkade inte Netgear, samma problem, och jag köpte D link och då var det inga problem.

Adaptrar
D link dwa-123
jensen 25150
Netgear wma 3100
Alla inte mer än två år gamla.

Win 7 home premium
Gigabyte moderkort Ati GV-R455D3-5121
i5

Vad kan det vara? Konflikt?
Blir galen på detta, vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpimmy:

Jag försöker få in en trådlös nätverksadapter för att kunna ha tillgång till internet trådlöst.

Jag har genom enhetshanteraren avinstallerat allt annat som har med nätverkskort att göra.

Ingen av adaptrarna funkar. Antingen så står det att installationen misslyckats eller så går det inte igenom, det står stilla och jag måste stänga av CTRL Alt Del. Jag kan på Dlink och Netgear få installationen att gå igenom genom att dra ut adaptern och sen sätta i den igen, men det finns då inget program att starta. Nån gång har även musen låst sig men det har löst sig när jag plockat bort adaptern. Har provat med andra möss. Och har provat att bara ha en mus och adaptern i datorns usb uttag. Provat med olika usb uttag.

Efter att jag genom att dra ut och in adaptern fått installationen att slutföra så går det att ta bort installationen i installera och ta bort program. Men med Jensen som bara kör windows installation så står det bara misslyckad installation.

USB uttagen funkar bra med allt annat.

Adaptrarna funkar i en annan dator.

När jag installerade xp på datorn för ett år sedan så funkade inte Netgear, samma problem, och jag köpte D link och då var det inga problem.

Adaptrar
D link dwa-123
jensen 25150
Netgear wma 3100
Alla inte mer än två år gamla.

Win 7 home premium
Gigabyte moderkort Ati GV-R455D3-5121
i5

Vad kan det vara? Konflikt?
Blir galen på detta, vad kan jag göra?

Dold text

Du måste ju ladda ner drivrutinerna....

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:
Dold text

Du måste ju ladda ner drivrutinerna....

Ja, och ursäkta.

Till alla adaptrar så har jag givetvis provat olika versioner av deras drivrutiner.

Permalänk
Medlem