Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Bf4, värt och uppgradera CPU?

Hej!

Sitter just nu på en Phenom 965 och en 7870 som klarar BF3 på High.
Undrar nu om jag kommer att kunna köra Bf4 på liknande inställningar eller kommer det att vara en stor skillnad i prestanda kraven?

Ifall att jag måste uppgradera så blir det troligtvis en 4670k men ville bara kolla först om jag kan klara mig på nuvarande CPU för att spara in pengar.

Permalänk
Avstängd

Lär vara en stor skillnad i spelen om du ska ha kvar den rigg du har nu, eftersom recommended kräver ju tydligen 3gb VRAM. ;s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Hej!

Sitter just nu på en Phenom 965 och en 7870 som klarar BF3 på High.
Undrar nu om jag kommer att kunna köra Bf4 på liknande inställningar eller kommer det att vara en stor skillnad i prestanda kraven?

Ifall att jag måste uppgradera så blir det troligtvis en 4670k men ville bara kolla först om jag kan klara mig på nuvarande CPU för att spara in pengar.

Det bästa tipset jag kan ge dig är, vänta tills BETAN är släppt och prova, funkar det uppgradera inte, funkar det inte uppgradera

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av slitz12:

Lär vara en stor skillnad i spelen om du ska ha kvar den rigg du har nu, eftersom recommended kräver ju tydligen 3gb VRAM. ;s

Jo du har rätt men är det inte så att rekommenderade krav oftast brukar vara en gnutta överdrivna för att dom ska ha marginaler?

Skrivet av tjobbo:

Det bästa tipset jag kan ge dig är, vänta tills BETAN är släppt och prova, funkar det uppgradera inte, funkar det inte uppgradera

Det låter som en vettig plan, tänkte inte så mycket på det men får nog bli så

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Amzo:

Jo du har rätt men är det inte så att rekommenderade krav oftast brukar vara en gnutta överdrivna för att dom ska ha marginaler?

Det låter som en vettig plan, tänkte inte så mycket på det men får nog bli så

Det är sant ja! Men testa som han sa, pröva betan om det funkar med dem inställningar du vill spela i med den FPSen så uppgradera inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slitz12:

Det är sant ja! Men testa som han sa, pröva betan om det funkar med dem inställningar du vill spela i med den FPSen så uppgradera inte.

Låter som en plan!

Permalänk
Skrivet av slitz12:

Troligtvis för att maxxa singleplayer, multiplayer kräver nog mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Jag kommer troligtvis inte och köra SP till en början, har inte ens kört ut SP på Bf3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi inte överdriva...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Väldigt relevant, varför inte 4960X medans vi ändå håller på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Väldigt relevant, varför inte 4960X medans vi ändå håller på...

Det är faktiskt relevant. Du ser hur FB hanterar Intel cores.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Det är faktiskt relevant. Du ser hur FB hanterar Intel cores.

Du värkar inte ha tagit informationen jag gett i beaktande gällande min budget och mitt strävan att inte spendera allt för mycket pengar. Jag frågade inte vad som var det bästa och värsta att få tag på till bf4.

Permalänk

Jag känner mig säker på min amd fx 8350
Klarar bf3 galant men är lite osäker om mitt grafikkort klarar av bf4:S

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Skrivet av slitz12:

Njaaaaaa, rekommendationen beror nog till stor del på att spelet är optimerat för AMD, vilket även gäller en del av spelets marknadsföring osv. AMD har ju förespråkat kort med mer minne i större utsträckning än Nvidia har gjort, och jag tror att denna "rekommendation" på 3 gb får många konsumenter att välja AMD före Nvidia när de nu köper nya kort.

Skrivet av tjobbo:

Sen kommer ju 10 st drivrutiner som alla påstås öka ge "ökad prestanda med 19 %", vilket i praktiken är helt orimligt men som ändå kan ge en liten extra skjuts i framtiden
EDIT: whoops, här syftade tydligen TS främst på CPU. Jag tror dock att en 950 bör hålla för rimlig prestanda i bf4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Nordman:

Jag känner mig säker på min amd fx 8350
Klarar bf3 galant men är lite osäker om mitt grafikkort klarar av bf4:S

Tror inte du kommer ha något problem alls med ditt grafikkort.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Tror inte du kommer ha något problem alls med ditt grafikkort.

Men jag tror inte att kortet klarar max grafik på bf4 eller?

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Multiplayer kräver alltid mer, då det är mer random element och nättrafik med spelarpositioner som skall beräknas av CPU. Det är inte ovanligt att får kanske 70fps+ i SP men bara drygt 50-ish i 'MP.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tror ni en i5 haswell skulle klara sig då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Nordman:

Men jag tror inte att kortet klarar max grafik på bf4 eller?

Kanske inte max, men high skulle jag tro du kan köra. Inte länge till betan, då vet vi alla hur det kör på våra maskiner.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Skrivet av Eltarion:

Kanske inte max, men high skulle jag tro du kan köra. Inte länge till betan, då vet vi alla hur det kör på våra maskiner.

OK bara undrade
Jag har tänkt om jag ska köra på ett till 7950?
eller den nya korten från amd

Visa signatur

Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Nordman:

OK bara undrade
Jag har tänkt om jag ska köra på ett till 7950?
eller den nya korten från amd

Svårt att säga innan vi faktiskt vet vad AMD presenterar och hur spelet presterar på aktuella kort.

Visa signatur