Billig Server 57% rea

Permalänk
Medlem

Beställde 12:20 och fick nyss mail om att paketet är på väg. Tyvärr innebär ju Weekend Rush alltid att man får vänta på sina fynd till efter helgen

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk

Om jag inte minns fel så hade dom liknande erbjudande på N54L för någon vecka sedan och då hade dom bara ett begränsat antal till det nedsatta priset. Så lär väl även fallet vara idag. Tar dom, ja då tar dom slut.

Yay, också fått mail om att min är skickad.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Fan att man missade detta

Permalänk
Inaktiv

Blir att köra team speak och cz servern på denna och sälja datorn jag har som server nu.

Tack för tipset fermia

Inlägg redigerat - MOD

Smått redigerad enl. §9, igen.
Permalänk
Medlem

Passade på att köpa en jag med och ordern är på väg Blir perfekt för att avlasta min primär server och för ett pris man inte kan missa
Ett stort tack till trådskaparen annars hade jag missat detta, 792kr ex moms är som hittat!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte, vad missade jag??

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MoNkeY-05:

Länken funkar inte, vad missade jag??

Du missade en HP Proliant 54L för 999 :-.

Tråd smått rensad enligt § 9, ingen handel i forumet.
http://www.sweclockers.com/forum/regler#9

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

hahaha 90% av köparna är säkert SweC members, snacka om rush tack vare en forum tråd de är inte så synd om våra HW leverantörer

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Fudge.... To Little to Late

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inget konstigt alls med priset, förra weekendrushen låg den ute för ett liknande pris och då tog den slut snabbare har jag för mig.
I England ger HP en cashback när man köper den här servern så att priset blir cirka 1000 svenska kronor.
OBS att den cashbacken endast gäller för människor som bor i England (har kontrollerat detta).

Permalänk
Medlem

Den jag beställde har också skickats nu. Verkar som jag beställde precis innan den tog slut, kanske var jag som snodde den sista

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Min är också skickad nu puh. Undrar hur många vi är här på SWEC som har beställt.

Permalänk

Min också skickad

Tack TS för tipset!!

Nu ska vi bara finna nytta för den också Ingen som labbat med Win2012 på en sån här? I värsta fall får den DSM på sig och får bli NAS, men det känns lite tråkigt Har ändå några diskar som behöver hem

Permalänk

Synd att man missade denna deal :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Inget konstigt alls med priset, förra weekendrushen låg den ute för ett liknande pris och då tog den slut snabbare har jag för mig.
I England ger HP en cashback när man köper den här servern så att priset blir cirka 1000 svenska kronor.
OBS att den cashbacken endast gäller för människor som bor i England (har kontrollerat detta).

Hade detta också i huvudet så jag kollade upp det och det är sant, hade ju varit löjligt med 100£ cashback på denna.

Min är också skickad sa dem för några timmar sedan. Blir kul det här att hitta på något med denna.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Såg tråden när du skapade den, hann inte beställa när jag kom hem

Permalänk
Vila i frid

Me too! "Status för försändelse 89187208766SE, Försändelsen transporteras"

Permalänk
Moderator
Moderator

Synd att man inte kan åka till postcentralerna och plocka paketen direkt, mina paket har varit sorterade i Veddesta ett bra tag och hade lätt svängt förbi om de erbjöd den modellen.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Synd att man inte kan åka till postcentralerna och plocka paketen direkt, mina paket har varit sorterade i Veddesta ett bra tag och hade lätt svängt förbi om de erbjöd den modellen.

Hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

13:42 stod jag med en produkt i korgen, skulle slutföra köpet,

Fick bara " Ett fel uppstod Var vänlig försök igen."

Försökte med mastercard,visa,faktura, inget gick.
Sen på 10-15 försöket så blev sidan tom och produkten försvann ur korgen.
Men vid samtal med supporten så kan dom ej se min beställning.

Känner mig sjukt missnöjd om dom inte kan lösa detta. Dom skulle återkomma via mail.

Citat:

Många av produkterna finns endast i begränsat antal, men vi reserverar inte produkterna i kundvagnen för den som är snabbast med att klicka på köpknappen. För att vara säker på att få din produkt måste köpet därmed slutföras i kassan.

Du var alltså lite för sent ute helt enkelt, någon hann köpa det sista exet innan du hann klicka på Köp i kassan.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Buhu, får vänta på min till slutet av oktober då jag beställde ett chassi som inte levereras förrän då. Men jag är inte orolig, Dustin brukar hålla vad de lovar så jag kommer att få min lilla hp jag också.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Buhu, får vänta på min till slutet av oktober då jag beställde ett chassi som inte levereras förrän då. Men jag är inte orolig, Dustin brukar hålla vad de lovar så jag kommer att få min lilla hp jag också.

Ring och be dem att skicka grejerna separat

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Ring och be dem att skicka grejerna separat

Äsch, då tillkommer det ju frakt... och så brått har jag inte, min nuvarande server snurrar fortfarande.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av whisky:

Äsch, då tillkommer det ju frakt... och så brått har jag inte, min nuvarande server snurrar fortfarande.

Astronomiska 59 :-, förstår att det skulle svida.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Bekräftad och skickad !
Nu återstår bara att hitta nåt att göra med den, julklapp kanske ?

Permalänk
Medlem

Tips på minnen som man kan stoppa i?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hylve:

Tips på minnen som man kan stoppa i?

2x av dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538464 fungerar bra. Själv köpte jag HP origninal på Ebay, finns bla 2GB moduler: http://www.ebay.com/itm/HP-2GB-500209-061-PC3-10600E-09-10-E1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

2x av dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=538464 fungerar bra. Själv köpte jag HP origninal på Ebay, finns bla 2GB moduler: http://www.ebay.com/itm/HP-2GB-500209-061-PC3-10600E-09-10-E1...

Måste bara tacka för tipset.
2Gb för 160 spänn var ju oslagbart.

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

att jag missade det där :-/
letar en billig webserver och det där hade varit perfekt och köra esxi på.

Kan man köra esxi på denna med passthrough utan att byta processor? Har den stöd för Iommu/Amd's vt-d? Då är den perfekt för esxi server, fast man får inte in så mycket minne i den.

Synd att man missade dealen, får hoppas samma erbjudande kommer igen någon gång.