DVD-brännare som bränner båda sidor?

Permalänk
Medlem

DVD-brännare som bränner båda sidor?

Tja
jag har funderat lite på dvd-brännare, att kunna ta kopior på sina "egna" dvdfilmer är väldigt lockande men i och med att man då måste lägga filmerna på 2 skivor istället för 1 efter som man man inte kan bränna på båda sidor, har gjort att jag tänkt vänta.. Är det någon som vet när dvd-brännare som kan bränna på båda sidor kommer? och vad kommer de kosta?

2.
När man gör kopior på sina egna dvd-filmer, är det ofta det blir fel på kopian? tex, man ser massa gröna fyrkanter osv osv..?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Det låter för mig lite långsökt att det skulle komma en brännare med dubbla brännarhuvuden just för att bränna på båda sidor. Vore det inte tusen gånger enklare att vända på skivan om du vill bränna på båda sidor. Kan tänka mig att det enda som saknas (om en det) är skivor som klarar av det.

Nu vet jag iof sig inte hur det funkar. Det låter ju luffigt att om man har en film på en DVD som är skriven på båda sidor så måste man vända på skivan. Kanske är det där med dubbla läs/skrivhuvuden inte så konstigt iallafall.

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

Jepp Coach du har helt rätt, det finns dubbelsidiga skivor att köpa. http://www.bigpockets.co.uk/product.php?id=437

Tror inte heller jag att det kommer att komma läsare/brännare med dubbla huvuden. Tror behovet helt enkelt är för litet av en sån lösning.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Är det inte lika jobbigt att gå fram till dvd spelaren trycka ut DVDn och sen vända den och sen trycka in släden.
Än att:

Gå fram sätta i cd2 ?

Personligen hatar jag "flippdiscs". Det blir massa fingeravtryck o sånt åxå.

Sen kan man åxå köpa DVD växlare för den late

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

men om nu dvdfilmer är brända på dubbla sidor måste det ju betyda att en stationär dvdspelare kan läsa på båda sidor utan att man behöver vända på skivan.... då är det väl bara att köpa en sån dubbelsidig skiva och bränna filmen på eller?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kim
men om nu dvdfilmer är brända på dubbla sidor måste det ju betyda att en stationär dvdspelare kan läsa på båda sidor utan att man behöver vända på skivan.... då är det väl bara att köpa en sån dubbelsidig skiva och bränna filmen på eller?

Nej, du har nog blandat ihop det med dubbla lager. Nån stationär spelare som kan läsa bägge sidorna av en skiva har jag aldrig sett.

Permalänk
Medlem

då menar jag en dvdbrännare som kan bränna dubbla lager.. finns dessa??
när kommer de? vad kommer de kosta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns icke och kommer vad jag vet inte heller. Sorry.