Muskampen 2025: Segraren korad!

Är det värt att köpa bf4? ( klarar min dator av det på max i 1920x1080)

Permalänk
Skrivet av SimonMattila:

Tror du ska lära dig mer om datorer/bild skärmar i huvudtaget. Bara för att jag köper en 4K skärm (ultra hd) betyder det inte att bilden är 1/4 så stor som Full HD (1920x1080)

Nu pratar du om bildkvalite igen. Snälla läs vad jag skrev innan.

Permalänk
Skrivet av acious:

Fan, ge er! Ni beter er som småungar. Alla har inte stenkoll på datorkomponenter eller bryr sig om det för den delen och vill bara ha en grym speldator.
Svenska avundsjukan när den är som bäst.
Och till TS, ja din dator kommer klara det galant.

Skickades från m.sweclockers.com

Äntligen, tack! En smart människa i gruppen.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av ChrisHjalp:

Quad SLI = 4gpu's
690 got 2 gpu's
2x2=4
Sök på quad sli gtx 690 så kommer 2 grafikkort upp.

Nej. (?)

Citat:

NVIDIA SLI (Scalable Link Interface)technology links two graphics cards together to provide scalability and increased performance.

SLI = Två grafikkort eller mer. Grafikkort. inte grafikprocessorer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Nej. (?)

SLI = Två grafikkort eller mer. Grafikkort. inte grafikprocessorer.

GTX690 är ett SLI-kort, kör SLI internt. Två GTX690 är quad-Sli

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av acious:

GTX690 är ett SLI-kort, kör SLI internt. Två GTX690 är quad-Sli

Okej, om du säger det. Behövde bara att någon kunnig skulle rätta mig ifall jag hade fel.

Visa signatur
Permalänk

Vem var idioten som sålde datorn till dig för 19500 om detta nu stämmer?

Dina grafikkort kostar bara 8690 kr st. Det är 34 760 kr om du menar att du har 4 grafikkort. Annars är det 17 380 kr. Sen plus din cpu och allt annat. Frågan är vilket nätagg har du? Men imponerande ifall du fått den för det priset

Men har du datorn kommer det funka bra

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Dina grafikkort kostar bara 8690 kr st. Det är 34 760 kr. Sen plus din cpu och allt annat. Frågan är vilket nätagg har du?

Allt ihopa skulle kosta runt 32000 att bygga(om du köpte allt billigast på prisjakten). CDON sålde den med sin leverantör THOR.
Nätagg 1050w HX Corsair. Tack.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Deathdevil:

Dina grafikkort kostar bara 8690 kr st. Det är 34 760 kr. Sen plus din cpu och allt annat. Frågan är vilket nätagg har du?

Om det var en person som sålde den (ej affär) så är det stor chans att den var stulen. Med tanke på priset..

EDIT: såg att ts köpte ifrån cdon så.. de va inget. ^^

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ChrisHjalp:

Allt ihopa skulle kosta runt 32000 att bygga. CDON sålde den med sin leverantör THOR.
Nätagg 1050w HX Corsair. Tack.

Ah okej:o Men ja du kommer inte ha några problem med BF4 med den riggen

Permalänk
Medlem

Tycker du har lite taskig attityd mot alla som svarar i tråden.

Många andra får taskig attityd mot troll här på forumet och internet i allmänhet, men det är inte så konstigt med tanke på vilket forum du skriver på.
Sen blir misstankarna aningen större när du sitter med en sådan dator du skriver i första inlägget.

Dock, datorn kommer klara alla spel i 1080p ett bra tag framöver.

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Tycker du har lite taskig attityd mot alla som svarar i tråden.

Många andra får taskig attityd mot troll här på forumet och internet i allmänhet, men det är inte så konstigt med tanke på vilket forum du skriver på.
Sen blir misstankarna aningen större när du sitter med en sådan dator du skriver i första inlägget.

Dock, datorn kommer klara alla spel i 1080p ett bra tag framöver.

Taskig attityd , nja kanske lite men. Jag sitter inte o säger att deras datorer är urkassa och att dem är fattiga för att dem inte har sin drömdator. Jag har min men jag var orolig huruvida 2gig minne räcker och om det skulle funka bra. Jag väntade inte riktigt mig ett helt ös med onödiga kommentarer. Jag valde att betala körkort själv och att betala halva min dator och få resten som 18årspresent. Kanske jag skulle tillägga innan folk började skrika på mig som en bortskämd nolla men jag ville inte göra det till en "snälla säg att min dator är bra tråd". + Man måste börja någonstans. Ifall man inte vet något så tycker jag att man ska få ett bra svar direkt och inte svaret "troll". Är det inte meningen med Sweclockers? Att får svar på frågor?.

Permalänk
Skrivet av acious:

Fan, ge er! Ni beter er som småungar. Alla har inte stenkoll på datorkomponenter eller bryr sig om det för den delen och vill bara ha en grym speldator.

+1

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

De är ett gäng snorungar som sitter med napp i mun framför pappas dator meddans de klonkar ner sina idiotiska samt avundsjuka hieroglyfer. Sån är e!
Kanske dags för dem att be sina respektive mammor om lite snuppe så att de får mat, blir mätta och belåtna för att sedan somna och således inte besvära oss "vuxna" något mer...mmkay? Kom tillbaks om några år vettja.

XD

Permalänk
Medlem

Men jag är nyfiken på hur 2GB vRAM kommer påverka upplevelsen. Rekommenderat var ju 3GB...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisHjalp:

Taskig attityd , nja kanske lite men. Jag sitter inte o säger att deras datorer är urkassa och att dem är fattiga för att dem inte har sin drömdator. Jag har min men jag var orolig huruvida 2gig minne räcker och om det skulle funka bra. Jag väntade inte riktigt mig ett helt ös med onödiga kommentarer. Jag valde att betala körkort själv och att betala halva min dator och få resten som 18årspresent. Kanske jag skulle tillägga innan folk började skrika på mig som en bortskämd nolla men jag ville inte göra det till en "snälla säg att min dator är bra tråd". + Man måste börja någonstans. Ifall man inte vet något så tycker jag att man ska få ett bra svar direkt och inte svaret "troll". Är det inte meningen med Sweclockers? Att får svar på frågor?.

Det som ger "signalen" att du är ett troll (säger inte att du är det) var att du skrev att du skulle köpa god ghost annars och det är.... Ja, trollaktigt. Bara så du vet

Permalänk
Medlem

Gillar du spelet är det väl värt att köpa?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Du har 2st 690, inte 4st. Snarare 4st 680

Edit: Läste rätt men tänkte fel Du skrev bara quad och inget om 4. My bad.

Dock tycker jag att du borde gå tillbaka till fragbite eller något. Uppenbarligen kan du inte använda sökfunktionen i forumet eller så har du bara ett galet begär av att skryta med datorn. Nej, jag är allt annat än avundsjuk. Tycker bara hela tråden känns så fruktansvärt retarderad så det är inte klokt.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Att köra i högre upplösning är inte att zooma ut

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | Nikon Z6iii

Permalänk
Avstängd

Behöver mer information för att kunna avgöra om din dator klara BF4 i ultra eller ej.. Hur många led-lampor har den? :/

Permalänk
Skrivet av ChrisHjalp:

Hade jag frågat då?

om du varit ett troll.. ja då skulle du ju frågat annars skulle ju alldrig något troll ha frågat i nåt forum överhuvutaget och då hade vi inte haft utrycket troll. om vi går efter antagandet att troll aldrig frågar i forum.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

För i helvete vilken attityd du har. hoppas fan du är ett troll. skam för mänskligheten..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lexius:

Är du ett troll eller är du dum och rikt?? Kanske bortskämd

kommer köpa gtx 780 sli eller titan

för 1920 1200

man vill vara framtidssäker

varför vara så elaka mot honom han kanske ville testa pc gaming och köpte sin första speldator

för att svara på frågan ja du kommer kunna spela det utan problem

Permalänk
Skrivet av waspen123:

För i helvete vilken attityd du har. hoppas fan du är ett troll. skam för mänskligheten..

Du är skam för mänskligheten, ingen annan

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Skrivet av ChrisHjalp:

Datorn kostade 19500kr. Om din lön är så låg så tycker jag synd om dig men tack ändå.

hah tydligen, men jag förstår inte syftet med att göra en forum post om sånt här?, förutom att försöka visa att man har E-penis?

och bara 19500? thats cute, din första speldator? Inet-färdig byggd?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av ChrisHjalp:

Kollat på betan och allt det där med "supergrafik" som folk pratar om ser jag verkligen inte. Men får väl vänta på originalet även om grafiken inte lär ändras märkvärdigt. Undrar bara om hur bra ni tror min dator klarar spelet? Ifall det inte är bra så köper jag CoD Ghost.

Specs

Cpu: intel i7 hexacore 3930k (ej klockad pga olika garantipolicies)
GPU: Quad-SLI MSI nVidia GTX 690
RAM: 16gb Corsair destroyer
SSD: 250gb corsair...
OS:w7 professional 64bit.( kommer nog aldrig byta till äckliga w8 även om dem uppdaterar till direct x 11.1)

Svara gärna.. det hjälper. Tack!

HMM.............
Känns som ett troll detta! Tycker att person med 2 690 och 3930k borde veta att det inte finns många spel som han/hon INTE kan spela!

Troll som ikke Troll!
Din dator skall inte ha några som helst problem att MAXA BF4 med vansinniga FPS!!

Jag ligger på 110-150 fps med min rigg så det skall nog allt gå för dig!

OBS: BF4 ÄR I BETA, DET ÄR INTE ETT KLART SPEL ÄN!! Mycket optimering och förbättringar är under gång och allt smålagg och sånna suddigheter kommer att fixas tills att spelet Släpps!!

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Skrivet av ChrisHjalp:

Kollat på betan och allt det där med "supergrafik" som folk pratar om ser jag verkligen inte. Men får väl vänta på originalet även om grafiken inte lär ändras märkvärdigt. Undrar bara om hur bra ni tror min dator klarar spelet? Ifall det inte är bra så köper jag CoD Ghost.

Specs

OS:w7 professional 64bit.( kommer nog aldrig byta till äckliga w8 även om dem uppdaterar till direct x 11.1)

En K-processor som inte får klockas och dubbla 690 men dålig prestanda? Illa för att vara mitt första inlägg, men du är ett Troll

Permalänk
Skrivet av careau:

Du kör 4 st 690's och frågar en sån här fråga?

Kan du läsa?

Han kör 2 st 690's med två Gtx 680 kärnor vardera. Troll eller inte, TS har fått sitt svar, varför ska den här frågan ställas om och om igen.

Den är helt irrelevant till tråden.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Skrivet av ChrisHjalp:

Specs

Du vet att Intel har en lite kostig garatipolicy när det kommer till 3930k?
Om du kör deras bästa processor någonsin utan att klocka den, så skickar de hem en tungviktsboxare som gär dig ett par snytingar. Det garanterar de

Permalänk

Wtfn?! HUR ofta går mab köper sådan monsterdator utan att kunna ett skit?! Om du gjort de och lägger upp de här, så som du gör. Tro du seriöst fölk ska ta fig på allvar. Efter som dom flesta, som sitter här på denna webbplats är och kan sådant här. Så bör du med va lite kunnig. Så snacka om att trolla! Även om du tro du ska få hjälp så tvivlar ja de. Plus, allt skriker med att du är lätt lurad sådant fal med. Tro mer du blit lurad, en får ett riktigt seriöst svar. På grund av du inte kan och köpt en sådan monstret dator. Eller så är det som alla säger troll/skrytare. En jävla uppmärksamhet söker annars e ä va du ä !!!!

Visa signatur

Chassi: In Win Gnone, GPU1: Gainward RTX 3080 GS Gpu 2: gigabyte 1080 ti OC HDD/SDD: Samsung 970 EVO Plus 2TB, samsung evo 1tb, samsung 970 pro 512gb, 2st Kingstone Fury Renegade 2TB, 5st 2TB, optisk läsare: Asus Blue ray brunner Ram: Team Group 64GB CL16 3200hz, Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Extreme, CPU: AMD Ryzen 9 5950X, CPU Kylare: ek-aio elite 360 d-rgb, PSU: silverstone 1500w 80c guld ( Im Music Producer. Vibrations Is God Sound )

Permalänk
Medlem

Vad i helvete har hänt med Sweclockers? Förmodligen har föräldrarna glömt bort detta med att barn ska vara ute och leka istället för att få en dator när dom är 3 år. Ni får fan skärpa er! På SweClockers ska vi hjälpa varandra! Inte vara några jäkla strumptomtar som attackerar en person för att hen är mindre kunnig och vill ha hjälp!

Nej, det var bättre förr när barn var barn och personer på SweClockers hjälpte varandra istället för att attackera personen som frågar något.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]