Permalänk
Avstängd

"Another Saturday Night"

Hej Sweclockers,

Hängt på denna sidan många år, och tittat in på Galleri delen en hel del.
Så denna Lördag kväll skapade jag dessa, hade ingen lust att dra ut och festa.
Kände för att göra några presenter till kommande lille brors födelsedag.

Vill speciellt tacka YamahaDGX630 för iden.

Ni kan se hans original tavla på:
http://www.sweclockers.com/galleri/10483-hdd-tavla.

Blev till och med blodsutgjutelse under denna skapelse.

Hoppas ni gillar och kom ihåg att rösta.

Enjoy!

"Another Saturday Night"

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Väldigt fina tavlor, grattis till ett snyggt resultat!
Hoppas du såg mina gallerier med hårddiskarna också!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cAWPer:

Väldigt fina tavlor, grattis till ett snyggt resultat!
Hoppas du såg mina gallerier med hårddiskarna också!

Japp, kollade in dom också, riktigt snygga, skulle ha tackat dig också i presentationen.
Men du får väl ett "shout out" här.
Billiga presenter till dator itresserade.

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Blir riktigt fint med enkla medel! Funderar på en sak att göra med hdd:ar i mitt datorbygge som nog kommer bli rätt fint.

Du kan gärna lägga till lite mer info i ditt galleri, du börjar bra med
"Öppnat hårdiskarna, 2 st 2.5 och 1 st 3.5.
Bakom kan ni se 2 st IKEA ribba 23 cm"
men efter det är det inte så mycket. Tog du bara bort de fina delarna från hdd:arna och limmade fast på pappret eller?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

Blir riktigt fint med enkla medel! Funderar på en sak att göra med hdd:ar i mitt datorbygge som nog kommer bli rätt fint.

Du kan gärna lägga till lite mer info i ditt galleri, du börjar bra med
"Öppnat hårdiskarna, 2 st 2.5 och 1 st 3.5.
Bakom kan ni se 2 st IKEA ribba 23 cm"
men efter det är det inte så mycket. Tog du bara bort de fina delarna från hdd:arna och limmade fast på pappret eller?

Precis, man sparar typ inget.
Sorry att det inte blev fler bilder, vart ganska sent orkade helt enkelt inte, eller kom inte ihåg.
Lycka till, svara på andra frågor om du har inför bygget.

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Från skaparen av hela idén: Suveränt genomfört arbete! 5/5

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haufen:

Japp, kollade in dom också, riktigt snygga, skulle ha tackat dig också i presentationen.
Men du får väl ett "shout out" här.
Billiga presenter till dator itresserade.

Var inte ute efter en shout out Tänkte bara ifall du inte sett dom
Jag ska nog iväg på IKEA och köpa mig ett par tavelramar dessa var ju oerhört snygga! Gör sig nog bra i min nya lägenhet också!

Permalänk
Medlem

Usch va snyggt! Jag har ett par döda hårddiskar, funderar seriöst på att göra detta själv!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Tack för inspirationen!

Hitta några döda hårddiskar i skolan som jag fick lov och ta så ska nog göra något liknande. ^^,

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag vill inte låta allt för negativ även om jag är medveten om att jag gör det, men jag har sett originalet och även om du ger användaren cred och allt så ser jag inte grejen med att du också gör ett galleri om exakt samma idé, exakt samma datordel används, exakt samma ram i exakt samma färg osv. Kunde du inte gjort det lite mer din egen grej och om inte, varför göra ett galleri av något vi har sett tidigare?
Idén är väldigt enkel i grunden så du hade kunnat ha stora möjligheter att förändra den, tex ta ett kretskort, såga ut ett gäng parallella ledningar och putsat till och ha intill om du får det att se snyggt ut.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hersses:

Jag vill inte låta allt för negativ även om jag är medveten om att jag gör det, men jag har sett originalet och även om du ger användaren cred och allt så ser jag inte grejen med att du också gör ett galleri om exakt samma idé, exakt samma datordel används, exakt samma ram i exakt samma färg osv. Kunde du inte gjort det lite mer din egen grej och om inte, varför göra ett galleri av något vi har sett tidigare?
Idén är väldigt enkel i grunden så du hade kunnat ha stora möjligheter att förändra den, tex ta ett kretskort, såga ut ett gäng parallella ledningar och putsat till och ha intill om du får det att se snyggt ut.

tror inte du äger "ett öga för detaljer" men samma färg?, jag har vit bakgrund, samma elektronik? om du kollar lite närmare så har jag också sparat neodym magneterna som sitter runt läsarmen.
Jag förstår din kritik, men lite orättvist att kalla den exakt detsamma.
Sen tror jag att skaparen av iden ser det lite som en hyllning till hans skapande, smicker helt enkelt.
Om du vill se något som ej skapats tidigare får du gärna lägga upp något själv.
jag vet att jag låter negativ men det är inte meningen.

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

snyggt! 5p

Visa signatur

CPU: AMD AM3+ FX-6300 Black RAM: HyperX Fury 8GB DDR3 1600MHz

MB: ASUS M5A97 R2.0 GPU: XFX Radeon RX 470 4GB RS

Steam: stormtro0perN

Permalänk
Medlem

Riktigt nördigt snyggt 5 poäng

Blev sugen själv på att göra några sådana och sätta upp på vägen över min dator! Gör inget att andra har gjort liknande förr det spelar ju ingen roll? Schysst att se lite andra likadana eller liknande varianter!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

kan du göra en klocka av det hela? typ två läsar armar? vore fräkt

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W