Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, påminner VÄLDIGT mycket om min dator!

Visa signatur

Intel i7 2600K | ASUS GTX 580 Matrix Platinum | Corsair Obsidian 650D | Corsair Vengeance 8 GB | Corsair AX850 | ASUS Maximus Gene-Z | Corsair Force GT 60 GB | WD Caviar black 1 TB |

Permalänk
Skrivet av the big bad wolf:

hej, vad använde du för färg för att färga de röda detaljerna på ditt chassi, och hur gick du tillväga för att måla delarna?, för övrigt jävligt snyggt gjort!

hade vanlig burkspray röd metalic

Permalänk
Medlem

Varför målar du inte fläktarna röda istället för att ha dom bajs-bruna?

Permalänk
Medlem

Dom röd/svarta corsairfläktarna hade varit snyggt

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Dom röd/svarta corsairfläktarna hade varit snyggt

har nyss fått dom så får se när jag sätter dit dom.. väntar på corsair om de kan skicka långa skruvarna till min H100 så jag slipper försöka trolla med att få fast dom

Permalänk

fixat

kan kolla nu..

Skrivet av PhenPhantom:

Skulle du skippat klistermärkena på framsidan skulle du fått en fyra. Nu blir det en trea...

Permalänk

snyggt men på sista bilden är det bara ett sammanträffande att corsair loggorna linearup och den där bak är på rätt håll eller har du använt PS magi

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk

RIKTIGT snyggt men du skulle skippat röda grillen i fram och ramen runt plexit och haft det svart som det var från början tycker jag! Men riktigt fint ändå 5p

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk

hehe har inte tänkt på de^^ oredigerade bilder

Skrivet av silentpower:

snyggt men på sista bilden är det bara ett sammanträffande att corsair loggorna linearup och den där bak är på rätt håll eller har du använt PS magi

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt 5/5 Stor temp skillnad på h100 efter att du böt ut fläktarna? funderar på att byta till samma fläktar

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk

ökade ca 10-13c men det fungerar ändå 100 load ca 85c 4.25ghz innan var det 74-76 men när jag spelar så visar det ungefär 10-13c skillnad

Skrivet av Pr3d4tor:

Riktigt snyggt 5/5 Stor temp skillnad på h100 efter att du böt ut fläktarna? funderar på att byta till samma fläktar

Permalänk
Medlem

Varför kör du med AF och inte SP på radiatorn? Varför körde du med en fläkt för statiskt tryck som utblås? Bryr du dig om att lacka ramen runt plexit så borde du kunna lägga lite tid på rätt fläktar också.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Beställde SP men corsair skickade Af och jag orkade inte bry mig om att krångla med att skicka tillbaka dom..

Skrivet av Breddas:

Varför kör du med AF och inte SP på radiatorn? Varför körde du med en fläkt för statiskt tryck som utblås? Bryr du dig om att lacka ramen runt plexit så borde du kunna lägga lite tid på rätt fläktar också.

Permalänk
Skrivet av jafjaf:

Corsair "fan"boy skämt åsido, riktigt schysst bygge

Väntar på att 750d släpps nu bara så jag kan sätta in nya delarna i de
Får nya cpun modekort
Minnen och kylare på måndag
Borde bli mkt bättre att bygga i + bättre kylning riktad mot mina 780 kort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tänkte väl det dina bilder tyder på ett kanske 1366 moderkort och gpu e gtx 580 matrix skulle jag tro eller? ser fram emot dom nya bilderna

Permalänk
Medlem

Fyfan va snygg!

Permalänk
Skrivet av freppa91:

tänkte väl det dina bilder tyder på ett kanske 1366 moderkort och gpu e gtx 580 matrix skulle jag tro eller? ser fram emot dom nya bilderna

tog bara en snabb bild nu väntar på att köpa 750d och 2nya ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlinkeYYY:

tog bara en snabb bild nu väntar på att köpa 750d och 2nya ssd

riktigt snyggt lite förfining så blir det kanon

Permalänk

Hur gör du för att pumpen ska lysa rött? Dum fråga kanske men jag har aldrig hittat något sätt för att kunna byta färg på min H100i.
4/5 i övrigt!

Permalänk

Freppa jag väntar på 750d så satte bara i allt lite snabbt i gamla chassiet blir att lägga mkt tid i nya sen för att rätta till alla kabeldragningar

Jordgubb3 går att ändra i corsair link om du laddar ner det programet så kan du fixa lite olika färger på pumpen

Permalänk
Skrivet av SlinkeYYY:

Freppa jag väntar på 750d så satte bara i allt lite snabbt i gamla chassiet blir att lägga mkt tid i nya sen för att rätta till alla kabeldragningar

Jordgubb3 går att ändra i corsair link om du laddar ner det programet så kan du fixa lite olika färger på pumpen

Tackar

Permalänk
Skrivet av JORDGUBB3:

Hur gör du för att pumpen ska lysa rött? Dum fråga kanske men jag har aldrig hittat något sätt för att kunna byta färg på min H100i.
4/5 i övrigt!

Om du inte har fått svar på det så är det i corsair link

Permalänk
Skrivet av MagisterLarsson:

Om du inte har fått svar på det så är det i corsair link

Fick svar men tack ändå

Permalänk
Medlem

jorrå ser nice ut, hela nya corsair obsidian serien är väldigt nice, men tycker personligen att Rödsvarta Riggar börjar lite uttjatade.

Men din ser Nice ut inget snack om saken =D

SÅ 4/5 blire ;D för det är städat och mumsiga komponenter =D

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

Jävligt snyggt och så, en stark 4:a av 5, men problemet för mig är att det känns lite opersonligt om du förstår vad jag menar? Ser ut som ett utställningsex som Corsair släpar runt på mässor och visar på youtube. Men snyggt none the less.

Permalänk
Skrivet av Bacontree:

Jävligt snyggt och så, en stark 4:a av 5, men problemet för mig är att det känns lite opersonligt om du förstår vad jag menar? Ser ut som ett utställningsex som Corsair släpar runt på mässor och visar på youtube. Men snyggt none the less.

Gillar svart/rött tema tar det som ett stort + att du tycker det ser ut som en utställnings dator
Blir att fixa nya fläktar sen bara så är den klar

Permalänk
Avstängd

duger bra haha

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlinkeYYY:

Hur upplever du ljudnivån på dina grafikkort och hur är temperaturen på översta samt understa?
Ska nämligen byta ut mitt nuvarande gigabyte gtx 780 oc till två från asus nämligen.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

Dom låter inte mkt + varmast jag legat 78c med 1161mhz

Skrivet av Henrikfotograf:

Hur upplever du ljudnivån på dina grafikkort och hur är temperaturen på översta samt understa?
Ska nämligen byta ut mitt nuvarande gigabyte gtx 780 oc till två från asus nämligen.