CrossFireX förstår inte allt, första gången

Permalänk
Medlem

CrossFireX förstår inte allt, första gången

Tänkte bara höra angående crossfire med två Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB,
Har aldrig kört crossfire innan, Undra bara om när man valt att köra crossfire i AMD Catalys Control center.
Så har jag CrossFireX aktivera i listan men det en kortet är avstängt, Men undra om de ska bara startas när man börja belasta kortet bara o stänger av sig när man sitter bara o surfar?
Och så undra jag om en liten knapp som sitter precis sidan om där man sätter crossfire länken Mella koren vad den är till för?

Undra också om man behöver dubbl. cross fire länkar i Mella två kort eller räcker med en?

Permalänk
Medlem

Ena kortet körs inte när du inte belastar kortet.

Knappen brukar vara en boost bios knapp, alltså en OC bios. Vissa grafikkort kommer fabriksklockade och när knappen är intryckt så hoppar den till den klocken. Även vissa grafikkort överklockas bättre med boost bios knappen intryckt. Av vad jag har läst iaf på div. forum

Det räcker med en kabel mellan korten

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razer_08:

Ena kortet körs inte när du inte belastar kortet.

Knappen brukar vara en boost bios knapp, alltså en OC bios. Vissa grafikkort kommer fabriksklockade och när knappen är intryckt så hoppar den till den klocken. Även vissa grafikkort överklockas bättre med boost bios knappen intryckt. Av vad jag har läst iaf på div. forum

Det räcker med en kabel mellan korten

Okej tack så mycket för hjälpen