Permalänk
Medlem

Webbhosting Sverige

Hej. Frågan är relativt tydlig, jag behöver en host. Enda problemet är att jag har en del krav... Följande:

• Ska vara svensk (möjligen Europeisk)

• Ska stöda flera domäner per webbhosting!

• Ska ha stöd för PHP, MySQL osv.

• Bör vara skaplig support, bra upptid osv osv...

Kostnad är självklart en faktor men någonstans kring 50kr/mån och uppåt (billigare gissar jag inte finns) men hellst inte över 100kr/mån. Alla förslag tankar är välkomna. Det jag kommer hosta är inget stort men jag kommer behöva det grundläggande inklusive stöd för flera domäner per hosting.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xweque:

Hej. Frågan är relativt tydlig, jag behöver en host. Enda problemet är att jag har en del krav... Följande:

• Ska vara svensk (möjligen Europeisk)

• Ska stöda flera domäner per webbhosting!

• Ska ha stöd för PHP, MySQL osv.

• Bör vara skaplig support, bra upptid osv osv...

Kostnad är självklart en faktor men någonstans kring 50kr/mån och uppåt (billigare gissar jag inte finns) men hellst inte över 100kr/mån. Alla förslag tankar är välkomna. Det jag kommer hosta är inget stort men jag kommer behöva det grundläggande inklusive stöd för flera domäner per hosting.

Tack på förhand!

Förutom egen server kör jag med http://www.siteground.com dom svenska jag har använt som crystone med flera har kass support, dåliga servrar och är grymt sega som privatperson får man bäst kapacitet av servrar utanför sverige och man får det för mycket lägre kostnad.

Permalänk
Medlem

Binero.se är riktigt bra, hostar 3 webbsidor där just nu utan problem. Dom har snabb support via telefon, chatt eller ticketsystem.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Inaktiv

Binero kan jag verkligen inte rekommendera dom har haft mycket problem på senaste tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Binero kan jag verkligen inte rekommendera dom har haft mycket problem på senaste tiden

Ja, sen bytte dom serverhall samt bytte ut hela sin lagringslösning/servrar. Nu fungerar dom prima.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Manufrog UK är väldigt bra för mindre hemsidor. Bara 300kr/år (25kr/månad).

http://www.manufrog.com/konto-paket/

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Florrpan:

Ja, sen bytte dom serverhall samt bytte ut hela sin lagringslösning/servrar. Nu fungerar dom prima.

Och det tog väldigt lång tid för dom att få det stabilt vilket jag anser inte är hållbart och det ser oseriöst ut vem vet hur lång tid det tar vid nästa hårdvaru problem? sånt funkar inte dom måste ha reserver för att snabbt kunna vara uppe igen för det drabbar inte bara dom utan kunderna oxå.

Permalänk
Medlem

Håll dig bara borta från one.com

mebo.se har jag använt för några domäner på sistone och verkar fungera bra. Lite snålt med diskutrymme och bandbredd men har å andra sidan inte några andra dumma begränsningar.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

Kör själv med city-network och jag är inte missnöjd alls! kanon support, snabba och trevliga, support även via twitter och så, brukar ha riktigt bra erbjudanden med t.ex. 10kr/månad osv.
Har tidigare kört med 4-5 domäner på samma webhotell, men nu kör jag bara två.

250GB utrymme, 10GB mailboxar (max 1000st epost-konton), 5000GB trafik /månad, ingen bindningstid, 60-dagars öppetköp (om ej nöjd)

http://www.citynetwork.se/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Och det tog väldigt lång tid för dom att få det stabilt vilket jag anser inte är hållbart och det ser oseriöst ut vem vet hur lång tid det tar vid nästa hårdvaru problem? sånt funkar inte dom måste ha reserver för att snabbt kunna vara uppe igen för det drabbar inte bara dom utan kunderna oxå.

Jag tror du syftar på vågen av DDoS attacker dom var utsatta för i sammband med leverantörsbytet. Jag har varit kund hos dom i två år nu, det enda stora strul jag har haft va på deras gamla lagringslösning samt när dom blev attackerade, runt juni/juli/augusti.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör citynetwork, fungerar fantastiskt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Loopia eller Binero, båda är bra. Binero är billigare och har features som passar mig bättre, därför bytte jag. Har två domäner med totalt fyra webbar, och har inte stött på något funktions- eller driftsproblem än så länge (bytte i juli i år).

Supporten hos Binero är både snabb och kompetent.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Skrivet av celoz:

Håll dig bara borta från one.com

Hej, av vilken anledning ska man hålla sig borta från one.com? Kan inte påstå att jag är speciellt insatt i ämnet, har däremot min sida hos just one.com och undrar om det då eventuellt är dags att byta, men önskar gärna veta varför i så fall.

Kan tillägga att jag själv aldrig upplevt några problem med one.com.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Samsung Odyssey OLED G8

Permalänk
Medlem

Stablehost har eu-servrar. Mycket bra rabatter här: http://www.webhostingtalk.com/forumdisplay.php?f=4

Jag fick en rabattkod i mailen (tidigare kund) som gav 75% rabatt på hosting. Bra tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

Hej, av vilken anledning ska man hålla sig borta från one.com? Kan inte påstå att jag är speciellt insatt i ämnet, har däremot min sida hos just one.com och undrar om det då eventuellt är dags att byta, men önskar gärna veta varför i så fall.

Har kort one.com i manga ar, aldrig haft nagot storre problem. Dock skulle jag inte rekommendera dem, men for enkla sidor tycker jag dom fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Jag gick med siteground.com. Dom verkade best. Har kört med Citynetwork redan och dom var helt OK men jag kunde inte ha flera domäner kopplade till samma hosting paket. Siteground verkar jättebra än så länge dock, instant setup, snabb server och jag älskar cPanel

Permalänk

http://mebo.se har servrar i både Sverige och UK, bra priser och har funkat fantastiskt bra. Dom har cPanel och man kan testa i 60 dagar innan man köper.

Permalänk
Avstängd

http://hussehost.com/ är den som jag änvänder . de är så jävla bra. de hjälper dig med att designa din hemsida ochså för grattis

Permalänk
Avstängd

i hussehost betalar 52 kronor varje månad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xweque:

Jag gick med siteground.com. Dom verkade best. Har kört med Citynetwork redan och dom var helt OK men jag kunde inte ha flera domäner kopplade till samma hosting paket. Siteground verkar jättebra än så länge dock, instant setup, snabb server och jag älskar cPanel

cpanel är enkel och har allt man kan behöva inte lika begränsad som många svenska alternativ servern har varit stabil och snabb under dom åren jag använt dom vilket annars brukar ändras efter några månader på mindre ärliga hosting firmor, siteground tillåter även en att ha stora communitys och liknande sidor och priset går inte att slå heller hoppas du blir nöjd med ditt val.

Permalänk
Medlem

https://www.citynetwork.se fungerar alldeles utmärkt för mig.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på citynetwork. Jag har inte hört något dåligt om dem. Jag sitter på fsdata nu, men det är mest för att jag köpte deras baspaket på dagen för deras 15 års jubileum.

1 års baspaket i 15 år, till priset av ett

edit: Jag har i princip bara hört skit om fsdata trots att de fått en del fina priser, men det är definitivt gamla rykten som det är frågan om.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk

Ja, jag hostar ju på min egen server. Den använder ZPanel.

Visa signatur

Nuvarande dator:Amd 8core 3.5ghz, GTX 780, 8gb ram
Gammal dator (nuvarande server):Amd 4core 4ghz (o 3.7ghz), GTX 580, 16gb ram
Jag har hållit på med html,php,css,js i 2 år nu, samt fl studio i 2 år.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av palleralla:

Man byter inte lagringslösning i en handvändning du vet! Sen har dom drabbats av ovanligt mycket DDoS attacker.
Binero har alltid haft grym support och är mer öppna än något annat svenskt webbhotell.

Till TS: Jag kan varmt rekomendera Binero. Billigt, snabb och trevlig support och mycket utrymme. kan ha obegränsat med domänadresser och mail. Obegränsat med MySQL databaser med. Du kan köra både Linux och Windows på samma konto.

Permalänk
Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Jag har varit kund hos Binero i snart tre år, och jag kan verkligen rekommendera dom.

Det är ju väldigt tråkigt för dig att du hoppade på i en tids era när serverbytet kom till skott. Och jag förstår att du känner dig "lite lurad" men visst har Binero informerat dig att dom skall byta serverhall ? Eller?

Skrivet av Florrpan:

Kan bara stryka under, det funkar alldeles utmärkt nu.

Skrivet av palleralla:

Du min vän, inser inte ren fakta.

Det som du anser inte är hållbart och oseriöst, det finns ju inte på världskartan ens, tyvärr.
Prova själv i praktiken att byta en serverhall.

Och till TS:
Binero har väldigt bra support, dom är snabba, dom pratar/skriver på svenska (vilket jag uppskattar jättemycket)
Dom är mänskliga och skulle inte räkningen vara betalt i tid, så stänger dom inte ner sidan.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera både Binero och Citynetwork, använt och använder båda flitigt sen några år tillbaka.
Vill även slänga in ett extra alternativ, det är ett projekt som jag dels driver själv, men vi är en grupp som inom en snar framtid kommer dra igång ett eget webbhotell. Vi har många års erfarenhet så där finns det inga direkt brister ..

Vi har alla servrar uppe och igång, dock väntar det mycket jobb "under huven" och en del kosmetiskt innan det blir "publikt".
Men skriv gärna till mig via PM om du är intresserad. Våra priser för webbhotellen kommer ligga på 39kr & 59kr.
Vi har dock ett gratisalternativ som du kanske är intresserad av. Är du nöjd kan du alltid uppgradera med några klick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augustini:

• Dålig kontroll panel (få grejer du kan ställa in eller ändra)

• Långsammt

• Bara en domän per konto

• Du vet hur mycket trafik du har per månad

..tillskillnad från tex manufrog som ligger i samma prisklass (eller tex binero / citynetwork dock är de dyrare).

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Skaffa en Raspberry pi så har du full kontroll (Beror förstås på hur mycket trafik du förväntar dig.)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Skaffa en Raspberry pi så har du full kontroll (Beror förstås på hur mycket trafik du förväntar dig.)

Kan av egen erfarenhet säga att det verkligen inte fungerar optimalt.

I TS fall vill han kunna ha flera domäner samtidigt, och lägg till att alla webbplatser använder PHP och MySQL, med en härligt gäng besökare samtidigt.
Då kommer Pi'n falla rätt snabbt.

Dock, för en väldigt simpel sida klarar Pi jobbet galant.