Permalänk
Medlem

Hjälp med ultrabook!

Söker en ultrabook för att ersätta datorn i signaturen för jag har upptäckt att jag inte spelar några spel alls.

Krav:

1920 x 1080 upplösning (matt)
i5 (haswell)
256gb SSD
4gb ram

finns det en laptop där ute som passar? max 13k

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Låter som att Sony Vaio Pro är något för dig. Följande setup kostar 10 369 kr (utan studentrabatt):

  • Intel® CoreTM i5-4200U 1,6 GHz

  • 256 GB PCIe Flash SSD

  • 8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM

  • 33,7cm LED 1920x1080

  • Batteritid upp till 7 timmar

Är du student, har du via Mecenat tillgång till en studentrabatt på ca 1 000 kr.
Du konfigurera datorn på sony.se

Permalänk
Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolandGarros:

Dessa datorer har touchskärm, och är därmed inte matta.

Permalänk
Medlem

Vad fan ni än gör köp inte sony vaio pro 13. wifi kortet är helt värdelöst dra en googling och se har en framför mig nu då jag köpte innan jag googlea får ut 5mb/s på min 100/100 lina.

gillar du att fippla går det att få igång dock verkar det som nu....

Problem:

Wi-Fi: Uppdatera drivrutiner! Nota Bene att både SVP och MBA lider/har lidit av dessa Wi-Fi-problem och att det därför förmodligen är mycket Intels fel att det strular.

Avinstallera McAfee!( "Men när jag gav upp efter att inte ha hittat något så gick jag vidare till att fixa resten av grejjerna på datorn och ett av de var att ta bort McAfees programvara.
Vet inte vad som flög in i mig men jag ville prova tptest igen och helst plötsligt ser jag att jag har 90mbit upp-/nedladdning trådlöst vilket är lika bra som jag brukar ha trådad." Citat från Donhoz. Inlägg 522 i tråden "Sony Vaio Pro 13" )

"1. Uppdatera mjukvaran (firmware) i routern.
2. Konfigurera routern så att dess kanaler inte "krockar" med grannarnas kanaler. Byt till det som ingen eller minst av grannarna använder, (finns ett program för det, kommer dock ihåg namnet på den jag använde förut)
3. Gå in på Egenskaper för ditt nätverkskort och ändra Värdet på 802.11n-kanalbredd för 2.4ghz FRÅN: 20mhz TILL: Auto." Cred till Donhoz.

Touchpad/Trackpad: Inställningar: Vaio Control Center -> Input Device -> Details -> Här kan du ställa in vilka gester som ska vara aktiva och kan klicka på ”Device Settings” för att komma till Synaptics egna kontrollpanel för touchpad:en. Om touchpad:en låter "klick-klick" bara du rör vid den(lite konstigt ljud, inget annat), testa att trycka till touchpad:en från undersidan en gång. Det hjälpte för mig.

Fläkt: BIOS, silence/performance. Du kan välja mellan Silence/Standard/Performance för fan/CPU i Vaio Control Center under ”Power And Battery”. Nysläppt BIOS ska göra datorn ännu tystare under Silence.

Skärmljusstyrka: Intel och Sony. Dessa interferar med varandra så att man kan bli galen.

Intel: ”Grafikegenskaper”(högerklick på skrivbordet eller klicka på Intel HD-ikonen i aktivitetsfältet) -> Energi -> På batteri -> Energibersparingsteknologi för bildskärm(PÅ -> AV).

det där rädda mig... men fortfarande inte stabillt.

Permalänk
Skrivet av Hessi:

Dessa datorer har touchskärm, och är därmed inte matta.

OPS! sry, jag missade den parentesen

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Medlem

har kollat väldigt mycket på sony's vaio pro 13 men det med wi-fi'n låter ju jävligt olockande när jag gärna vill utnyttja min 100/10 lina

min största och våtaste dröm är en Razer Blade 14 tummare med svenskt tangentbord ändå om skärmen inte är jättebra men den har ju grym batteritid om man switchar på integrerade och fungerar som en bra gaming laptop när man byter till det andra, finns ingen laptop som kan utmana den på marknaden i det syftet iaf

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.