Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Det jag tycker är tråkigt på beta banan är att man kan flyga in i fiendebasen hur som helst och sno deras heli. Att man inte lärt sig något från BF3, FUCK FOR BASERAPE.

Hur svårt kan det vara att slänga in någon typ av Close-in weapon system (Sitter normalt på båtar) som försvarar basen.
Efter som det finns i verkligheten så borde det inte vara något konstigt att slänga in det i BF4.

Exempel:
A close-in weapon system (CIWS), often pronounced sea-whiz, is point-defense weapon for detecting and destroying short-range incoming missiles and enemy aircraft which have penetrated the outer defenses, typically mounted shipboard in a naval capacity.
http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2013/069/9/3/phalanx_20mm_c...

Det finns en fast placerad automatisk AA i vardera hembas. Tyvärr verkar den vara buggig. Det verkar som att du måste spotta fiendefordonet som kommer in i basen för att den ska fatta att den ska skjuta på den. Dessutom har den inte så lång räckvidd att den skyddar helin vid spawn. Men jag har använt den ett par ggr när jag är i trubbel och blir jagad av attackhelin, flyg hem till basen och flyg lågt, spotta fiendehelin och invänta hans död

Först var jag besviken på betan men nu har jag ändrat mig efter ca 20-30 timmars spelande. Tycker det är skoj, dock gillar jag inte vad de gjort med tanksen, hoppas de fixar det till riktiga spelet släpps men just nu har jag vant mig och kompenserar. Väldigt trött på folk på taken. Tycker att de ofta är 70 procent av spelarna på taken, medans resten fightas om flaggorna. Många av rundorna har jag fått köra fram och tillbaka mellan flaggorna för att så fort man vänder ryggen till så hoppar folk ner med fallskärm och tar tillbaka flaggorna.

Håller inte med om att det är lättare att döda i BF4, känns ungefär likadant som i bf3. Men det är min åsikt.

Fett besviken på nätkoden dock, de har kvar samma buggiga känsla, dö runt hörnen, man blir insta-dödad av folk p.g.a lagg Och en grej till, att man fastnar på små tegelstenar eller grenar som en elitsoldat inte hade haft några problem att springa över är så sjukt irriterande! Det är ju inte så överallt så klart men på väldigt många ställen, små hinder som normalt inte ska vara några problem fastnar man på och måste trycka på hoppknappen. Vet inte hur många ggr man dött pga det.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
LG UltraGear 45GR95QE 45" OLED - Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Allvarligt påstår du på allvar att BF3 var E-sport vänligt? Eller något av Battlefield spelen för den delen?
Speciellt med tanke på att just BF4 är det första BF spelet som det faktiskt har lagts ner lite tanke bakom för att främja E-sport bättre.

Kanske redan finns någon annan som har rättat dig, men vad snackar du om? Det enda BF4 har gjort är att ta tillbaka vissa e-sport vänliga aspekter från BF2.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av sten1930:

Håller inte med alls, det är lättare och snabbare att döda någon i bf4 än i bf3, alltså mer likt cod. Vapnena i bf4 är mycket lättare att sikta med än i bf3, det är den stora skilnaden där jag inte gillar. Även om jag spelat mycket battlefield så är bf 4 är väldigt "noob friendly" vilket inte jag gillar, jag vill ha det mer hardcore, det ska vara svårare än vad det är nu att döda någon.
De borde ha som att nybörjare har egna servrar man bara kan spela på fram tills att man är i lvl ~5 ?

Nu orkade jag inte läsa igenom hela tråden, men har du meddelat DICE/EA det här? Poängen med en beta är ju att de vill få användar-input innan de spikar den färdiga produkten. Just sayin'. Att ha åsikter här kommer ju inte påverka BF4 åt något håll alls. Ett välformulerat mail till utvecklarna har ju åtminstone en chans.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Alla som någonsin släppts, Kolla min battlelog veteranstatus: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/niklas2/

OFF TOPIC: Spelade på eran(SNAG) server för ett tag sedan, Gun master. Blev kickad för att jag ledde/ägde.

Så du är med största sannolikhet tolv år gammal : )

OT: Jag delar inte din oro/besvikelse, är väldigt nöjd med betan så här långt, nu när dom patchat till den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSoftMachine:

OFF TOPIC: Spelade på eran(SNAG) server för ett tag sedan, Gun master. Blev kickad för att jag ledde/ägde.

Så du är med största sannolikhet tolv år gammal : )

OT: Jag delar inte din oro/besvikelse, är väldigt nöjd med betan så här långt, nu när dom patchat till den.

Nja, riktigt så illa var det nog inte då (vad jag vet) så har vi bara bannat folk som inte spelar sjyst, när vi behöver plats på servern åt kompisar eller när någon är så bra att det blir tråkigt för oss andra

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av simon253:

Du vill alltså att BF4 ska vara mer som BF3? Ursäkta men jag tänker lämna tråden där och bara säga att jag tycker du har fel för under en vecka av BF4 på en karta och två gamemodes har jag haft roligare än under hela BF3.

En av dom främsta anledningarna jag gillar det bättre:

Hissar!

Dold text

this!, även om mappen är lite...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Det jag tycker är tråkigt på beta banan är att man kan flyga in i fiendebasen hur som helst och sno deras heli. Att man inte lärt sig något från BF3, FUCK FOR BASERAPE.

Hur svårt kan det vara att slänga in någon typ av Close-in weapon system (Sitter normalt på båtar) som försvarar basen.
Efter som det finns i verkligheten så borde det inte vara något konstigt att slänga in det i BF4.

Exempel:
A close-in weapon system (CIWS), often pronounced sea-whiz, is point-defense weapon for detecting and destroying short-range incoming missiles and enemy aircraft which have penetrated the outer defenses, typically mounted shipboard in a naval capacity.
http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2013/069/9/3/phalanx_20mm_c...

finns ju redan. sen att de är hus runt om är en annan sak?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

finns ju redan. sen att de är hus runt om är en annan sak?

Nästan rätt... (De finns t.o.m. i BF3)
Fast som manuella torn och det finns dessutom bara för ena laget (i BF4 Betan). Tyvärr är det ingen som vill sitta i dessa, fullt förståeligt!!

Kan lugnt och fint flyga in i fiendens bas oavsett lag och sno deras heli utan som helst några problem...

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av milky81:

Det finns en fast placerad automatisk AA i vardera hembas. Tyvärr verkar den vara buggig. Det verkar som att du måste spotta fiendefordonet som kommer in i basen för att den ska fatta att den ska skjuta på den. Dessutom har den inte så lång räckvidd att den skyddar helin vid spawn. Men jag har använt den ett par ggr när jag är i trubbel och blir jagad av attackhelin, flyg hem till basen och flyg lågt, spotta fiendehelin och invänta hans död

Först var jag besviken på betan men nu har jag ändrat mig efter ca 20-30 timmars spelande. Tycker det är skoj, dock gillar jag inte vad de gjort med tanksen, hoppas de fixar det till riktiga spelet släpps men just nu har jag vant mig och kompenserar. Väldigt trött på folk på taken. Tycker att de ofta är 70 procent av spelarna på taken, medans resten fightas om flaggorna. Många av rundorna har jag fått köra fram och tillbaka mellan flaggorna för att så fort man vänder ryggen till så hoppar folk ner med fallskärm och tar tillbaka flaggorna.

Håller inte med om att det är lättare att döda i BF4, känns ungefär likadant som i bf3. Men det är min åsikt.

Fett besviken på nätkoden dock, de har kvar samma buggiga känsla, dö runt hörnen, man blir insta-dödad av folk p.g.a lagg Och en grej till, att man fastnar på små tegelstenar eller grenar som en elitsoldat inte hade haft några problem att springa över är så sjukt irriterande! Det är ju inte så överallt så klart men på väldigt många ställen, små hinder som normalt inte ska vara några problem fastnar man på och måste trycka på hoppknappen. Vet inte hur många ggr man dött pga det.

Är den verkligen AA och inte manuella torn som i BF3?

Om inte så har jag missat det helt, trodde de som sagt var manuella, d.v.s. spelar styrd.
Men jag har bara hittat den på kina sidan, vart sitter den för us laget?

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Kommer bli betydligt roligare än bf3, har man en schysst rigg så man får hela spelupplevelsen så kan man fan inte prata illa om det. Vart imponerad av betan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Alla som någonsin släppts, Kolla min battlelog veteranstatus: http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/niklas2/

Tycker du att de äldre spelen bf1942 och bf2 är bättre är de nyare tex. bf3

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Har haft grymt kul med Betan hittlls. Riktigt många "only in battlefield"-moment, och då bara på en map. Gillar grafiken skarpt, inte i närheten av BF3 (jag kör ultra msaa x4).

Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasd_101:

Tycker du att de äldre spelen bf1942 och bf2 är bättre är de nyare tex. bf3

Ja, de var mycket bättre för sin tid. Glädjekänslan när man vann eller lyckades döda någon var mycket bättre än i något av de tidigare:)

Fast gillade battlefield 3 väldigt mycket också, tillsamans med battlefield 2 är de mina favoriter. Bc1, bf heroes, p4f och 2142 var skit, alla andra är definitivt skitgrymma

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Kanske redan finns någon annan som har rättat dig, men vad snackar du om? Det enda BF4 har gjort är att ta tillbaka vissa e-sport vänliga aspekter från BF2.

...
Dom har uttryckligen sagt i intervjuer samt presentationer att dom har en E-sport inriktning i BF4 vilket dom inte har haft förut.
Dom har lagt till saker som "Spectator Mode/Battle Recorder" som har varit efterfrågat länge och som är ett stort verktyg för att göra ett FPS spel E-sport vänligt.
Sen har dom lagt till ett nytt game mode "Defuse" som också är med E-sport i baktanke.
Men det största av allt är att ha rätt inriktning och rätt design på banorna för att göra dom bra i E-sport sammanhang.

Så nej det är ingen som har rättat mig, och det är för att jag har rätt i det jag säger.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Har spelat Battlefield 3 i cirka 200 timmar och nu Battlefield 4-betan i 25 timmar. Dice har säkert en hel del arbete framför sig med finjusteringar men efter att ha spelat betan kan jag lugnt säga att fyran är långt ifrån en flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Är den verkligen AA och inte manuella torn som i BF3?

Om inte så har jag missat det helt, trodde de som sagt var manuella, d.v.s. spelar styrd.
Men jag har bara hittat den på kina sidan, vart sitter den för us laget?

Om jag inte minns helt fel så står de en bit bakom där tanksen spawnar i basen. Men de har kort räckvidd och verkar vara ganska buggiga, verkar som att man måste spota helin för att den ska skjuta på den.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
LG UltraGear 45GR95QE 45" OLED - Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Snabbt inlägg utan att ha läst igenom allt; visst, det är beta, men som de nämnde i fredagspanelen nyligen, hur mycket ska de hinna ändra på knappt en månad? De kan knappast genomföra förändringar av nån större grad.

Edit: Vill bara tillägga att jag inte har nån åsikt än, men jag ganska så lättroad och anti-anti, så jag är övertygad om att jag kommer tycka det blir nöjsamt att spela!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Även om det inte är allt som jag hade hoppats så finns det inte något konkurrerande spel i samma klass eller bättre.
Nu tycker jag spelet är tillräckligt bra för att ge många timmars nöje även om spelet verkade grymmare i alla trailers man sett.

Som betyg av betan ger jag spelet 8/10 (om man bortser från prestandaproblem och buggar etc) när jag hade hoppats på 10/10. Men det kanske fullversionen ändrar på !

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att det kan inget annat än floppa med tanke på hur perfekt BF3 är. BF's mål är ju att vara ett action-inriktad krigs-spel, och BF3 är verkligen det perfekta spelet i den genren, ur alla aspekter. Det ända som kan göras egentligen är att lägga till mer content och funktioner. Och det är väll det dom gjort i BF4 som jag förstått det. Det gör ju dock att BF4 mer blir som ett DLC enligt mig, och det är just därför det inte kan bli något annat än en flopp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Obolla:

Jag lirade obliteration idag och jäklar vad det var roligt. Roligare battlefield matcher vet jag inte om jag haft. Även fast jag lirade helt själv så hittade jag en schysst squad och vi körde straight on PTFO.
BF4 är lite som ett BF3,5 men samtidigt mycket roligare i min mening. Samtidigt tycker jag att BF4 känns som ett så väl raffinerat BF3 att det förtjänar en 4:a.
Sen när hela spelet kommer, då tror jag det kommer bli enormt mycket roligare.

Det här med mindre rekyl tycker jag är bra men det är för bra. I BF3 tyckte jag det var nästan var för mycket rekyl. I BF4 för liten rekyl.

"Eller, är det bara jag?"
- Partaj Ulf Brunnberg

Det är svårare kontrollera rekylen i mer kraftfulla vapen. De med mindre rekyl är också bra men en scar-H som har 21? kulor har övertaget hos den som kan hantera rekylen. Gillar verkligen det vapnet.
Du kan garanterat inte spraya och träffa mer än någon enstaka kula så tror det skett något missförstånd hos folk som tror det är som cod.

Permalänk
Medlem

Ni kan ta en titt på detta, inte bara jag som tycker det är för lätt att få kills....

-Reduced the fire rate of the AK12 in burst from 1000rpm to 750rpm. The rate of fire was too high when combined with the low recoil of the weapon, making it more powerful than intended in burst mode.

-Tweaked the compensator and muzzle brake so they’re properly less accurate in sustained automatic fire.

-Reduced and rebalanced full auto accuracy based on rate of fire for all automatic weapons to balance low ROF weapons. Low ROF weapons were remaining accurate long enough to get easy kills outside of their intended optimal range.

källa: http://blogs.battlefield.com/2013/10/thanks-for-bf4-beta-feed...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har spelat BF3 runt 593H http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Tjobbo/stats/187...
Bf4 betan typ 20 timmar, provade Bf3 igen igår fy fan va tråkigt det var:) Längtar som fan till BF4 ska komma ut!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Ni kan ta en titt på detta, inte bara jag som tycker det är för lätt att få kills....

-Reduced the fire rate of the AK12 in burst from 1000rpm to 750rpm. The rate of fire was too high when combined with the low recoil of the weapon, making it more powerful than intended in burst mode.

-Tweaked the compensator and muzzle brake so they’re properly less accurate in sustained automatic fire.

-Reduced and rebalanced full auto accuracy based on rate of fire for all automatic weapons to balance low ROF weapons. Low ROF weapons were remaining accurate long enough to get easy kills outside of their intended optimal range.

källa: http://blogs.battlefield.com/2013/10/thanks-for-bf4-beta-feed...

Mycket bra! AK12 kändes "CoD:ig" i betan.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Har spelat BF3 runt 593H http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Tjobbo/stats/187...
Bf4 betan typ 20 timmar, provade Bf3 igen igår fy fan va tråkigt det var:) Längtar som fan till BF4 ska komma ut!

Känner exakt samma. Började med BF3 för en månad sen första gången, blev grymt impad över i princip allt i BF3. Kunde inte fatta att grafiken var så bra heller. Men nu efter att jag lirat betan non-stop så känns BF3 väldigt gammalt och tråkigt. Försöker dagligen ge mig in i det för att spela, men jag orkar bara 20min sen är jag trött på de :/. Sist jag spelade var när BF:BC2 kom och före det var det BF2 som jag spelat ganska hårt under några år, så ni kan tänka er hur jag upplevde BF3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

...
Dom har uttryckligen sagt i intervjuer samt presentationer att dom har en E-sport inriktning i BF4 vilket dom inte har haft förut.
Dom har lagt till saker som "Spectator Mode/Battle Recorder" som har varit efterfrågat länge och som är ett stort verktyg för att göra ett FPS spel E-sport vänligt.
Sen har dom lagt till ett nytt game mode "Defuse" som också är med E-sport i baktanke.
Men det största av allt är att ha rätt inriktning och rätt design på banorna för att göra dom bra i E-sport sammanhang.

Så nej det är ingen som har rättat mig, och det är för att jag har rätt i det jag säger.

Samma sak sades i intervjuer och presentationer inför BF3. Spectator mode och "battle recorder" (demo funktionalitet, som ju i stort sätt var standard att ha i spel förr) fanns i BF2. När det kommer till game modes och design ser vi ju hur det gick i BF3.

Även om banorna skulle vara mer väldesignade än de i BF2 så kommer BF4 ha supression och dylikt larv, som totalt dödar allt som är e-sport.

Permalänk
Medlem

competitive för BF4 infanteri baserat är kört med tanke på hur det ser ut nu, ni som säger att nätkoden är crap har fel den är faktiskt helt ok, är hitreg som är katastrof och gör det ospelbart.

BF3 -> BF4 tragiskt att dom lyckas göra det sämre än BF3, eller snarare otroligt.... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vadrigar:

Samma sak sades i intervjuer och presentationer inför BF3. Spectator mode och "battle recorder" (demo funktionalitet, som ju i stort sätt var standard att ha i spel förr) fanns i BF2. När det kommer till game modes och design ser vi ju hur det gick i BF3.

Även om banorna skulle vara mer väldesignade än de i BF2 så kommer BF4 ha supression och dylikt larv, som totalt dödar allt som är e-sport.

Har inget minne av att jag sätt något sådant tal som det är nu, fast med BF3.
Sen kom aldrig battle recorder eller spectator till BF3, vilket det gör till BF4.
Sen som jag sa innan är en av dom viktigaste sakerna utformningen av banor, som är mer lämpade för e-sport.

Att supression även ska vara kvar i e-sport finns ju delade meningar om. Det är en stor del av Battlefield, och skulle dom ta bort det så skulle det skilja sig avsevärt från grund spelet.

Sen så hur du än vrider och vänder på det så fanns det absolut ingenting att "rätta mig om", Battlefield 4 är mer anpassat för e-sport .slut

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeltaniC:

competitive för BF4 infanteri baserat är kört med tanke på hur det ser ut nu, ni som säger att nätkoden är crap har fel den är faktiskt helt ok, är hitreg som är katastrof och gör det ospelbart.

BF3 -> BF4 tragiskt att dom lyckas göra det sämre än BF3, eller snarare otroligt.... :/

Hej CeltaniC jo jag håller med dig, sen så vette tusan vad det är, har svårt att sätta fingret på vad skillnaderna är men någonting med hela inf-liret känns välldigt annorlunda, kan vara just att hitreggen är knasig, själv har jag ruggigt svårt att anpassa mig till bf4 kommande ifrån bf3 under hela dess livslägnd. Ja ja, ger det lite tid och hoppas att allt blir bättre med tiden, men kul spel är det iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Sen så hur du än vrider och vänder på det så fanns det absolut ingenting att "rätta mig om", Battlefield 4 är mer anpassat för e-sport .slut

Och jag håller inte med dig och anser att BF2 var bättre anpassat till e-sport, eftersom det enda BF4 gör är att ta tillbaka några gamla vänliga aspekter från BF2 och lämnar kvar ovänliga aspekter från BF3, vilket är objektivt sant. Att DICE/EA går ut med att banorna ska vara väldesignade säger ingenting.

Men visst, öppnar dom upp spelet mer för användarna och släpper mod tools och dylikt så är det möjligt att spelet överlever en längre tid och kan utvecklas till ett bra e-sport spel, men vi alla vet att det inte kommer hända då spelet måste hinna dö till nästa titel släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SloWis:

BF3 var inte en flopp utan en stor framgång försäljningsmässigt för dice/EA, och BF4 lär bli det samma. Sen att DU inte gillar det är en helt annan sak.

Skrivet av Lasergurka:

För att tjäna pengar?! Nej men usch vad säger du?! Battlefield som brukade vara en sån fin välgörenhet :/

Skrivet av alex5555:

Beror på vad du menar med flopp... BF3 blev EA:s snabbast säljande spel genom tiderna, och med alla dlc:s har nog spelet dragit in enorma summor åt EA/Dice. Sen, bara för att du inte tycker om BF3 gör det inte spelet till en flopp.

Kanske borde förtydligat vad jag menade mer specifikt!

Jag tycker att PERSONLIGEN att Battlefield 3 var en STOR flopp, och ja, jag tycker att EA har sabbat hela spelserien för att tjäna (ännu) mer pengar.

DOCK ett stort + till deras marknadsavdelning som gjort ett bra jobb med att dra in stora pengar.

Anledningen till att jag tycker så är för att battlefield 3 helt enkelt är otroligt lite teamwork. Jag har varit med i några utav Sveriges bästa BF2 klaner så jag vet vad jag snackar om när jag säger att battlefield 3 är mycket MINDRE skills samt mycket MINDRE teamwork än bf2. Anledningen till detta eftersom att EA har "codifierat battlefield serien" för att locka både battlefield 2 samt COD spelarna, vilket de helt klart lyckats med också! Dock har de enligt mig på kuppen förstört serien för de som hade förhoppningar om att det kunde ha blivit ett bra e-sport-spel. BF3 är alldeles för random, nybörjarvänligt samt "springa rakt fram och bara skjuta så många som möjligt innan du själv dör" enligt mig. Därför tycker jag att spelet är en STOR flopp.

EDIT: Ska nämna också att jag under min otroligt korta karriär inom bf3 han möta flera av de bästa europeiska klanerna inom bf3, och det var framförallt det som fick mig att avsky spelet ännu mer då TEAMPLAY är helt obefintligt även på högre nivåer.

Och till alla som tror/hoppas att bf 3/4 kommer att bli en stor e-sport titel säger jag bara: Dream on alt. hahahaha.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *