Permalänk
Medlem

Vattenkyld, 16GB Ram, SLI. mm!

Tjena, Ville visa upp min gaming dator som jag byggde för några månader sedan. Jag gillar den, Hoppas ni också gör det.

Datorn klarar av varenda spel på maxade inställningar utan lag eller något, den är hyfsat tyst och väl kyld.

Temps: (Testad med Battlefield 4 samt Intel Burn in test)

Kör med Arctic Cooling MX-4 för GPU och Arctic Silver 5 kylpasta för CPU.
CPU: 40c Idle och runt 55-60c Max Load.
GPU: 44c Idle och runt 60-70c Max Load.

Dator Specs:

Skärm 1: LG Full HD LED IPS 27'' - 27EA63.
Skärm 2: LG Full HD LED IPS 27'' - 27EA63.

Chassi: Fractal Design Define R4 White/Window .
Processor: Intel Core i5 - 3570k.
Moderkort: MSI Z77 ''Big Bang'' MPower Socket 1155.
Grafikkort: 2st MSI Power Edition (Pre-OC) GeForce GTX 670 2GB - SLI.
Ram Minne: Corsair Dominator Platinum 1866Mhz 16GB.
Nätaggregat: Corsair RM 850W.
Lagring: 3st Samsung EVO 250GB 6Gb/s.

Kylning, etc:

Corsair Individually Sleeved Cable White.
Corsair Professional Sleeved Cable White.
CPU Kylning: Cooler Master Eisberg 120L.
Fläktar: Corsair SP120 och AF140 Front (Har 7st (8 med PSU) fläktar i datorn).
LED: 2st NZXT Sleeved LED Kit 2m Grön.

Tangentbord: Ducky Shine2 Grön, Brown Switches.
Mus: Razer Naga 2012.
Musmatta: Razer Destructor 2.
Headset: SteelSeries Siberia v2 Frost Blue Edition.
Högtalare: Logitech Z-2300.

17/11/13 Update 1: Nya bilder samt text edit.

27/11/13 Update 2: Fler bilder samt title update.

02/12/13 Update 3: Nya fläktar till Cooler Master Eisberg, har Corsair SP120 Performance PWM istället, Även bytt kylpasta på Grafikkortet och CPU'et till Arctic Silver 5. Samt gummi skruvar/bättre filter för fläktarna.

03/12/13 Update 4: Ändrade Power knappens Diod till grön istället för röd, blev snyggt och tog inte mer än 10min att fixa.

30/8/14 Update 5: Köpte en till LG Full HD LED IPS 27'' skärm även 3st Samsung EVO SSD. Bild lär nog komma snart, Har även en annan projekt som jag ska börja under September då delarna lanseras då!

Vattenkyld, 16GB Ram, SLI. mm!

Visa signatur

Case: Lian Li O11 Dynamic XL ROG CPU: Intel Core i7 12700KF Mobo: Asus Rog Strix Z690-E GPU Asus Rog Strix RTX 3080 OC Ram: Corsair Dominator Platinum DDR5 6200Mhz 32GB PSU: Corsair RM 1000W HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Monitor: LG 34'' UltraGear 34GP950G Tangentbord: Razer Huntsman Mini Mus: Razer Naga Epic Pro Kylning: Corsair iCUE H150i Elite LCD Fläkt: 12x Lian Li UNI FAN AL120 RBG PWM Annat: Waveshare 7inch QLED i chassit, Lian Li Strimmer Plus

Permalänk
Inaktiv

OT: Överraskande betyg faktiskt för jag har fått lite känsla av att på swec så hänger man folk som använder Razers produkter.

OnT: Väldigt stilrent och fint, lite mera bilder inuti datorn skulle inte vara illa. (Kabeldragningen t.ex)

5/5

Permalänk
Medlem

wII en julgran

Nej men vist gillar man en massa LEDs överallt så är det nog snyggt. kablarna kan du allt jobba lite mera med.

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, Jo jag gillar belysning! :).

Vet inte hur jag ska få vissa bilder att stå rätt, Sweclockers sida gör dom åt fel håll!

Visa signatur

Case: Lian Li O11 Dynamic XL ROG CPU: Intel Core i7 12700KF Mobo: Asus Rog Strix Z690-E GPU Asus Rog Strix RTX 3080 OC Ram: Corsair Dominator Platinum DDR5 6200Mhz 32GB PSU: Corsair RM 1000W HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Monitor: LG 34'' UltraGear 34GP950G Tangentbord: Razer Huntsman Mini Mus: Razer Naga Epic Pro Kylning: Corsair iCUE H150i Elite LCD Fläkt: 12x Lian Li UNI FAN AL120 RBG PWM Annat: Waveshare 7inch QLED i chassit, Lian Li Strimmer Plus

Permalänk

Skönt bygge!! vore skulle vara snyggare om du drog strömkablaran lite cleanare. Annars var det proffsigt gjort jag har likadana högtalare och ram minnen.
Dock så gick min ena högtalare sönder för 2 månader sen :/

Visa signatur

Case: Obsidian 900D CPU: 4770k Mobo: Asus Sabertooth z-87 GPUs 2x Evga 780 3gb Sc RAM: 16GB Vengeance 4x4GB PSU: Corsair Ax 1200i SSD: 2x Samsung 840 256Gb Pro Keyboard: Qpad Mk-85 Monitors: Primary: ASUS VG248QE 144Hz 24' Battlescreen: Packard Bell Viseo 24' Portraitmode: Dell 24' Deskstand: Ergotron DeskStand: DS100 HDD: 2x WD Black 4tb raid 1 Mouse: Deathadder 2013 Mouse Mat: Razer Goliathus Speed

Permalänk
Medlem
Skrivet av HardcoreHardware:

Skönt bygge!! vore skulle vara snyggare om du drog strömkablaran lite cleanare. Annars var det proffsigt gjort jag har likadana högtalare och ram minnen.
Dock så gick min ena högtalare sönder för 2 månader sen :/

Tack.

Funderar på att köpa http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=777835 så ser det bättre ut med kablarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bump, nya 1080p bilder samt ram och kablar!

Visa signatur

Permalänk

Skit snyggt!

Permalänk

Nice bygge skulle dock ha dumpat hårddisk buren och monterat ssderna direkt på botten av chassit då jag tycker det är snyggare. Annars riktigt nice gillar inte led så värst mycket men om du gör det kör på. Lite mer bilder som det nämndes över här skulle vara kul. Annars fint bygge gillas starkt 4/5

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem

Nice bygge! Riktigt snyggt gjort men vad anser du om lg displayens bild kvalitet osv ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kikre:

Nice bygge! Riktigt snyggt gjort men vad anser du om lg displayens bild kvalitet osv ?

ärligt talat så är det den bästa skärmen jag har haft kört BF3 och BF4 även lite League of Legends samt PS3 GTA V på skärmen inget lag eller ghosting färgerna är rätt så starka och klara och även bra med ljus i skärmen, jag köpte en Asus IPS skärm först som var skit, som jag bytte mot denna LG, säger bara köp du kommer bli nöjd med den. dessutom får du 30 dagars öppet köp ifall du köper ifrån Elgiganten. =)'

PS: Rösta gärna vad du tycker om bilderna.

Skrivet av Filip1727:

Nice bygge skulle dock ha dumpat hårddisk buren och monterat ssderna direkt på botten av chassit då jag tycker det är snyggare. Annars riktigt nice gillar inte led så värst mycket men om du gör det kör på. Lite mer bilder som det nämndes över här skulle vara kul. Annars fint bygge gillas starkt 4/5

Jo håller med, fast jag måste ha den kvar tyvärr då jag inte kan montera SSD diskarna någon annanstans.. =(

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Unor92:

ärligt talat så är det den bästa skärmen jag har haft kört BF3 och BF4 även lite League of Legends samt PS3 GTA V på skärmen inget lag eller ghosting färgerna är rätt så starka och klara och även bra med ljus i skärmen, jag köpte en Asus IPS skärm först som var skit, som jag bytte mot denna LG, säger bara köp du kommer bli nöjd med den. dessutom får du 30 dagars öppet köp ifall du köper ifrån Elgiganten. =)'

PS: Rösta gärna vad du tycker om bilderna.

Jo håller med, fast jag måste ha den kvar tyvärr då jag inte kan montera SSD diskarna någon annanstans.. =(

Fyi så finns där hål på moderkortsplåten för att montera ssder men då måste du för avlägsna moderkortet för att skruva i ssderna D-: de har dock fixat det på arc mini och midi r2.
vad har du för temps med den överklockem?.
btw updatera gärna lite till då de flesta bilderna inuti datorn är med asrockmoderkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creepyshadow:

Fyi så finns där hål på moderkortsplåten för att montera ssder men då måste du för avlägsna moderkortet för att skruva i ssderna D-: de har dock fixat det på arc mini och midi r2.
btw updatera gärna lite till då de flesta bilderna inuti datorn är med asrockmoderkortet.

På alla bilder jag såg så va det msimoderkort.

Hur mycket fick du höja strömmen för att uppnå det värdet på CPUN

Permalänk
Medlem
Skrivet av creepyshadow:

Jo det har jag med, fast på grund av kablaget så får det inte plats med SSD bakom moderkortet, som du ser på bilderna har denna chassi inte så bra med kabel hantering, lite dåligt med det annars är det en bra chassi som jag gillar.

Angående temps, idle ligger CPU:et på runt 35-40c och runt 60-65c max load och GPU:et är samma. Cooler Master EISBERG är grymt bra rekommenderas starkt, Använder stock kylpastan som jag fick med Cooler Master, har testat med Arctic Silver 5 kylpasta och där fick jag runt 45c idle, mot runt 35~ idle med stock.

Skrivet av Gangs:

På alla bilder jag såg så va det msimoderkort.

Hur mycket fick du höja strömmen för att uppnå det värdet på CPUN

Tror nog jag körde med 1.4v, om jag inte minns fel.

Visa signatur

Permalänk

Jo håller med, fast jag måste ha den kvar tyvärr då jag inte kan montera SSD diskarna någon annanstans.. =([/QUOTE]

Dubbelhäftande på boten? eller kanske sätta fast dom i olika hål du hittar kanske till en oanvänd fläktplats så fäste jag 2 ssder i min burk.

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip1727:

Dubbelhäftande på boten? eller kanske sätta fast dom i olika hål du hittar kanske till en oanvänd fläktplats så fäste jag 2 ssder i min burk.

Bra idé, Dubbelhäftande borde fungera! +1

Visa signatur

Permalänk

Skulle vart snyggare med vita lampor.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra propp om den kommer upp i 5.13!
Måste över 1.45 för att det ska gå o då blir det lite jummet....
Så jag nöjjer mig med 4.8@1.30v.

Permalänk

Gillar färgen!
Snyggt jobbat!

Visa signatur

CPU: i7 4770k 3.5 ghz GPU: Gigabyte Geforce GTX 770 2GB MOBO: Gigabyte Z87 UD3H RAMCorsair Vengeance 8GB CHASSI: Corsair 200R PSU: Corsair CX750 Watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Skulle vart snyggare med vita lampor.

Håller med, fast allt jag har är grönt, tex mus, tangentbord så gick med grönt tema..

Skrivet av Dallebull:

Riktigt bra propp om den kommer upp i 5.13!
Måste över 1.45 för att det ska gå o då blir det lite jummet....
Så jag nöjjer mig med 4.8@1.30v.

Tack!

Skrivet av kelleerisdashit:

Gillar färgen!
Snyggt jobbat!

Tack! Grönt är skit snyggt!

Visa signatur

Permalänk

Hur nådde du 5ghz med en ivy bridge cpu?
har du delidat den?
Skulle gärna också vilja se en benchmark score i cinebench

Ont
snyggt bygge

Permalänk

Grymt!

Visa signatur

CPU: i7 4770k 3.5 ghz GPU: Gigabyte Geforce GTX 770 2GB MOBO: Gigabyte Z87 UD3H RAMCorsair Vengeance 8GB CHASSI: Corsair 200R PSU: Corsair CX750 Watt

Permalänk
Inaktiv

Vänta 5.13Ghz? WHAAAAAAAAT HUR MYCKET HAR DU ÖVERKLOCKAT O TVÅ GTX 670??? Dom e assvåra o få tag på...64gb ram???? Sjukt....Cool....Dator

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge! själv sitter jag och bygger en dator med fractal r4 chassit och funderar vilka fläktar jag skall ha i den.

Visa signatur

Min dator: Intel Core i5 4670k | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB & Evo 840-series 120GB | Fractal Design Define R4 | Windows 8.1 | PSU Fractal Newton r3 600W