Permalänk
Medlem

MS ???

Vet inte exakt om denna tråd ska ligga här ?

Jag har nu suttit och läst om SLI/Crossfire

Och sett en massa om MS.

Vad menar ni med detta ?

När jag hör MS så tänker jag på Ping typ, iaf när man pratar om spel.

Snälla förklara vad ni menar med MS i grafikkortssammanhang.

Mvh Linus

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Microstuttering, ett problem som endast plågar AMD kort i CF nuförtiden.
Vart i princip utrotat fr.o.m 500 serien från nvidia.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Microstuttering, ett problem som endast plågar AMD kort i CF nuförtiden.
Vart i princip utrotat fr.o.m 500 serien från nvidia.

600serien har princip haft nästan 0 klagomål om ms, så helt klart vid slutet av 500serien så fixade nvidia det!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Hur stora är problemen med nyaste drivrutinerna då ? fortfarande förjävligt eller är det typ "bra" ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TraxxoN:

Hur stora är problemen med nyaste drivrutinerna då ? fortfarande förjävligt eller är det typ "bra" ?

Problemet existerar för det mesta hos AMD kort primärt i DX9 titlar och hos kort som fortfarande använder sig av Crossfire-bryggan, vilket är majoriteten. DX10 och DX11 titlar har i princip ingen microstuteringen alls eller är likvärdiga med Nvidia grafikkort. Snäppet bättre i vissa titlar, snäppet värre. Dom nya R9 290/290X har ingen microstutter alls förutom i DX9 titlar som nämnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Problemet existerar för det mesta hos AMD kort primärt i DX9 titlar och hos kort som fortfarande använder sig av Crossfire-bryggan, vilket är majoriteten. DX10 och DX11 titlar har i princip ingen microstuteringen alls eller är likvärdiga med Nvidia grafikkort. Snäppet bättre i vissa titlar, snäppet värre. Dom nya R9 290/290X har ingen microstutter alls förutom i DX9 titlar som nämnt.

Okej, för jag har nämligen 2st 7990 som jag får billigt av en polare.
Är det värt att slå till ?
Sitter nu på ett 7770

Mvh Linus

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxxoN:

Okej, för jag har nämligen 2st 7990 som jag får billigt av en polare.
Är det värt att slå till ?
Sitter nu på ett 7770

Mvh Linus

Har du processor och nätagg för att driva korten fullt ut?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxxoN:

Okej, för jag har nämligen 2st 7990 som jag får billigt av en polare.
Är det värt att slå till ?
Sitter nu på ett 7770

Mvh Linus

så det är inte två 7970? för jag förstår inte varför man skulle sälja två 7990s efter som väldigt lite presterar bättre.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TraxxoN:

Okej, för jag har nämligen 2st 7990 som jag får billigt av en polare.
Är det värt att slå till ?
Sitter nu på ett 7770

Mvh Linus

2st 7990 lär ge dig en hel del microstuttering, värme och nätaggsproblem med mindre du har ett som är nog för att driva korten. Med tanke på att du sitter på ett 7770 så förmodar jag att din CPU inte är nog för att driva fyra stycken 7970 så jag skulle avråda dig från det köpet.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var en värdelös trådrubrik. Vi stänger här