Permalänk

Shadowplay Beta! (NVIDIA)

Tjenare på er ! Om det är någon som vill kunna filma samtidigt som man spelar utan att det blir någon som helst fps drop när programmet är igång så råder jag starkt till att ladda ner den nyaste grafikdrivrutinerna till ditt Nvidia! Då får du ett program med som heter ShadowPlay, med det kan du filma med 60 fps i 1080p, har testat detta på Battlefield 3, 4, Crysis 3 och några fler... Och jag får inga fps drops what so ever... Vet att drivrutinerna kom ut för några veckor sedan men är säkert fortfarande någon som inte riktigt hajar vad dom fick på köpet! Detta är trots allt bara en BETA men vem vet, det kanske kommer till 120 fps också? Ha de gött grabbar !

Permalänk
Medlem

Hur stora blir filerna då, säg 1 min inspelning? Och hur är bild kvalitén om man jämför med t.ex fraps?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Ja det funkar bra, dock så blir vissa klipp knäppa. Så det är inte speciellt säkert. Har två videor inspelade praktiskt taget samtidigt i samma spel (PS2) med shadowplay där den ena är helt oanvändbar. Sen spelar den även in ljud från teamspeak när någon pratar, Dock inte när jag pratar.

Broken: http://www.youtube.com/watch?v=RvXy0Xi1RCM

Värt att notera att det märktes inget ingame, att det laggade osv som i den inspelade videon.

Fungerande: http://youtu.be/plxFJZ-5-lQ?t=2m1s

Man höra att den även spelar in ljud från webläsaren.

Permalänk
Medlem

Du kan max filma 10 minuter manuellt, sedan måste du klicka på record igen. Jag droppar typ 5fps i BF4 med shadowplay aktiverat, sjukt mycket bättre än FRAPS men skulle säga jämlikt med Dxtory.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Hur stora blir filerna då, säg 1 min inspelning? Och hur är bild kvalitén om man jämför med t.ex fraps?

Filerna blir mycket mindre än fraps. 20minuter är typ 7.5GB har jag för mig.
Bildkvalitén är i stort sett 1080p, lite smågrå kanske, och tappar färger en aning. Har inte provat fraps så mycket, så har inte stenkoll på hur bra det är, men det är helt klart godkänt iaf. Ljudet är kristallklart, låter precis som att det gjorde första gången.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Shadowplay är magiskt, men timelimit är 20 minuter inte 10 minuter. Se bild

Dessa är inspelad med just shadowplay, jag märker inte av att det är igång när jag kör. Har tidigare kört med dxtory,obs project,fraps där känner jag direkt att det är något som är med och spökar.

http://youtu.be/3Bi7rYF3jTU
http://youtu.be/JVKjKEnASho

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem

Lustigt att se folk länka till youtube, säger ingenting om kvalitén på klippen.

Shadowplay är lite sämre än fraps men tar mycket mindre dator (och plats). Helt ok om man tänker lägga det man spelar in på streamingsajter som totalt förstör klippen.

Går kanske att lösa så din mic spelas in genom virtual audio cable.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Kvaliteten på innehållet behöver man ju inte bry sig om, men man kan ju se vad man kan förvänta sig för resultat efter det att det gått igenom youtubes maskineri för publicering.

Sedan är väl shadowplay mer riktat mot den breda massan då den är väldigt simpel att ha och göra med. Just det att den bara ligger där i bakgrunden är ju rätt skönt och sedan väljer man om man vill spara ned eller inte.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Du kan max filma 10 minuter manuellt, sedan måste du klicka på record igen. Jag droppar typ 5fps i BF4 med shadowplay aktiverat, sjukt mycket bättre än FRAPS men skulle säga jämlikt med Dxtory.

Nej, du kan spela in hur länge du vill. Däremot kommer den inte ihåg mer än 10 min bakåt om du vill spara i efterhand.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Shadowplay är lite sämre än fraps men tar mycket mindre dator (och plats). Helt ok om man tänker lägga det man spelar in på streamingsajter som totalt förstör klippen.

Går kanske att lösa så din mic spelas in genom virtual audio cable.

Var mest för att demonstrera att det kan bli väldigt dåligt. Sedan kommer ju många säkert använda youtube för att dela sina klipp. Då är det väl en ganska bra referens?

Permalänk
Avstängd

Jag ska nog göra en jämförelse med Shadowplay och Dxtory

Fast jag vet redan vem som kommer vinna.

Permalänk
Medlem

Med Windows 7 är inspelningen begränsad till 4GB ungefär, det är en OS limit. Kan dock inte komma ihåg exakt vad det var, men har för mig det var något med att det är mp4 filer och just i W7 så är begränsningen 4GB/fil, medans W8 kan du spela in en fil lika stor som hårddisken.

EDIT: "Windows 7 files cap out at 4GB per file due to OS limitations, but on Windows 8 and Windows 8.1, file size is only limited by available hard disk space, enabling hours of footage to be recorded to a single file." - http://www.geforce.com/whats-new/articles/geforce-shadowplay-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eowii:

Med Windows 7 är inspelningen begränsad till 4GB ungefär, det är en OS limit. Kan dock inte komma ihåg exakt vad det var, men har för mig det var något med att det är mp4 filer och just i W7 så är begränsningen 4GB/fil, medans W8 kan du spela in en fil lika stor som hårddisken.

Nej, det har med filformatet att göra.

Fast du postade en länk så då är det väl så då, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Nej, det har med filformatet att göra.
Fast du postade en länk så då är det väl så då, haha.

Som jag sa så har jag ingen aning men har för mig att jag har läst någonstans att det skulle vara pga att det var mp4. Men jag har ingen aning.
Och länken jag postade förklarade bara att det var 4GB cap på Windows 7.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eowii:

Som jag sa så har jag ingen aning men har för mig att jag har läst någonstans att det skulle vara pga att det var mp4. Men jag har ingen aning.
Och länken jag postade förklarade bara att det var 4GB cap på Windows 7.

Fraps hade länge denna limit men har på senare tid lagt in denna funktionen

Deras förklaring var att det var en codec/filformat limit samt att redigeringsprogram sket ner sig om man spelade upp så stor rå data.

Vi vet ju alla att t.ex FAT32 har en limit på 4GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Fraps hade länge denna limit men har på senare tid lagt in denna funktionen

http://swefox.me/sharex/ij21J.png

Deras förklaring var att det var en codec/filformat limit samt att redigeringsprogram sket ner sig om man spelade upp så stor rå data.

Vi vet ju alla att t.ex FAT32 har en limit på 4GB.

Det alternativet hade jag gärna sätt på ShadowPlay. Men eftersom att det går att spela in hur stora filer man vill på W8 så antar jag att problemet ligger i W7?

Permalänk
Avstängd

Vad jag tycker är synd med dagens youtubare är att alla gnäller om denna ständiga filesize. Om man gör youtube videos får man väl fasiken lägga ner lite tid och kvalite på båda sina delar och videos.

Folk spelar in och slänger upp och det ser ut som skräp.

Skrivet av Eowii:

Det alternativet hade jag gärna sätt på ShadowPlay. Men eftersom att det går att spela in hur stora filer man vill på W8 så antar jag att problemet ligger i W7?

Om det nu står i länken så kan jag ju inte säga emot. Du kan ju alltid uppgradera :D.

Permalänk
Medlem

Unigine valley 1.0 Extreme hd, 129.3fps utan Shadowplay

111.5 fps med shadowplay (inget ljud, high quality).
http://www.youtube.com/watch?v=UZSophN0GQw

Dessutom verkar det vara några små grejjer som felar, tex kan den tvinga adaptive vsync i unigine (tror inte videon har det igång), den spelar in ljud från skype/teamspeak från andra spelare, men inte dig själv och ibland så får den för sig att krasha skit.

Med SLI verkar den turas om lite med att spela in i 60fps och samma frame 2 ggr. Alltså 60 fps men 30 OLIKA fps 2 gånger. Spelar ingen roll för youtube som spelar under 30 fps iaf.

Kvalle är bättre än fraps och ops när man kör high. Både FPS för dig själv och i videon. Filerna blir mindre också och "bakåt i tiden" funktionen är cool. Filerna blir också mindre.

Sjukt bra funktion. Vore kul att få välja att hellre recorda i 30 fps dock så man hade mindre filer för arbete/youtube.