Permalänk
Medlem

Nzxt 810 "Rebound"

Sålde mitt Caselabs M8 då jag var sugen att bygga något nytt.
Jag fick lite panik iom att jag inte trodde den skulle bli såld vilket det vart till en entusiast här på forumet. Sån beställde ett 810 i vit färg för Phantek har inte släppt sitt chassi ännu och kunde inte vänta så länge kände jag.

Hårdvaran som ska användas är dessa:
Gigabyte Z87X-UD4
Intel I7 4770k Delidded
2x8gb kingston beast 2133hz minne
Asus GTX 780 DCII
Asus Zonar DX
3x120gb ssd intel 510, Corsair gt, OCZ Agility 3
Be Quiet pro 10 850w

Kylningen som är väldigt överdimensionerad enl vissa, men det ska vara tyst och hyfsat svalt det är hela poängen för mig låter det som man kör med luftkylning kan man lika gärna köra det

EK-DDC 3.2 PWM (12V PWM)
EK-DDC X-RES 140 CSQ Acetal
EK-FC780 GTX DCII Acetal Nickel
EK-Supremacy Clean CSQ - Nickel
Alphacool Monsta 420 and 3xNB-Blacknoise Silent Pro PK3
Alphacool Monsta 240 and 2xNB-eLoop
Mayhems Pastel Red (jag är egentligen emot färgad vätska men vill prova).
Bitspower vit kran för tömmning av systemet eller en BP tömmning av annat slag som ligger i nån låda.
Säkert glömt ett par saker men i stort iaf.
Och en fläktstyrning som låg och skräpade hemma Scythe Kaze Master Pro men sneglar på en Aquacomputer aquaero 6 pro men hade velat ha en LT dels billigare och jag styr den via mjukvara trots allt inte fronten.
Som ni märker blir det inte PnP och jag har två olika slang möjligheter både nipplar från EK HD för hård tubing och vanlig slang och EK Nickel 1/2" som antagligen blir första för att senare installera den hårda tuben när jag kommit fram med en bra slang dragning och har tid.
Det ska bytas ut är fläktkontrollern senare i vinter till ev en Aquacomputer Aquaero 6 Pro, dra hårdaslangen och montera kranen på 240 radiatorn för tömningen men den som är nu fungerar utmärkt men inte så snygg.

Tackar www.coolingstuff.se för utmärkt service och att han står ut med mig som kund och fixar mina udda saker jag vill ha som oftast inte står på hemsidan.

Nzxt 810 "Rebound"

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem

Stiligt, 5/5 av mig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Tack nzxt 810 är även om jag är bortskämd från caselabs ett väldigt bra chassi som är lättbyggt i för vattenkylning om man har koll på vad man har för mål. De flesta kör med 60mm radiatorer och PnP men jag ville ha det så tyst som möjligt så det fick provas på med 80mm radiatorer kyler min cpu och gpu väldigt effektivt även om vissa avrådde för monsta i taket oxo.
Har ingen koll på vattentempen ännu vilket det blir om jag köper Aquaero 6.

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk

Snyggt. Jag har också ett switch 810 i galleriet. Men inte lika feta prylar i det

Permalänk
Medlem

Vilken jäkla radiator

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Tack nzxt 810 är även om jag är bortskämd från caselabs ett väldigt bra chassi som är lättbyggt i för vattenkylning om man har koll på vad man har för mål. De flesta kör med 60mm radiatorer och PnP men jag ville ha det så tyst som möjligt så det fick provas på med 80mm radiatorer kyler min cpu och gpu väldigt effektivt även om vissa avrådde för monsta i taket oxo.
Har ingen koll på vattentempen ännu vilket det blir om jag köper Aquaero 6.

Kör du 16/10 eller 19/13 slangar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vilken jäkla radiator

Mjo monsta är grova saker.

Skrivet av BennyZ:

Kör du 16/10 eller 19/13 slangar?

Jag kör med 19/13 mest pga jag hade ett gäng såna anslutningar liggandes hemma och kompletterade bara med ett par nya, när jag sätter in hårdslang(rigdedtubing) så blir det 12/10mm tror jag det är.

Visa signatur