Gratis Android-app motsvarande Skype (främst för chatt)?

Permalänk
Medlem

Gratis Android-app motsvarande Skype (främst för chatt)?

Med de senaste uppdateringarna har Skype i mobilen börjat krångla, så nu söker jag ett liknande program. Appen ska vara för Android, gratis, ha en bra chattfunktion likt det Skype brukade vara och man ska kunna använda användarnamn. Vill alltså inte att man måste använda sitt mobilnummer och inte heller tvunget synka
med mobilens kontakter.

Någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Jag är absolut ingen app-expert, men jag använder WhatsApp för att chatta. Det är nog ingen IP-telefoni genom det dock.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Viber

Visa signatur

PC: ASUS PRIME Z370-A - I7 8700K @ 4.5 GHz - ASUS GTX 1080Ti - 32GB DDR4 G.SKILL - M.2 Samsung 970 EVO x2 RAID -

Hemserver: Proxmox - PfSense - ASUS X99-A - I7 5820K @ 4.5GHz - 32GB DDR4 G.SKILL - RAID10 4x4TB HDD - 120x2 SSD -

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Dock synkas What's App med telefonkontakter och man använder sitt mobilnummer istället för användarnamn, och just det är jag ej så pigg på

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralM:

Funkar det med användarnamn?

Permalänk

säger också viber, dock kanske man använder personers nummer där och inte användarnamn? minns inte riktigt.. var väldigt nöjd med det iaf när jag använde det som mest, skype i mobilen har alltid varit en huvudvärk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av destijl:

Funkar det med användarnamn?

Synkar också med telefonnumret.

Visa signatur

Kim
I | i9 9900KS | Auros Master | RTX2080 | Kingston 3200 MHz |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

Borde de inte fixa det snart då, Skype alltså?
De är ju rätt stora liksom.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Borde de inte fixa det snart då, Skype alltså?
De är ju rätt stora liksom.

De borde ju fixa det, men de snarare förstör än förbättrar för varje uppdatering sedan september. Känns som det bara gått utför sedan Microsoft köpte Skype.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack, jag testar Kik just nu!

Permalänk
Medlem

Kom gärna med fler tips!

Permalänk
Medlem

Oovoo fungerar rätt bra för mig. Finns även funktion för gratis videosamtal med flera kontakter, vilket skype inte erbjuder.

Permalänk
Medlem

Steam fungerar fint, Trillian med den versionen jag använder i alla fall. Annars är ju Heml.is något att se fram emot.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kokkojambo:

Jag är absolut ingen app-expert, men jag använder WhatsApp för att chatta. Det är nog ingen IP-telefoni genom det dock.

Nepp, sist jag använda whatsapp var till en väldigt fin tjej och det var ett tag sedan. Den använde då "vanlig telefoni" för att ringa och inte IP-tele.