Enda sidan jag kan gå in på är facebook.

Permalänk
Medlem

Enda sidan jag kan gå in på är facebook.

Hej! Nu är det så att varje gång jag startar min dator så är den enda sida jag kan gå in på är facebook. Jag kan snacka skype, jag kan spela online spel men så fort jag försöker på in på en annan sida bara laddar den hela tiden men inget händer. Jag använder google chrome och jag har provat ta bort cookies etc. Trodde det skulle försvinna när jag installerade om datorn men det är fortfarande kvar..

Permalänk

Med "installerade om datorn" menar du då formatering av OS sedan ny installation av OS?
Om du har formaterat om datorn så skulle jag börja kolla routern (om du nu har en sådan) och om inte den så kontakta din internetleverantör

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klick_Swe:

Med "installerade om datorn" menar du då formatering av OS sedan ny installation av OS?
Om du har formaterat om datorn så skulle jag börja kolla routern (om du nu har en sådan) och om inte den så kontakta din internetleverantör

Aa jag formaterade och sen installerade.. Och ja vi har en router. Men vad ska jag kolla om det är nått fel på den? Det är bara så här för mig. När jag har kompisar här så funkar det för dom men inte för mig..

Permalänk
Medlem

Haha, låter nästan som att någon spärrat alla sidor förutom FB till din IP-adress i routern

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Haha, låter nästan som att någon spärrat alla sidor förutom FB till din IP-adress i routern

Haha, aa kanske det ;P Men skulle det inte kunna vara något virus eller någonting? Eller hårdvara?

Permalänk

Nej nej, facebook har inget med din hårdvara att göra ^^
Om du kan, så logga in och checka vad som kan blocka din dator till annat än bara facebook (192.168.1/0.1) i webbläsaren
Eller resetta routern enkelt genom en knapp som man brukar kunna trycka ner med en penna eller nå spetsigt i 5-10 sekunder (på baksidan) men då måste du konfigurera om routern, brukar oftast finnas en "guide" då man återställt routern och loggat in på den för första gången som hjälper dig och konfigurera inställningarna
vad har du för router?

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klick_Swe:

Nej nej, facebook har inget med din hårdvara att göra ^^
Om du kan, så logga in och checka vad som kan blocka din dator till annat än bara facebook (192.168.1/0.1) i webbläsaren
Eller resetta routern enkelt genom en knapp som man brukar kunna trycka ner med en penna eller nå spetsigt i 5-10 sekunder (på baksidan) men då måste du konfigurera om routern, brukar oftast finnas en "guide" då man återställt routern och loggat in på den för första gången som hjälper dig och konfigurera inställningarna
vad har du för router?

Jag har D-Link DIR-655

Permalänk
Medlem

DNS-problem? Pröva gå in på http://www.aftonbladet.se och om det inte fungerar, direkt på deras IP: http://144.63.250.10/. Om du kommer in där med hjälp av IP så är det troligen något fel med din DNS-inställning.

Permalänk
Inaktiv

Låter som ett DNS problem ja. Öppna CMD och kör "nslookup google.com" (eller någon annan sida som inte fungerar) och se om du får svar. Om du inte får svar från din primära DNS server kan du testa med att använda googles DNS 8.8.8.8.

Kör du Mac OS X eller Linux kan du testa om din nuvarande DNS fungerar med "dig @[ip-addressen till DNS servern] [ett domännamn].. Tex dig @8.8.8.8 thepiratebay.org.