Permalänk
Medlem

Streamprogram - Vilket?

God kväll!

Jag är i desperat behov utav ett program som klarar av att streama 1 screen till 1 användare, som i Skype med skärmdelning, inte teamviewer-aktiga program utan endast tänk för screenstreaming. Program som kostar eller Freeware spelar ingen roll, det viktiga är att det går att streama med bra upplösningsmöjligheter och låg fördröjning.

Jättetacksam för tips!

Visa signatur

CPU: 5900X RAM: 32GB DDR4 3600MHz PSU: Phanteks Revolt Pro 1000W GPU: 3090 ROG STRIX OC MB: MSI x570 MEG UNIFY Case: Phanteks Eclipse P600S

Permalänk
Medlem

Man är lite amatör så chansar på vad du menar:

OBS är ett gratis och riktigt lätt program att använda.
Men då lär du förmodligen streama till twitch / justin osv

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Vad är syftet med den stream du skall göra? Kanske skulle underlätta och peka dig rätt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag ska streama Football Manager men även andra saker som ex. bilder, paint osv från skärmen. Så exempelvis: xfire är väl bara mot just 1 program, samma med twitch+justin?

Hoppas beskrivningen hjälper

Visa signatur

CPU: 5900X RAM: 32GB DDR4 3600MHz PSU: Phanteks Revolt Pro 1000W GPU: 3090 ROG STRIX OC MB: MSI x570 MEG UNIFY Case: Phanteks Eclipse P600S

Permalänk
Avstängd

Använd Open broadcaster Software (OBS) och streama till twitch.tv, kommer funka galant och det finns väldigt många guider på hur du sätter upp det.

Permalänk
Medlem

Är det i undervisningssyfte eller vadå? Förstår fortfarande inte ditt område det skall användas på. Teamviewer kan man ställa in så att den som tittar inte kan göra något. Dock är latenser något som inte kommer bli trevligt oavsett lösning om man skall skicka tyngre (bra kvalitet) video streams.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Har testat OBS nu, bra på alla sätt utom för mitt krav på realtid eller max 1-2 sekunds fördröjning, det var cirka 5 sekunder nu.

Jag behöver ett Peercasting software, det viktiga är att streamen kan hålla cirka 10 fps för tittaren UTAN 5 sekunders delay om möjligt. (nätverkshastigheten mellan mig och min streamkompis är bra då båda sitter på 100/100 med 2 ms i sthlm och bor 3 km ifrån varandra..)

Ex: Skärmdelning i skype fast något som fungerar bättre i realtid för stream...

TIPS NÅGON?

Visa signatur

CPU: 5900X RAM: 32GB DDR4 3600MHz PSU: Phanteks Revolt Pro 1000W GPU: 3090 ROG STRIX OC MB: MSI x570 MEG UNIFY Case: Phanteks Eclipse P600S

Permalänk
Medlem

Testat någon form av remote desktop? LogMeIn har flera lösningar, men jag har ingen aning om hur feta latenser det handlar om.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Testat någon form av remote desktop? LogMeIn har flera lösningar, men jag har ingen aning om hur feta latenser det handlar om.

Låter helt klart intressant, vet inte hur du menar bara exakt? Kan ha fel men LogMeIn var ju tidigare Hamachi..? Ett UDP-baserat program är ju iaf det som är aktuellt antar jag..

Visa signatur

CPU: 5900X RAM: 32GB DDR4 3600MHz PSU: Phanteks Revolt Pro 1000W GPU: 3090 ROG STRIX OC MB: MSI x570 MEG UNIFY Case: Phanteks Eclipse P600S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fkej:

Låter helt klart intressant, vet inte hur du menar bara exakt? Kan ha fel men LogMeIn var ju tidigare Hamachi..? Ett UDP-baserat program är ju iaf det som är aktuellt antar jag..

Samma företag, annan produkt. Det finns en gratisversion av deras remote desktop-program. Google är din vän.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3