Permalänk
Skrivet av Adamsvard:

Någon annan än mig som laddar ned uppdateringen i 17 kb/s? har 10/1.

samma här :/

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk
Medlem

Laddade ner den igår, fixade de spontana krascherna jag upplevt för mig.. I kombination med nya NVIDIA drivers då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evrae:

Patchade precis, joinar ett game, blir kickad efter 5 sekunder. Som alla andra.... Meh...

Skrivet av Murvel88:

Jag har aldrig sett någon sia om framtiden lika träffsäkert! +100 internet till dig
Själv har jag inte spelat en minut på tre veckor pga allt elände. Vägrar starta spelet innan dem gör det spelbart. Starkt jobbat Dicea.

Skrivet av Rollickz:

Borde inte dom testa patchen innan dom puplicerar den ? Jag menar, det krävs en dator som startar BF4 på kontoret för att märka att den krashar direkt...

Skrivet av Tjodd:

Gissningsvis blir det någon krock eftersom patchen har släppts men inte expansionen än (11:00) och det finns något dumt samband däremellan som gör att det kraschar. Eller så är inte servrarna uppdaterade.

"The game update will start to roll out at 1AM PST/10AM UTC Dec 3, followed by the actual China Rising content around 2AM PST/11AM UTC. You can expect some downtime around these times as servers are being prepared to support this new content. "

Skrivet av Rollickz:

Det syns väl ganska väl att spelet är totalt trasigt nu, kika lite på serverlistan, 90% av servers är opopulerade !

Skrivet av fantomsmurfen:

Ja nu blev det omöjligt att spela mer än några sekunder. Försökte uppdatera punkbuster men det tycks inte fungera.

Skrivet av Rollickz:

Helt sjukt... spelade 4 timmar igår helt utan crash eller uppenbara buggar påå deiverse kartor och servrar, startar upp nu, tankar patch och hoppar in, 6 olika servers - alla 6 går in i loadingscreen och kastar ut mig till battlelog inom loppet av 20 sekunder, vad är det för jävla amatörer som jobbar med patchning inom dice egentligen ?

Skrivet av milo_:

Det som ni beskriver inträffade mig redan igår kväll runt klockan 21-22. Blev först utsparkad ur en server utan något meddelande, hoppade in i samma server och blev utsparkad igen efter 10 sekunder. Försökte med en ny server och kom inte ens förbi laddningsskärmen innan jag blev kickad. Slutligen fick jag bara upp meddelandet "Could not join server". Förhoppningsvis har det ingenting med patchen att göra.

Jag har inte möjlighet att utvärdera patchen förrän ikväll, skulle någon vänlig själ kunna bekräfta att one-hit-kill buggen är fixad? eller ifall det åtgärdat att man känner av alla skotten som avfyras mot en och inte bara två av fyra-fem?

Dold text

De har ju skrivit att det blir downtime.... att patcha alla servrar lär ta mer än ett par timmar.. se på WoW, 6~timmars downtime for att patcha alla servrar.
Försök logga in på något stort spel samtidigt som att servrarna patchas, så blir du också utkastad..

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamsvard:

Någon annan än mig som laddar ned uppdateringen i 17 kb/s? har 10/1.

25kb/s här med 100/100

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

heh, jag kommer inte ens till loading screen på de nya kartorna innan spelet kraschar, de äldre banorna kommer jag in på men efter men kan inte spawna på någon och efter ca 1 min så blir skärmen svart och jag slängs ut utan något meddelande alls. Bra gjort EA bra gjort.

Permalänk
Skrivet av Wiggleforce:

Händer samma sak för mig och "mark"-texturerna diskoblinkade på Lancang Dam...

det där har jag haft en gång förut så det kanske inte är nytt

märks mest när man flyger?

Permalänk

Kan inte EA/Dice göra någonting rätt? Innan så kraschade det aldrig för mig när jag väl kom in i spelet, nu har det kraschat varenda gång 1min in...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av apefreeze:

Snart var det dags igen, china rising (kommer 1 timme senare, alltså runt 11:00) + ny patch som förhoppningsvis ska lösa lite strul.

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

/MT

Är det någon vänlig själ som kan skriva upp Patch Notes här i tråden? (ev. första inlägget)

Så vi som sitter bakom Websense etc. på jobbet kan se detta?

Tack på förhand!

Rättstavning
Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Citat:

WE ARE AWARE OF A DISCONNECTION ISSUE, WE ARE WORKING TO FIX IT ON THE BACKEND. SORRY FOR THE INCONVENIENCE

se där ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Kan inte EA/Dice göra någonting rätt? Innan så kraschade det aldrig för mig när jag väl kom in i spelet, nu har det kraschat varenda gång 1min in...

Haha, att dom bara orkar vara storkar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Kan inte EA/Dice göra någonting rätt? Innan så kraschade det aldrig för mig när jag väl kom in i spelet, nu har det kraschat varenda gång 1min in...

Från Battlelog:

"WE ARE AWARE OF A DISCONNECTION ISSUE, WE ARE WORKING TO FIX IT ON THE BACKEND. SORRY FOR THE INCONVENIENCE"

När man patchar så blir det downtime.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Adamsvard:

Någon annan än mig som laddar ned uppdateringen i 17 kb/s? har 10/1.

Skrivet av Canson:

25kb/s här med 100/100

Sitter själv på en 100/100 fiber. 25kb/s! Origin strikes again! Helt fantastiskt..

Måste dock säga att spelet vart helt spelbart dom senaste veckorna Vissa små buggar, men det funkar

EDIT: 9kb/s! bara 19 timmar kvar!

Permalänk
Medlem

patchen gjorde iaf så att jag blir utkastad från alla servrar efter cirka 10 sekunder... hoppas att servrarna snart är patchade så att man kan spela

Permalänk
Medlem

Det är ju inte särskilt konstigt att det funkar väldigt dåligt eller inte alls att spela mitt under pågående patchning, även om allt inte är nerstängt officiellt med en stor fet röd skylt. Alla servrar måste ju också patchas och komma i synk på sin sida osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Från Battlelog:

"WE ARE AWARE OF A DISCONNECTION ISSUE, WE ARE WORKING TO FIX IT ON THE BACKEND. SORRY FOR THE INCONVENIENCE"

När man patchar så blir det downtime.

Blir ingen dowtime på battlelog när dom rullar ut server patcher, eftersom dem tar en server i taget så blir det bara downtime på individuella servrar en kort stund.

Permalänk

Tycker inte detta gör så mycket. Vi kan ju alltid lyssna på denna låten så länge http://www.youtube.com/watch?v=Q7_rnoR_wFU

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Sitter själv på en 100/100 fiber. 25kb/s! Origin strikes again! Helt fantastiskt..

Måste dock säga att spelet vart helt spelbart dom senaste veckorna Vissa små buggar, men det funkar

EDIT: 9kb/s! bara 19 timmar kvar!

Konstigt, jag laddade i 31 MB/s..

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Är det någon vänlig själ som kan skriva upp Patch Notes här i tråden? (ev. första inlägget)

Så vi som sitter bakom Websense etc. på jobbet kan se detta?

Tack på förhand!

Dec 3 PC Game Update Notes

-Removed the blur effect on soldiers that appeared when Commanders were using EMP attacks
-Fixed the audio bug where audio sometimes randomly dropped out while playing on certain multiplayer maps (typically Golmud Railway and Hainan Resort)
-Fixed the "one-hit kill bug" where occasionally damage from a single bullet was applied multiple times
-Fixed a common crash that would occur when exiting from the Single Player Campaign to Main Menu
-Tweaked the network and computer performance screen to show proper values. Players can now test their computer and network connection and get recommendations if they need to adjust something to improve their gameplay experience

Permalänk

FUnkar kalasbra och banorna är riktigt vassa:)

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Skrivet av Kalaskulan:

FUnkar kalasbra och banorna är riktigt vassa:)

Kul och höra lite positiva tongångar..the show must go on

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Dom kan ta bort röken från gevären i recon klassen.

Dom kan ta bort Recon...ALLA Recon!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av patton:

Dom kan ta bort Recon...ALLA Recon!!

Nä låt recon vara kvar som klass, men ta bort alla snipergevär. Låt recon ha tysta vapen lämpade för hit and run taktik.

Trist att många klasser delar gadgets....fick de slut på idéer eller....

Permalänk

Ta bort gunship!!

Permalänk
Skrivet av b4l74z4r:

Konstigt, jag laddade i 31 MB/s..

Jag ligger nu i 150kb/s (!) men kör jag bredbandskollen o liknande ligger jag runt 80/80 så tycker det borde gå liiiite snabbare.. :s

Permalänk

Så länge "One-hit kill"-buggen (vad den nu innebär, har inte orkat läsa och aldrig märkt av det) inträffar slumpvis så blir det ju samma för alla användare i det långa loppet, så att säga att den är "katastrof" eller "den värsta buggen nånsin" är ju bara löjligt. Krasher som gör spelet ospelbart är ju långt värre, enligt mig iaf. Bra dock att dom adresserar problemen.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

började patcha, gick in på swec och kolla och vips så var det klart (100mbit)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Alltså helvete, har 100/100 nät, sitter och tankar skiten i max 120 kb/s.. Bedrövligt vad uselt Origin är, här hade man sett fram emot att hinna med någon karta innan föreläsningen, men icke..

Permalänk

Japp och där frös nedladdningen på 79%! *:)*
Bara hållt på sen ~tio i förmiddags.

Origin, burn in hell tack.

Permalänk
Medlem

Hur stor är patchen?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Så länge "One-hit kill"-buggen (vad den nu innebär, har inte orkat läsa och aldrig märkt av det) inträffar slumpvis så blir det ju samma för alla användare i det långa loppet, så att säga att den är "katastrof" eller "den värsta buggen nånsin" är ju bara löjligt. Krasher som gör spelet ospelbart är ju långt värre, enligt mig iaf. Bra dock att dom adresserar problemen.

1 hit kill bug är väll värre PGA att det tex har tävlats i BF4 redan, sen så är det ju rätt så "game breaking" också

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad