SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

musik/speldator för 13k

Hej!

Jag hade tänkt skaffa mig en stationär dator som jag kan spela lite spel på men mest kommer den att användas för att skapa musik. Jag är dock inte särskilt hardcore i mitt musikskapande så jag är övertygad om att en dator för 10k på elgiganten hade kunnat möta mina krav men jag vill köpa en bra dator.

Budget: 13k monterat och klart från Inet. OS behöves EJ
Önskvärt: SSD och vitt R4-chassi. Asus-moderkort för gratis montering.
Användningsområde: Skapa musik och spela lite spel.

Spelen behöver ej maxas och jag kan tänka mig att köpa ett nytt grafikkort om ett år eller så så lägg inte alla kronor på ett bra sådant. Totalbudgeten är förövrigt 15k men där har jag tänkt köpa en Dell Ultrasharp 24" också.

Tack på förhand!

Permalänk
Hjälpsam

Förslag..Moderkortet är lite dyrt, men bra inbyggt ljud

Permalänk
Medlem

Ska ljudkortet (som i princip är det viktigaste i en musikdator) rymmas inom din budget?

Permalänk
Medlem

Denna kanske skulle funka för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morfin91:

Absolut INTE ASUS - NEJ om det är musikproduktion - inte ASUS !

PC för Musikproduktion betyder seriöst ljudkort och det finns inte längre på Inet som förut hade en seriös tillverkare i sitt sortiment : M-AUDIO .
Dom verkar ha slutat sälja detta fabrikat ...

Ljudkort för musikproduktion står mellan valet intern (PCIE) eller externt USB minst 2.0 (ev. Firewire men det tror jag fasas ut mer å mer)

Seriösa ljudkorts tillverkare är t ex : Focusrite, Apogee, RME, M-AUDIO ... finns fler - men absolut inte ASUS ...

Jag skulle rekommendera externt USB, då är ljudkortet transportabelt till andra datorer.
Prisnivå fr o m ca 2000:- och uppåt för ljudkortet

Permalänk
Medlem

Svarar snabbt här, ljudkort blir som spekulerats externt. Ska kika på det som skrivits lite senare! Tack för svaren.

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Nu var det dags att beställa då det är sista dagen med gratis montering. Har ni några synpunkter på det, någonting som ni skulle ändrat? Jag kan sträcka mig upp till totalt 16k. Tangentbord och mus har jag.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4241038/2013-12-09

Tack!

Permalänk
Hjälpsam

Brutalt färgchema, , svart/guld moderkort med röda minnen o blå kylare!!

Ta i alla fall DVD med vit front så sabbar du inte utsidan också. . hehe http://www.inet.se/produkt/7104261/samsung-dvd-rw-24x-dl-svar...

Hört vissa klagomål o dåliga tester på den PSUn men annars inga klagomål

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Brutalt färgchema, , svart/guld moderkort med röda minnen o blå kylare!!

Ta i alla fall DVD med vit front så sabbar du inte utsidan också. . hehe http://www.inet.se/produkt/7104261/samsung-dvd-rw-24x-dl-svar...

Hört vissa klagomål o dåliga tester på den PSUn men annars inga klagomål

Hehe, spelar ingen större roll hur det ser ut på insidan. Dvdn tänkte jag inte på, men hade nog tänkt köra svart chassi ändå. aha.. Men antar ändå att i7 lämpar sig bäst åt mina ändamål, tycker du att jag ska byta ut den också? Tack för att du tar dig tid!