Permalänk

Test Gravering

Test hur det är att gravera

Test Gravering

Permalänk
Medlem

Trevligt, har själv en sidoplåt som jag vill gravera - har dock inte hittat något motiv riktigt än!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk

Nice! jag har en fråga, Vad har du för verktyg och tillbehör när du graverar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Medlem

Gravyr var riktigt stort här på Swec för några år sen. Då var Dremelverktyg populära, med eller utan förlängningssnabel, en smaksak antar jag.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

oj de e faktiskt folk som skriver till mig här haha , hittar inte riktigt i detta röriga forums grejs

Precis som Ekner skrev så är det väll Dremel och dremel kopior som gäller . 3mm kulstift sen är det inte så mkt mera . Gissar på att de som tittat på detta vet vem Wolverine är här i forumet och det var kortfattat vad han sa till mig. Det lilla jag hunnit märka är att mjuk metal / aluminium är lite drygare att hålla på med.

Permalänk

ah, nice! Målar du på fri hand eller har du målat av innan? är sjukt sugen på att testa

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk

Nja lite frihand , men annars är det bara att köpa Carbon papper att lägga mellan bilden och tex plåten