Akutproblem med partition i Win2k

Permalänk
Medlem

Akutproblem med partition i Win2k

Idag, utan anledning krashade win2k när jag såg på film.
När jag startade upp datorn igen så kunde den inte komma åt partition F. Stod att den ej var formaterad.
Fan tänkte jag och bootade upp win98se istället, och där kunde jag utan problem komma åt F. Jag tog och körde lite diskscan och liknande men den hittade bara lite korrupta filer i ICQ.

Jag kan fortfarande inte komma åt F i 2k. Detta är jätteviktigt, jag har ett stort arbete som ska vara klart tills imorn. Jag kan inte göra det i win98.
Jag har i stort sätt allt på F

Kan man inte lura 2k att tro att den är formaterad eller formatera utan att ta bort något eller liknande.

Visa signatur

=[ Be Quick Or Be Dead ]=

Permalänk
Medlem

Är lite sent ute kanske? Men men

För det första så kan du ju säkerhetskopiera ditt arbete och annat VIKTIGT (divX och warez är inte viktigt i ett sådant här sammanhang). Sen är det la bara att skriva/göra klart ditt arbete i 98. Eller om du flyttar det till en annan partiiton i 98, starta 2k och läs det från den partionen där istället.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Prova Partition Magic (DOS läge) eller w2k installationsCD'n och se vad dom säger om partitionen.

Om du kommer åt allt från w98 kanske du kan rädda över det viktiga till en annan partition och i w2k formatera samt flytta tillbaka.