Permalänk
Medlem

Uppgradering pga död. (~7kkr)

Eftersom mitt grafikkort sjunger på sista versen har jag bestämt mig för att uppgradera datorn i signaturen. Det enda som jag ska behålla från den nuvarande datorn är RAM-minnet, hårddiskarna och SSDn. Allt annat ska bytas ut, chassi, nätagg. Rubbet.
Det enda kravet jag har på datorn ligger nog på chassit, det ska helst vara ganska tyst och behöver inte lysa särskilt mycket.
Budgeten är på ca 7000kr.

Tack på förhand, Gysztaf.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Eftersom mitt grafikkort sjunger på sista versen har jag bestämt mig för att uppgradera datorn i signaturen. Det enda som jag ska behålla från den nuvarande datorn är RAM-minnet, hårddiskarna och SSDn. Allt annat ska bytas ut, chassi, nätagg. Rubbet.
Det enda kravet jag har på datorn ligger nog på chassit, det ska helst vara ganska tyst och behöver inte lysa särskilt mycket.
Budgeten är på ca 7000kr.

Tack på förhand, Gysztaf.

Hej Gysztaf.

Kan rekommendera Corsair 330R som vi pratade om på Skype.. Stilrent, väldigt lätt att bygga i, och otroligt bra luftflöde för att vara så tyst. Maxar 60 grader i chassit på stockklock med 4650k och 760 med stresstest på både GPU och CPU.
Du kan ändra vilket håll luckan i fram ska öppnas på, så du kan ha den åt höger

MvH
Luxaxix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxaxix:

Hej Gysztaf.

Kan rekommendera Corsair 330R som vi pratade om på Skype.. Stilrent, väldigt lätt att bygga i, och otroligt bra luftflöde för att vara så tyst. Maxar 60 grader i chassit på stockklock med 4650k och 760 med stresstest på både GPU och CPU.
Du kan ändra vilket håll luckan i fram ska öppnas på, så du kan ha den åt höger

MvH
Luxaxix

Herregud, finns du här? Vad väntade jag mig egentligen?
330R är ju väldigt attraktivt och att man ändra på luckan i fram gör ju det hela ännu bättre. Pendlar hela tiden mellan det och FD R4.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Vet du hur fel rubriken låter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Vet du hur fel rubriken låter?

Skickades från m.sweclockers.com

Man vill väl att folk ska kika in och se vad som händer?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Ta en Core i5 4670K processor och ett bra moderkort från ASUS eller Gigabyte.
Jag kan rekommendera Fractal Design Refine R4. Det är ett stort, lättarbetat och tyst chassi.
Jag har ett själv.
Nätagget kan du behålla.
GTX 760 är ett bra GPU-val.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB

Permalänk
Medlem

Är det här ett vettigt alternativ kanske?
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2457491&view=m

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gysztaf:

Är det här ett vettigt alternativ kanske?
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2457491&view=m

Ser mycket bra ut.
Chassit säger ni är fint.
I övrigt bra grejer du valt.
ASUS Z87-A är ett mycket bra moderkort. Jag har själv ASUS och är mycket nöjd.
Processorn är den rätta och GTX 770 är nästan ett värstingkort.
Själv har jag ett BeQuiet aggregat. Nöjd!

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti, 750W, ASUS Prime Z790, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB, Samsung Pro 990 1TB