Permalänk
Medlem

Projekt - Wood chassi

Nya planer på ett chassi med trä motiv.

Kom gärna med förslag/ändringar.

Projekt - Wood chassi

Permalänk
Medlem

Hur stort är det? Får man in ett fullstort ATX kort i ? Var sitter utgångar till grafikkort mm, eller det är bara till en dator med inbyggd grafik?

Kanske ett Nuc skal?

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Hur stort är det? Får man in ett fullstort ATX kort i ? Var sitter utgångar till grafikkort mm, eller det är bara till en dator med inbyggd grafik?

Kanske ett Nuc skal?

Det skall bli tillräckligt stort för ett normalt ATX kort.
Hade tänkt ha integrerat men kanske lägger till ett grafikkort och då fixar jag det bara på ritningarna

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog satsa på ett mATX om du ska gå efter din ritning, ett tips eller något som skulle uppskattas är om du renderar bilderna med T.ex. Twilight Rendering!

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag skulle nog satsa på ett mATX om du ska gå efter din ritning, ett tips eller något som skulle uppskattas är om du renderar bilderna med T.ex. Twilight Rendering!

MVH

Jag har inte gjort chassits ritningar än. Men det skall vara ATX.
Och är nybörjare på sånt här gjorde den snabbt bara

Permalänk
Proffsmoddare

*** raderat ***

Marticus: I recommend that you create a project log with your SketchUp designs and to try out some rendering as another user has suggested. Most people expect completed builds, or a well thought out design with a fully fleshed out idea or concept. Unfortunately there are people that will give you such comments as above, and that might have a negative effect on your project as you might lose motivation to complete your project.

As for the build itself, I would suggest mATX or ITX and have your GPU on a 16x PCI-E riser to save space. Kind of like what the newest Steam Box concept has. If you have a smaller footprint motherboard, and a GPU which is laying down, then the fattest part of your PC case would be the power unit, and the thickness of the wood.

I wish you the best of luck in your project, and hope to see you succeed! If you want some more constructive feedback, you just need ask

MA

Citat raderat
Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Jag har raderat ett onödigt inlägg som gränsade till brott mot forumregel § 1.5.

/KimTjik