Datorn efter ominstallation Drivrutiner, eller någonting?

Permalänk

Datorn efter ominstallation Drivrutiner, eller någonting?

Hejsan, har nyss installerat om min dator. Men när jag spelar CS:GO får jag inte ut speciellt bra fps och datorn beter sig ovanligt "laggigt".

Tyckte jag installerat alla drivrutiner till moderkortet (asus m4a77) samt grafikkortet (AMD Radeon HD 5770). "Flikarna" i windows samt internet laggar också lite sådär såsom det brukar göra när man inte har rätt drivrutiner till grafikkortet. Hjälp någon?

Laddade ner drivrutiner härifrån: http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=M4A77&os...,
http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+7+-+...

Jag är även lite förvirrad till vad och hur jag ska ladda ner/installera drivrutinerna till moderkortet. Någon som vill hjälpa till där, kan myckett möjligt gjort fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Det du bör göra är att titta om du har kört alla uppdateringar från Windows Update, sedan bör du ta hem de senaste graffe och Sydbrygge-drivisarna från AMD Catalyst 13.12 tror jag det senaste WHQL heter.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Det du bör göra är att titta om du har kört alla uppdateringar från Windows Update, sedan bör du ta hem de senaste graffe och Sydbrygge-drivisarna från AMD Catalyst 13.12 tror jag det senaste WHQL heter.

Yes sir. Dock undrar jag lite på vad du menar med sydbrygge och hur ajg hittar de drivisarna? (Är inte speciellt kunnig).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oklartsom:

Yes sir. Dock undrar jag lite på vad du menar med sydbrygge och hur ajg hittar de drivisarna? (Är inte speciellt kunnig).

Iofs är inte South Bridge drivisarna jättenödvändiga så det räcker med grafikditona.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Iofs är inte South Bridge drivisarna jättenödvändiga så det räcker med grafikditona.

Ingenting hjälpte riktigt så jag blåste om igen. Nu har jag dock ett annat problem. Jag letade lite och fann skivan till moderkortet istället, problemet är bara att när jag kastar in den så händer inget. Verkar som datorn inte känner av skivan. Vad kan det vara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oklartsom:

Ingenting hjälpte riktigt så jag blåste om igen. Nu har jag dock ett annat problem. Jag letade lite och fann skivan till moderkortet istället, problemet är bara att när jag kastar in den så händer inget. Verkar som datorn inte känner av skivan. Vad kan det vara?

Vad kör du för operativsystem för det första?

Ah win 7 x64 såg det på din länk:)

Ja skulle säga att direkt när du installerat om så drar du ner dom nyaste chipsetdriverserna för ditt moderkort,sen kan du köra senaste till ditt grafikkort det borde funka galant:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Vad kör du för operativsystem för det första?

Ah win 7 x64 såg det på din länk:)

Ja skulle säga att direkt när du installerat om så drar du ner dom nyaste chipsetdriverserna för ditt moderkort,sen kan du köra senaste till ditt grafikkort det borde funka galant:)

Okok! Är det bara chipset jag ska installera från asus-sidan eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oklartsom:

Okok! Är det bara chipset jag ska installera från asus-sidan eller?

Vilka drivrutiner försöker du installera när det gäller grafikkortet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Vilka drivrutiner försöker du installera när det gäller grafikkortet?

Tar väl bara hem den där 13.12 uppdateringen från deras sida. Den ska väl installera allt nödvändigt?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja men tänk på att fullt uppdatera windows först då Catalysten behöver .NET Framwork 4.5 eller 4.0 för att funka fullt ut, dessa kommer med just WU.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)