Permalänk
Medlem

Itunes

hej

Jag har nyligen skaffat ett icloud-konto på min mobil som jag också har köpt en del musik på. Min fråga är om jag kan ta del av den musiken på en dator också om jag loggar in med mitt icloud i itunes? Tycker att det borde vara så, men när jag har försökt det den hittar den ingenting, eller så gör jag fel. Är musiken som köps på mobilen exklusiv för mobilen eller till icloud-kontot?

vänligen

Permalänk
Avstängd

Öhh, vilken tjänst har du köpt musiken via, icolud är väll en backuplösning bara ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Öhh, vilken tjänst har du köpt musiken via, icolud är väll en backuplösning bara ?

itunes på iphone. icloud är kontot som jag måste registrera med varje gång

Permalänk
Medlem

Jag tror icloud bara är en backuptjänst och att du har köpt musiken till itunes som sen har gjort en backup i molnet.
Men jag är inte så insatt i ämnet.

Jag tänkte jag skulle låna denna tråd för jag hitta ingen vettig eller ny tråd ang itunes och jag vet inte hur jag skapar en ny tråd=)
Det jag funderar över är ifall itunes har nån gräns på hur stora filer får vara som man ska lägga in i biblioteket?
Försöker föra över div filmer, med rätt format, men det verkar bara funka om dom är mindre än GB.
Har letat i inställningar utan resultat.
Håller just i detta nu på å väntar på att konvertern Handbrake ska konvertera en film men är tveksam till det med tanke på att jag har andra filmer i rätt format. Dvs .mp4. Och att det ä storleken i detta fall som verkar ha betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

hej

Jag har nyligen skaffat ett icloud-konto på min mobil som jag också har köpt en del musik på. Min fråga är om jag kan ta del av den musiken på en dator också om jag loggar in med mitt icloud i itunes? Tycker att det borde vara så, men när jag har försökt det den hittar den ingenting, eller så gör jag fel. Är musiken som köps på mobilen exklusiv för mobilen eller till icloud-kontot?

vänligen

Ja du kan numera komma åt din köpta musik i itunes. OM du vill ha tillgång till hela ditt itunes bibliotek så finns det en betaltjänst som heter Itunes MAtch.

Permalänk
Medlem

Med "iTunes in the Cloud" så ska musiken du köpt gå att komma åt: http://www.apple.com/se/icloud/features/#everywhere

Här finns en genomgång på hur man gör: http://www.imore.com/how-use-itunes-cloud-under-itunes-11
Den är skriven för OS X, men motsvarande alternativ borde finnas i Windows om du kör det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.