Permalänk
Medlem

Tips Mekaniska tangentbord

Hej, jag ska köpa ett mekaniskt tangentbord och jag undrar vilket jag ska ha då jag spelar League of legends och lite andra moba spel.
jag tittade på detta och undrar om det är bra? annars har ni några andra tips för moba spel?

http://www.inet.se/produkt/6606271/steelseries-6g-v2-red-mech...

Permalänk
Medlem

Riktigt bra pris på detta bord just nu: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Detta tangentbord är av liknande kvalitet som 6G, röd bakgrundsbelysning och har inte steelseries efterblivna layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hngl:

Riktigt bra pris på detta bord just nu: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Detta tangentbord är av liknande kvalitet som 6G, röd bakgrundsbelysning och har inte steelseries efterblivna layout.

men det har ju bruna brytare har hört att det är bättre med röda när man ska gamea

Permalänk
Skrivet av jakke567:

men det har ju bruna brytare har hört att det är bättre med röda när man ska gamea

Finns inga brytare som är "bättre" än andra, Beror helt på vad man föredrar Jag hade utan tvekan köpt Quick Fire för 399:-, Steelseries 6G v2 såg dock också trevligt ut

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Func KB-460 är ett trevligt tangentbord. Just nu finns det bara röda brytare tror jag.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Många som kör moba tycker bruna eller liknande är bättre för att man får feedback när man trycker, röda skulle isf lämpa sej mer för fps-spel.

Men det är såklart en smaksak.

Permalänk

JJag kör på ett 6G v2 med svarta brytare just nu, men har beställt mitt quickfire Ultimate idag. Spelar LoL på hög nivå, och jag föredrar verkligen den taktila feedbacken från bruna och blåa brytare för denna typen av spel, men jag kan tänka mig att det blir lite "sämre" för FPS-sspl, eftersom man verkligen måste släppa knapppen för att man ska kunna trycka igen. Just nu finns det inget bättre tangentbord för pengarna än Ultimate för 400 kr, men värdiga alterativ är SteelSeries 6Gv2, Func KB460, CM Storm Quickfire TK, om man pratar "budgetsegmentet". För mer pengar fårdu Ducky, Filco etc. Hoppas det hjälpte, och god jul!

Permalänk

Qpad mk-50

5/5 i betyg, bästa jag någonsin haft

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

JJag kör på ett 6G v2 med svarta brytare just nu, men har beställt mitt quickfire Ultimate idag. Spelar LoL på hög nivå, och jag föredrar verkligen den taktila feedbacken från bruna och blåa brytare för denna typen av spel, men jag kan tänka mig att det blir lite "sämre" för FPS-sspl, eftersom man verkligen måste släppa knapppen för att man ska kunna trycka igen. Just nu finns det inget bättre tangentbord för pengarna än Ultimate för 400 kr, men värdiga alterativ är SteelSeries 6Gv2, Func KB460, CM Storm Quickfire TK, om man pratar "budgetsegmentet". För mer pengar fårdu Ducky, Filco etc. Hoppas det hjälpte, och god jul!

så röda brytare är inget för moba eller? jag borde leta efter bruna och blåa?
vad menar du med "den taktila feedbacken"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Köp absolut inte röda utan att ha testat dom först då dom är äckligt lätta.
Håll dig på den säkra sidan och köp bruna eller svarta.

Permalänk
Skrivet av jakke567:

Du borde helt klart prova några olikq typer av brytare först. Jag ogillade röda brytare enormt. Men samtidigt finns det dom som älskar det. Jag tyckte det var lätt att av misstag trycka ner en tangent så röda brytare är väldigt lätta och det räcker några få mm för att aktivera dom. Det resulterade i att jag titt som tätt råkade använda mina spells i LoL av misstag vilket är rätt illa. Men brytare är en smaksak

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Taktil feedback är en liten motstånd spm brukar vara i form av en buckla. Du känner av lite motstånd innan du trycker ner den. Jag skulle ha gått med rött.

Visa signatur

moderkort: MSI Z87-SO2 Inet Edition
processor: i5 4670K @ stock
grafikkort: Powercolor 7970 3gb OC
RAM: Adata 8gb 1600mhz
chassi: Corsair Carbide 200r

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakke567:

Röda är utmärkta för moba.
Det handlar enbart om vad man själv föredrar.

Jag själv avskyr den taktila feedbacken. Det menas att du känner när switchen "tar" det är en liten hump så att säga när du trycker ner knappen.
Röda,svarta är linjära och har samma motstånd och känsla hela vägen ner tills switchen tar.

Det var hans tycke, alla tycker som sagt olika om switcharna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pineapple:

Qpad mk-50

5/5 i betyg, bästa jag någonsin haft

Köpte mitt mk-50 (röda switchar) för 150kr (!!!) av en mycket trevlig medlem här på Sweclockers.
Mycket bra och välbyggt tangentbord och det enda som jag egentligen saknar är bakgrundsbelysning vilket hade varit trevligt på natten.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Köpte mitt mk-50 för 150kr (!!!) av en mycket trevlig medlem här på Sweclockers.
Mycket bra och välbyggt tangentbord och det enda som jag egentligen saknar är bakgrundsbelysning vilket hade varit trevligt på natten.

Ja, för mig så kändes funktionerna i mk85 bara lite onödiga och inget jag hade nytta utav.Mycket trevligt tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av simkev:

Köp absolut inte röda utan att ha testat dom först då dom är äckligt lätta.
Håll dig på den säkra sidan och köp bruna eller svarta.

det är ganska svårt att hitta mekaniska tangentbord med bruna eller svarta som kostar runt 600-700 vill helst inte att det ska bli för dyrt.
vill ju inte heller att dom ska vara helt vanliga heller skulle vara snyggt med lite belysning eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Func, funkar bra till alla sorters spel!
Men föredrar Bruna switchar till vissa spel.
Helt enkelt är det en smaksak men röda är något som de flesta gillar till de mesta

Permalänk

Själv beställde man det här idag. http://www.proshop.se/Tangentbord/Thermaltake-TT-Esport-Meka-...

Tycker det värkar bra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lukas bf3:

Själv beställde man det här idag. http://www.proshop.se/Tangentbord/Thermaltake-TT-Esport-Meka-...

Tycker det värkar bra

Är det ens mekaniskt? Ser ingenstans om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

På bilderna kan man se att dom tagit bild på switcharna utan keycaps på.
Svarta i detta fallet

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Det står ju meka i titeln.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THEBADGUY:

På bilderna kan man se att dom tagit bild på switcharna utan keycaps på.
Svarta i detta fallet

Ahh. Sitter med mobilen så jag såg inte.

Skrivet av xeliaz:

Det står ju meka i titeln.

Meka kan betyda vad som helst. Thermaltake är inte precis något svenskt företag. I "mechanical" finns inte ett enda "k", men ja, jag anade att det kunde vara så.

Permalänk

Hej, för det första är det här med brytare högst personligt, jag själv till exempel spelar en del fps, men använder ändå ett tangentbord med blåa brytare för det är helt enkelt de jag gillar bäst. Det första du bör göra är därför att åka och prova de olika brytarna för att känna vilken som passar dig bäst. Du bör även fundera på vad du vill ha för funktioner på tangentbordet(bakrundsbelysning, macro-knappar m.m) och budget, först därefter kan vi börja rekommendera tangentbord till dig. Hoppas det hjälper!

Visa signatur

System: Fractal Design R4 | i7 3770 | GTX 660 DC2 | Intel 330 120 GB | Seagate Barracuda 2 TB | Corsair Vengeance 16 GB | Asus P8Z77 Pro Thunderbolt | Fractal Design Newton R2 1000W | Ducky Mini mx blue | Logitech G300 | Qpad QH90 | Nokia Lumia 925 |

Permalänk
Medlem

blåa elr svarta brytare :3
Då ja har bytt från Blåa till röda måste jag säga att jag aldrig varit så besviken på folks åsikter här på SweC! ^^

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

QPAD MK-85 med röda brytare.. Du kommer inte ångra dig!

God jul å gott nytt år allihopa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C Svart | Moderboard: ASUS PRIME Z370-A | CPU: Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | CPU-Kylare Noctua NH-D15 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | HDD: WD Black 500GB 7200rpm | SSD: Samsung 840 Pro 128GB | PSU: Corsair HX 650W 80+ Gold Modulär

Permalänk
Medlem

^
.
.
.
.
Sigh

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Då ja har bytt från Blåa till röda måste jag säga att jag aldrig varit så besviken på folks åsikter här på SweC! ^^

Mycket beror på hur bra du är på att skriva. Röda är rätt känsliga så har du inte så bra skrivteknik kan det kanske vara jobbigt med röda. Sen är det många som spelar fps då är det skönare med röda kanske därför många rekommenderar just dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingpandahq:

Hej, för det första är det här med brytare högst personligt, jag själv till exempel spelar en del fps, men använder ändå ett tangentbord med blåa brytare för det är helt enkelt de jag gillar bäst. Det första du bör göra är därför att åka och prova de olika brytarna för att känna vilken som passar dig bäst. Du bör även fundera på vad du vill ha för funktioner på tangentbordet(bakrundsbelysning, macro-knappar m.m) och budget, först därefter kan vi börja rekommendera tangentbord till dig. Hoppas det hjälper!

Det jag vill ha är väl bruna svarta eller blåa antar jag vill inte ha det för lätt att trycka ner knapparna
jag skulle vilja ha bakrundsbelysning men inga macroknappar
runt 600-700kr skulle jag vilja ha det för.

tack i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Som sagt, din åsikt.
Vet inte hur man kan bli besviken bara för andra tycker annorlunda, var något nytt ;O

Svarta är ex i mina ögon totalt värdelöst.
Blåa är jobbiga för spel där man spammar knappar.
Bruna känns svampiga.

Som sagt, switcharna är 100% personligt.

Permalänk
Medlem

Varför inte det externo tipsade om ovan? Åkte till netonnet och köpte ett idag för 399kr...inte så cleant och snyggt men verkar riktigt fint hittills. Litet minus för avsaknad av handledsstöd.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6