Hjälp att hitta gammalt spel... NOSTALGI

Permalänk

Hjälp att hitta gammalt spel... NOSTALGI

Tja,

Jag försöker hitta ett gammalt spel som jag inte längre minns titeln på.

Det liknar Silent Storm serien, men utspelar sig inte under andra världskriget, vapnen är i varje fall modernare än så. (det är heller inte något av commandos spelen)

Man styr en soldat eller en grupp soldater från 3:dje persons vinkel och kan zooma.
Man utrustar sin grupp innan uppdragen och kan även plocka upp vapen och olika saker från marken eller från dödade fiender och lägga i sina egna soldaters inventory eller utrusta dem med en gång.

Vet ej vilket år spelet är släppt men kan tänka mig mellan 1995-2001 kanske, tror inte att det var någon jättestor titel när det släpptes...

Tacksam för alla tips.

Ber om ursäkt om denna tråd hamnat fel, någon vänlig moderator kanske skulle vilja flytta den rätt isf.

Permalänk
Medlem

Jagged Alliance 2?

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Kikade på både Jagged Alliance och Spec Ops, men det verkar inte vara något av dem...
Fler förslag?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nope, inte syndicate heller, för mycket Sci-Fi.. Detta var mer realism/nutid typ...

Permalänk
Medlem

Hidden and dangerous låter det som att det skulle kunna vara?

Permalänk

Hidden and Dangerous är det inte heller, utspelar sig inte under andra världskriget.. Har för mig att man kan använda tex. night-vision osv....

Permalänk
Medlem

Ahh, missade det med andra världskriget, men kan det kanske vara Conflict: Desert storm som släpptes 2002?

Permalänk

Aawh, hoppades på att det skulle vara Red Alert men det är inte nightvision o sånt om jag minns rätt :/
Dock finns de ju en del skumma saker som El-granar etc

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Red Alert har jag också spelat en hel del, men det är mer ett rent strategispel, spelet jag försöker hitta är mer ett spel i samma tappning som tidigare nämnt...

Permalänk

Inte conflict desert storm heller tyvärr...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nick.Stone:

Inte conflict desert storm heller tyvärr...

Fallout tactics?

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk

Nope, ganska säker på att det inte är något av Tom Clancy Spelen, det enda jag kommer ihåg att jag spelat är Ghost Recon och det är det inte....

Permalänk
Medlem

Du har inte drömt det bara då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nick.Stone:

Nope, ganska säker på att det inte är något av Tom Clancy Spelen, det enda jag kommer ihåg att jag spelat är Ghost Recon och det är det inte....

Commandos?
Deltaforce?

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk

Nope, inte Commandos eller DeltaForce (har dock spelat båda serierna)

Som sagt, detta är third person och antagligen en rätt liten titel....

Permalänk

Nope, inte drömt det
Det är inte Fallout Tactics heller... Älskar Fallout serien dock, den är grymm... Spelat hela!

Inte Heretic, detta är varken fantasy eller sci-fi

Permalänk

Ingen fler som har något tips?

Permalänk
Medlem

Beskriv hur menyerna och dylikt såg ut om du kommer ihåg det.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk

Minns tyvärr inte riktigt menyerna...

Permalänk
Medlem

Låter som du skapat ett eget spel av Hidden and Dangerous och Splinter Cell

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

Måste även jag få reda på vad det är för spel nu! Efter så här många förslag som givits undrar man ju vad det är!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

SOCOM: U.S. Navy SEALs
Full Spectrum Warrior
Kanske

Visa signatur

Dator: GA-970A-DS3, AMD FX 4100, CoolerMaster Hyper Evo 212, Radeon HD7870 Crossfire, Corsair (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, Kingston SSDNow V300 120GB, EVGA SuperNOVA G2 750W, Fractal Design Core 3000.
Skärm: Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Skriver för måste få veta vilket spel det är, sånt här kan göra en galen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

SWAT 3?

Finns lite andra förslag här: http://www.giantbomb.com/squad-based-shooter/3015-306/games/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Project I.G.I?

Visa signatur

i7 2600K@4.8GHz, Corsair H50, ASRock P67 Extreme4, CM HAF 912, 8gb corsair DDR3, XFX R9 290 4gb, Corsair Vengeance K70 Cherry MX Red, Razer DeathAdder, Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

EDIT: nvm är inte läskunnig.

Det där är väl Escape from Colditz? Det var ett riktigt kul litet spel.
EDIT: Vad hände med bilden?

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

Det där är väl Escape from Colditz? Det var ett riktigt kul litet spel.
EDIT: Vad hände med bilden?

Han tog bort den. Läs vad du faktiskt citerade

Visa signatur

Citera för snabbt svar.