kan inte köpa spel i steam

Permalänk
Medlem

kan inte köpa spel i steam

Unexpected error has occurred. Your purchase has not been completed. detta kommer upp hela tiden, har kontaktat steam support men de tar ju en evighet att svara. Vill köpa sleeping dogs o spela så fort som möjligt. Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Avstängd

Det har jag fått ett par gånger och har aldrig lyckats lösa utan support.

Har testat att installera om Steam, ta bort det helt och installera, testat att köpa från webbläsaren och även mobilen. Att det inte heller funkade genom mobilen så måste det vara någon sorts flagga som satts på kontot? Ingen aning, har du en mobil du kan testa med? Kanske annan dator?

Så antagligen måste du vänta på svar.

Permalänk
Medlem

jag har samma grej,jag har nyss bytt till en annan hotmail så kan vara det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av putumban:

Unexpected error has occurred. Your purchase has not been completed. detta kommer upp hela tiden, har kontaktat steam support men de tar ju en evighet att svara. Vill köpa sleeping dogs o spela så fort som möjligt. Någon som kan hjälpa mig?

skapa nytt konto? be nån köpa det som present till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Lite drygt att göra ett nytt konto om man har runt 30 spel. Och logga in varje gång man ska spela ett spel...

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

Lite drygt att göra ett nytt konto om man har runt 30 spel. Och logga in varje gång man ska spela ett spel...

Jag är rätt säker på att h*n menade att man ska skapa ett nytt konto och "gifta" spelet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

aja får väl vänta då. Vill inte skaffa nytt konto btw!

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Medlem

Testa köpa i mobilen eller annan dator ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag är rätt säker på att h*n menade att man ska skapa ett nytt konto och "gifta" spelet.

Dold text

Jag uppfattade det så som han skrev det.

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arision:

drygt? utveckla gärna.

TS skriver att han vill spela det så fort som möjligt, om inte supporten på steam svarar, så är det det enda val han har, för att kunna spela det fortast möjligast.

Permalänk
Medlem

Har testat på min lillebrors acc och mitt andra acc. Det funkar fortfarande inte. Steam support ligger också nere just nu....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Det verkar som Steams servrar blev DOS attackerad (osäker på benämningen) och i sin tur kan man inte komma åt vissa av steams tjänster. Kan vara därför du inte kan köpa spel just nu på Steam.
Steam har inte officiellt bekräftat detta.