Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Folding stannar på 0.00% progress

Permalänk
Medlem

Folding stannar på 0.00% progress

Som rubriken lyder så kan inte jag folda. Det stannar bara på 0.00% på progress och ETA är på unknown. Det händer även att i FAHViewer så laddas inte proteinen. Det har fungerat förr så jag vet inte vad det kan vara.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Har du öppnat upp i brandväggen för foldingklienten?
Låter som om det är problemet...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Har du öppnat upp i brandväggen för foldingklienten?
Låter som om det är problemet...

Men då hade jag väl inte ens kunnat ansluta eller?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Men då hade jag väl inte ens kunnat ansluta eller?

Hejsan..

Kör igång både clienten och aktiviteten folding.

Starta aktiviteshanteraren, och så ser du om du har en process som heter fah_core_a3 eller a4 däroch bör ta en massa cpu tid.

Det kan ta upp till 30-40 min beroende på jobb och vilken CPU du har, innan du får en uppdatering istället för "unknown", det är så att det är unknown så länge inte en "del" är gjord av projektet. och det kan variera ganska mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Hejsan..

Kör igång både clienten och aktiviteten folding.

Starta aktiviteshanteraren, och så ser du om du har en process som heter fah_core_a3 eller a4 däroch bör ta en massa cpu tid.

Det kan ta upp till 30-40 min beroende på jobb och vilken CPU du har, innan du får en uppdatering istället för "unknown", det är så att det är unknown så länge inte en "del" är gjord av projektet. och det kan variera ganska mycket

Tack! fah_core_a4 körs och drar ~80% av CPU

Då är det bara att vänta då med andra ord?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Tack! fah_core_a4 körs och drar ~80% av CPU

Då är det bara att vänta då med andra ord?

Ja precis, Har det löst sig och börjat fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ja precis, Har det löst sig och börjat fungera?

Ja nu fungerar det! Men i förrgår så gav CPU'n som MAX 1.2k PPD? Den har legat på runt 10k med GPU-klienten igång samtidigt innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Ja nu fungerar det! Men i förrgår så gav CPU'n som MAX 1.2k PPD? Den har legat på runt 10k med GPU-klienten igång samtidigt innan.

Okej bra det!

Har du haft folding på pause då ett tag kanske, och sedan startat den igen?

För det är så att din PPD beräknas på hur snabbt du kan få ett projekt färdigt, och du får en ganska grov bonus om du låter det stå och tugga 24/7. Det är det den första PPD:n visar.

Men tar du då ner foldingpower till tex 0% ett par timmar eller ett helt dygn, då kommer du förlora din tidbonus, på hur snabbt du fått jobbet till att det blivit färdigt.

Antar att så är fallet? Ibland händer det att det buggar lite med.. eller att man får ett dåligt WU, Work objekt som är mycket tyngre eller är svårare ett folda vilket ibland kan ge lägre PPD.

Låter du det bara stå på och tugga så kommer din PPD att öka till nästa WU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Okej bra det!

Har du haft folding på pause då ett tag kanske, och sedan startat den igen?

För det är så att din PPD beräknas på hur snabbt du kan få ett projekt färdigt, och du får en ganska grov bonus om du låter det stå och tugga 24/7. Det är det den första PPD:n visar.

Men tar du då ner foldingpower till tex 0% ett par timmar eller ett helt dygn, då kommer du förlora din tidbonus, på hur snabbt du fått jobbet till att det blivit färdigt.

Antar att så är fallet? Ibland händer det att det buggar lite med.. eller att man får ett dåligt WU, Work objekt som är mycket tyngre eller är svårare ett folda vilket ibland kan ge lägre PPD.

Låter du det bara stå på och tugga så kommer din PPD att öka till nästa WU.

Ok, testar detta när jag har tillfälle!

Visa signatur