Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vault 101 är HELT fel namn. Toaster eller Radiator hade nog passar bättre
Riktigt kul koncept som jag blir väldigt sugen på att kopiera Så stilren och elegant på samma gång. Fullträff!
Saknar bättre bild på I/O och expansionsport(ar).

Ja det må hända. Kanske blir det till att byta namn ändå! Många tycker ju att den ser ut som en brödrost, så namnet Toaster kanske inte är så dumt. Eller Roaster?:)
Säg gärna vad ni tycker! All kritik uppskattas!

Ska lägga upp någon mer detaljerad bild i så fall!:)

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JKey:

Jag kommer tyvärr inte ihåg vad tyget hette. Men det är något silkes liknande material. Blankt och halt. Jag åkte till en textilbutik, sedan gick jag runt och blåste genom massor av tyger. Pröva det om ni vågar, folk kommer att titta konstigt på en!;)

Har mycket tyg över ifall någon har svängarna förbi!

Härligt. Då ska jag gå i butiker och blåsa i tyger då
Var du tvungen att ta en ny bit tyg varje gång du misslyckades med appliceringen?

Skrivet av JKey:

Ja det må hända. Kanske blir det till att byta namn ändå! Många tycker ju att den ser ut som en brödrost, så namnet Toaster kanske inte är så dumt. Eller Roaster?:)
Säg gärna vad ni tycker! All kritik uppskattas!

Ska lägga upp någon mer detaljerad bild i så fall!:)

Toaster gör att jag tänker på Cylon från Battlestar Galactica, då måste du stoppa dit en röd ledlist som snurrar och har sig. Det kan du ju inte göra
Roaster är mer rätt tycker jag.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Härligt. Då ska jag gå i butiker och blåsa i tyger då
Var du tvungen att ta en ny bit tyg varje gång du misslyckades med appliceringen?

Toaster gör att jag tänker på Cylon från Battlestar Galactica, då måste du stoppa dit en röd ledlist som snurrar och har sig. Det kan du ju inte göra
Roaster är mer rätt tycker jag.

Haha, det tycker jag att du ska pröva!:D
Ja det behövdes nya bitar varje gång. Om den hamnar fel eller glider runt för mycket så täpper limmet till tyget där luften ska igenom. Hålplåten var böjd när jag lade på tyget, det är nog betydligt enklare om man har en plan yta!:)

Tycker också Roaster känns bra! Men nu när jag googlade på ordet dök det upp ännu ett köksredskap. Någon grunka för kycklings-tillagning;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JKey:

Jag kommer tyvärr inte ihåg vad tyget hette. Men det är något silkes liknande material. Blankt och halt. Jag åkte till en textilbutik, sedan gick jag runt och blåste genom massor av tyger. Pröva det om ni vågar, folk kommer att titta konstigt på en!;)

Har mycket tyg över ifall någon har svängarna förbi!

Hehe, det blir nog en tvångströja o gratis skjuts till psyk om jag skulle göra det

Jag är på jakt efter något liknande tyg dock. Det optimala skulle vara något syntetiskt fliter liknande det som sitter i en torktumlare men vart man får tag på något sådant vet jag inte. En en gång, jäkligt bra bygge!

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Medlem

Riktigt nätt och fint litet bygge! Fräckt att du byggde ihop innanmätet så kompakt och ändå lyckats bibehålla ordentlig kylning på alla delar! Det enda jag kan tycka är att fronten är ganska intet-sägande, skulle vilja se något annat än hålplåt, och/eller ha någon ram eller liknande runt hålet, men det är ju en smaksak En startknapp placerad centrerat under fläkthålet tror jag inte hade sett helt fel ut heller. Men jättetjusigt bygge annars!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stiligt!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk

Mycket snyggt och funktionellt bygge, skulle definitivt inte skämmas om jag hade haft den burken stående hemma. Bra gjort!

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Bra jobbat, personligen hade jag dock satsat på en picoPsu till detta bygget

Permalänk
Medlem

Simple, yet beautiful

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Good job, son. Good job. Stilistiskt, spännande och unikt från början till slut. Kanske starta eget?

Vad tycker du om cpu-kylaren du använde?

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Medlem

Jag saknar ord, vilket hantverk, vilket konstverk, imponerad så det heter duga! Stilrent, snyggt, praktiska och genomtänkta funktioner i chassits konstruktion. Har vi en ny svensk chassitillverkare i görningen?

Saknar minimalistiska ITX-chassin på marknaden, hint hint.

Permalänk

Riktigt schysst! Gillar starkt att du gjort ett eget hål för varje bildanslutning på grafikkortet. En cool detalj.
Får man fråga var du köpte startknappen?

EDIT: Hittade en liknande på Kjell & Company.

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

vart fick du tag på hålplåten?

Visa signatur

cpu:i5 4670k @ 4ghz gpu:gtx 760 gigabyte 2gb rev.2 hdd:1tb western digital mb:asus z87-a ram corsair vengeance LP 8 gb 2133MHZ psu:500w case:fractal design r3 Gear:logitech g500, logitech g35, logitech g19, logitech z906, logitech c920