Bästa In-Ear hörlurar/Earphones under 1500kr?

Permalänk

Bästa In-Ear hörlurar/Earphones under 1500kr?

Vilka In-Ear hörlurar skulle ni rekommendera för en person fortfarande går i skolan? Vill gärna ha något som har bra bas, men också bra ljud i huvud taget.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av nimren:

Är dom bättre än t.ex Klipsch S4ii?

Permalänk
Inaktiv

Om du skulle kunna tänka dig lägga 500 Extra så investerar du säkert på ett väldigt bra in ear lurar. Logitech ue900 för halva priset hos Elgiganten (Kostar annars 4000Kr), funderar själv på dessa, kollar in en massa reviews för att se om det finns bättre för samma pris först.

Permalänk
Medlem

Räcker långt.
http://se.akg.com/akg-product-detail_se/k350crm.html
http://se.akg.com/akg-product-detail_se/q350grn.html - har ett par av den här modellen att sitta med på bussen. Bra ljud, kanske inget för bas nörden. Däremot låter hörlurarna rent och dem kostar enbart ca 600kr vilket är ett fynd. Man hade lätt kunnat tro dem kostade mer. Till sist vad behöver man mer säga jo det är AKG - No bullshit bara bra ljud

Eller om du nu vill investera i något bättre
http://se.akg.com/akg-product-detail_se/k375.html

Sedan så har AKG även en riktig HIFI deluxe in-ear lur ifall du har råd och kan hosta upp 10k
http://se.akg.com/akg-k3003-se/k3003i-with-remote.html

Permalänk
Inaktiv

Vilken telefon, antar jag, ska du driva dem med?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon8870:

Du påminde mig om en sak, har hört att dyra hörlurar har svårt att köra ihop med telefonen, dvs att telefonen inte orkar driva lurarna, hur fungerar detta rent i praktiken? jag kanske köper dessa in ear (logitech ue 900) för min kommande lumia 1520 som ännu inte släppts i Sverige, men hur fungerar det, drar telefonen mer batteri, ju "bättre lurarna är?

Permalänk
Skrivet av anon8870:

LG G2

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Du påminde mig om en sak, har hört att dyra hörlurar har svårt att köra ihop med telefonen, dvs att telefonen inte orkar driva lurarna, hur fungerar detta rent i praktiken? jag kanske köper dessa in ear (logitech ue 900) för min kommande lumia 1520 som ännu inte släppts i Sverige, men hur fungerar det, drar telefonen mer batteri, ju "bättre lurarna är?

Jag vet faktist inte heller :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dejch:

Det beror lite på, men allmänt så ju mer ohm lurarna har, in-ears har oftast låg siffra, desto mer "volym" behövs för att spela tillräckligt högt.

EDIT: jag har Klipsch s4, gammal modell nu men ändå. Gillar mina rea inköpta Aiaiai mer än mina A-Jays One+. Men det är ju ett alternativ om du vill ha mick så är det One+ eller någon annan variant som kanske är passande. Aiaiai hade jag bara tur med, då de var helt olyssnade, men faller mig i smaken.

Permalänk

Martin Logan Mikros 70 redigt fina in-ears! Dock lite svåra att få tag i Sverige (tror endast det går att beställa utomlands.) Men något av det bättre du kan få tag i för den summan.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Deepcool AK620 Digital | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDadrianCD:

Jag vet faktist inte heller :/

Den telefonen har jag ingen koll på. Du har inte möjlighet att testa någon kompis in-ears? Se vilket ljud du gillar osv?

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon8870:

Det beror lite på, men allmänt så ju mer ohm lurarna har, in-ears har oftast låg siffra, desto mer "volym" behövs för att spela tillräckligt högt.

Impedans.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hoski:

Impedans.

Precis. Tack..

Förövrigt ju närmare "hi-end" du kommer med alla dina 1500:- desto troligare är det att du inte får ut tillräckligt med ljud ur dem för att bli nöjd. Detta är dock min egna erfarenhet/uppfattning av hörlurar då, men fortfarande ljud.

Finns en drös med in-ears. Inte hört dem så vill inte tipsa om dem då jag inte kan säga hur de låter, enligt mig.

Permalänk
Medlem

jag köpte nyss philips fidelio s1 till min samsung s4 mini. grymt ljud kristall klart mid och basen är väldigt bra till rock. ''snärt'' basen är grymt bra.
det ska tydligen vara problem att driva s1 med gamla telefoner. men lg g2 är väldigt ny så det är nog inga problem!

Permalänk
Medlem

Köpte ett par klipsch s4 till syrran och hon klagade på passformen. Något man kan tänka på med in-ear hörlurar är att de ofta har väldigt olika passform. Själv kör jag på T-jays four, har haft dom i snart två år nu, köpte dem för runt 500 kronor på dustin och är än idag sjukt nöjd med dem. T-jays är ljudmässigt rätt lika a-jays (som är välbalanserade med lite klen bas), men de har mycket tryck i basen, och helt annan design, alltså riktigt balanserat lljud och bra tryck i basen.

Vill du ha väldigt mycket bas så finns det bose IE modellerna, fula som stryk men bra bas, mellanregistret är okej, men jag upplevde det som bättre på t-jays.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk

Är själv väldigt nöjd med mina Yamaha EPH-100 men jag har aldrig jämfört dom mot andra in-ears i samma prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Är själv väldigt nöjd med mina Yamaha EPH-100 men jag har aldrig jämfört dom mot andra in-ears i samma prisklass.

+1 Köpte dem på Lars bengtsson för 990kr riktigt kap, enda nackdelen är ingen mic

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio S2 eller HiFiMan RE-400 är väldigt bra IEMs. HiFiMännen är väldigt prisvärda då de kostar 100$ på Amazon.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Jag har jämfört mycket. EPH-100 är riktigt bra för 1000kr.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Jag har jämfört mycket. EPH-100 är riktigt bra för 1000kr.

Det ända problemet är att jag inte kan hitta någon bra review på youtube :/

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett par sköna lurar som sitter bra, så rekommenderar jag Bose MIE2/SIE2 lurarna. Bästa in-ear lurarna jag haft.
Relativt bra ljud, men framförallt sköna och sitter bra. perfekt när man använder lurarna medans man tränar etc.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1421588
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=866992

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Om du tittar på kundomdömen överlag så har de rätt dåliga betyg, ljudet säger dem är okej, men att det finns bättre ljud att tillgå för ett lägre pris och att passformen kan vara jobbig och att batteritiden är rent ut sagt dålig.

Om du orkar, så kan ett tips vara att försöka testa hörlurna innan köp. Sitter inte luren bra i örat så påverkas ljudet, speciellt basen tar stryk då. Ska du träna mycket med lurarna och vill ha den här typen av "vinge i örat" kör på bose modellerna.

Edit: Fixa ett studentkonto på Dustin om du inte har ett, där brukar priserna på hörlurar sjunka rätt ordentligt. Men för att se studentpriserna krävs det att du är inloggad på studentkontot

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Det ända problemet är att jag inte kan hitta någon bra review på youtube :/

Vad skulle en sådan säga som inte en recension i text kan säga? Såna finns det nämligen hundratals, vara det stora flertalet är positiva.
Jag tycker att de låter väldigt bra. En aning mycket bas för min smak, men -3db i basregistret på EQ:n gör dem, IMO, ganska balanserade. De är dock inte extremt bastunga utan EQ heller och basen låter inte på något sätt bumligt eller dåligt, bara att jag vill ha lite mindre för att jag ska tycka att det ska låta balanserat.
Enda nackdelen är att de har relativt stor diameter så man får kolla att de verkligen passar, särskilt om man vet med sig att man har trånga hörselgångar.
Väldigt bra ljud för pengen annars. Prisvärt för "ordinarie" pris och ett kap för 1000-lappen.

Permalänk

Det lutar väl mot Yamaha EPH-100. är det något specielt jag behöver veta om dom?

PS. Jag är fortfarande öppen för mer förslag.

Permalänk

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumar...

Är det här något vidare eller är det bara skit? Någon sa att den lät lika bra/dåligt som en iphone hörlur. Men den har hamnat på plats 1 på några listor och så vidare.

Permalänk

köpte dem själv är väldigt nöjd med ljudet kan rekommendera dem

Permalänk
Skrivet av callawayno1:

köpte dem själv är väldigt nöjd med ljudet kan rekommendera dem

Vad är skillnaden mellan dom här och a-Jays?