[BF4] Ditt favoritvapen samt vapensetup

Permalänk
Medlem

[BF4] Ditt favoritvapen samt vapensetup

Tjena pojkar och flickor!
Är lite intresserad av att höra vad ni gillar för vapen och vilka attachments ni kör samt varför.

Själv lirar jag mest Assault nu och där är det m416 som gäller.

Vapen: M416
Optic: Coyote
Accessory: Laser Sight
Barrel: Heavy Barrel
Underbarrel: Angled Grip
Paint: Hexagon Naval

Känner att jag får en riktigt kontrollerad spray med denna setup.
Älskar när man låser upp nya camos, riktigt mysigt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Tjena pojkar och flickor!
Är lite intresserad av att höra vad ni gillar för vapen och vilka attachments ni kör samt varför.

Själv lirar jag mest Assault nu och där är det m416 som gäller.

Vapen: M416
Optic: Coyote
Accessory: Laser Sight
Barrel: Heavy Barrel
Underbarrel: Angled Grip
Paint: Hexagon Naval

Känner att jag får en riktigt kontrollerad spray med denna setup.
Älskar när man låser upp nya camos, riktigt mysigt!

Vapen: M416
Optic: Coyote
Accessory: -
Barrel: Heavy Barrel
Underbarrel: Angled Grip
Paint: ?

kör nästan samma men kör med sar när det är större kartor har precis låst upp Ace som verkar vara en riktigt trevlig bössa!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

Lav25 (mitt vapen)

reactive armor
tow missile
flares
vilken camo som passar till mappen (snow camo på zod bara för troll)

För att jag älskar tanks ;)?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Inte hunnit unlocka allt jag vill ha än :/

Assault

AK5C ( Iron Sight - Laser Sight - Standard Barrel - Default Paint )
P226(Mini[RDS] - Laser Sight - Heavy Barrel - Random Paint)
M320/First Aid Pack
Defibrillator
M67 Frag
Shank
Defensive

Dold text

Engineer

AK5C ( Iron Sight - Laser Sight - Standard Barrel - Default Paint )
P226(Mini[RDS] - Laser Sight - Heavy Barrel - Random Paint)
MTB / M15 AT Mine
Repair Tool
M67 Frag
Shank
Defensive

Dold text

Support

Main Weapon;
Alt1 : AK5C ( Iron Sight - Laser Sight - Standard Barrel - Default Paint )
Alt2 : U-100 MK5 ( HD-33 - Magnifier - Standard Barrel - Bipod - Default paint)
Alt3 : M249 ( default - Bipod) (nyss börjat köra med detta, favorit vapen under de senaste åren<3)
XM25 Airburst / M18 Claymore
Ammo Pack
M67 Frag
Shank
Defensive

Dold text

Recon

M40A5 (8x -Variable Zoom - Standard Barrel - Straight Pull - Default/Tiger Adaptive )
P226(Mini[RDS] - Laser Sight - Heavy Barrel - Random Paint)
C4
Motion Sensor
M67 Frag
Shank/Machete
Spec Ops

Dold text

Kommer när jag har unlockad "allt" köra på

AK5C/M416/M16A4/M4
MK11/SKS/SVD/SCAR-H SV/M39 EMR(beroende på vilken som är bäst imo)
870 MCS/ SPAS-12
M249/MG4
M40A5/M98B/SRR-61(alt. något annat som faller mig i smaken)

Tanken är att jag ska köra mellan dessa. Bland DMRs lutar det åt SCHAR-H SV, men får se hur den presterar.

Dold text
Permalänk
Medlem

Assault

CQB

Vapen: M416
Optic: Holo
Accessory: Laser sight
Barrel: Muzzle break/suppressor
Underbarrel: Ergo Grip

Vapen: Famas
Optic: RDS
Accessory: Laser sight
Barrel: Muzzle break
Underbarrel: Ergo grip

Mid Range

Vapen: AUG
Optic: Holo
Accessory: Magnifier
Barrel: Muzzle break/suppressor
Underbarrel: Angled Grip/Folding grip

Vapen: ACE 23
Optic: Coyote
Accessory: Magnifier
Barrel: Muzzle break/suppressor
Underbarrel: Angled Grip/Folding grip

Long Range

Vapen: SAR-21
Optic: Coyote
Accessory: Laser sight
Barrel: Muzzle break/suppressor
Underbarrel: Angled Grip

Provar som alternativ atm
Vapen: QBZ-95-1
Optic: Coyote
Accessory: Magnifier
Barrel: Muzzle break/sup
Underbarrel: Angled Grip/Folding grip

Dold text

Support

Vapen: M249
Optic: Holo
Accessory: Magnifier
Barrel: Muzzle break
Underbarrel: Bipod

Dold text

Recon

Vapen: M40A5
Optic: JGM-4 (4x)
Accessory: Laser sight
Barrel: -
Underbarrel: -

RFB (inte låst upp nånting iprincip ännu...)

Vapen: AK5C
Optic: RDS
Accessory: Laser sight
Barrel: Suppresor
Underbarrel: Angled Grip/Folding grip

Dold text

Engineer

Vapen: AK5C
Optic: RDS
Accessory: Laser sight
Barrel: Muzzle break
Underbarrel: Angled Grip/Folding grip

Dold text

Övrigt

Sidearm: P226
Optic: Mini RDS
Accessory: Flashlight
Barrel: Compensator

Granater: V40mini

Kniv: Scout

Dold text
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt och smart att ni gjorde kategorier för alla klasser, ska uppdatera min förstapost senare. Vore kul att höra från flera

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Mina favorit vapen är faktiskt scar-H, g36, ak5c

Permalänk

Vapen: Ak5C
Optic: HD-33
Accessory:
Barrel: R2 suppressor
Underbarrel: Short grip

Precis maxat 510 kills. Vilket gör att det inte finns något mer att låsa upp. Har därför börjat med ett annat vapen. Lvl 70 och stort sett låst upp alla vapen utan automat sniper.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Konstigt att inte fler kör ACE23.
Tycker det är den absolut bästa bössan.

Grön laser + silencer är vad jag kör för tillfället.
Inte bästa setup med ljuddämpare men det är skoj för det låter bättre.

Sen de som väljer M320 istället för medkit borde brinna i helvetet. Bara en liten sidenot..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vapen: ACE 21 CQB, Alt SAR-21
Optic: Coyote
Accessory: Laser Sight
Barrel: Heavy Barrel
Underbarrel: short grip

Sar 21:an, siege, paracel, dawn banorna
ace 21:an på tex zavod och locker

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk

Ace 23 eller l85a2 som assault (beroende på karta och gamemode), ace 52 cqb som engineer och support och sedan the intervention (srr-61) som recon.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Konstigt att inte fler kör ACE23.
Tycker det är den absolut bästa bössan.

Grön laser + silencer är vad jag kör för tillfället.
Inte bästa setup med ljuddämpare men det är skoj för det låter bättre.

Sen de som väljer M320 istället för medkit borde brinna i helvetet. Bara en liten sidenot..

agreed, kör ACE23 med ergogrip, kobra och red dot 90% av tiden som medic, på banor med långa avstånd kör jag ibland istället scar-h.

AK5C / MTAR som engineer

MG4 överlägsen som support, den bössan som närmast beter sig som PKP Pecheneg gjorde i BF3 (som också var totalt överlägsen)

SRR-21 det lilla jag kör recon.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Har blivit helt kär i "halvsniper" DMR-vapnen t.ex. MK11 Mod 0 och 4x-sikte. Bra för engineer på alla stora banor där många strider är mid- och longrange.

Jag har en reflexmässig vana att dodgea i sidled och skjuta i snabba 1vs1-strider så Ergo grip passar mig perfekt. -50% movement spread reduction.

Silencer försämrade typ allting på skjutandet i BF3 men har inte alls lika stora nackdelar i BF4. Så jag försöker tvinga mig att använda det mer på vissa banor, även om det instinktivt tar emot.

Permalänk
Medlem

SCAR-H SV
HD-33
Angled foregrep
Green lazors

alternativt

M39 EMR
PK-A 3.4x
Angled foregrip
Lazorz

är det lite större kartor kör jag M39:an med kikarsikte. den har lite högre bullet velocity men mer rekyl så den är bättre lämpad för avstånd. Gillar SCAR-H SV skarpt, väldigt enkel att skjuta.

På tightare banor, Rush, TDM osv kör jag vanligtvis någon karbin. Favoriten där är än så länge AK-12, Stybby grip utan extra riktmedel...

brukar köra Spray Adaptive målning på, annars Spray Desert eller Spray Woodland

Permalänk
Medlem

Assault
Ace 23
HD 33 [1x]
Tri beam lazer
R2 Supressor
Ergo/Potato grip
Spray: W/E

P226
Silencer
Lazer

I brist på andra roliga 1 hands atm.

Medic bag och Defilbrillator

Och RGO Impact (what would i do with out this? :S)

Spelar typ bara Conquest Large, men ser till att alltid vara i närstrid

Permalänk
Medlem

VART FAN ÄR AN-94!? var det självklara valet i bf3

nu är det

M16A3
Coyote
Laser sight
Angled grip
Compensator

Eller

MP7
Coyote
Laser sight
Compensator

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk

Jag kör i princip denna setupen på alla utom recon (har AK-12 på min assault-klass men spelar aldrig det). Tröttnar dock oftast runt 200-300 kills med ett vapen och kommer säkert hitta en ny "flavor of the month" snart.

AKU-12
- Kobra RDS
- Canted iron sights
- Standard barrel
- Angled grip

SRR-61
- Acog 4x
- Canted iron sights
- Standard barrel
- Straight pull

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Detta vapen kör jag på allt förutom sniper.

Vapen: ACW-R
Optic: Kobra (RDS)
Accessory: Green Laser Sight
Barrel: Heavy Barrel
Underbarrel: Potato Grip
Paint: Splinter Adaptive

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Klara favvon med mest kills e just nu

M240b
FLIR x2
Green lazer
Flash hider

Håller dock på å låsa upp massa skit till M249 .... nya favvon , 200 patroner e fett najs , å den e som en jälla laserstråle
kör
M249
Ironsight
Stubbygrip

jep , jag gillar LMG

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Har inte hittat någon favorit än tyvärr.
I bf3 var det så lätt med M16 men valet känns inte lika självklart i bf4 än så jag testar runt...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Va tycker ni alla om SG-553?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Matte3333:

Va tycker ni alla om SG-553?

gillade den bättre i BF3, men kul i BF4 också. kör den suppad med grepp och rödpunkt

Permalänk
Medlem

FAMAS

Reflex
Compensator
Angled Grip
Green Laser
Dotted Snow

Därför att FAMAS är kraftigt underskattad.

Skrivet av TheGiant:

Har inte hittat någon favorit än tyvärr.
I bf3 var det så lätt med M16 men valet känns inte lika självklart i bf4 än så jag testar runt...

ACE 23 = M16. AKA vapnet med pissenkel rekylhantering för folk som har problem med öga-hand-koordinationen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Medium range:
ACE-52 CQB
M240B.
7.62 ammo ftw.

close combat:
AEK-971
MTAR

Muzzle break/compensator samt stubby grip på det mesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Klara favvon med mest kills e just nu

M240b
FLIR x2
Green lazer
Flash hider

Håller dock på å låsa upp massa skit till M249 .... nya favvon , 200 patroner e fett najs , å den e som en jälla laserstråle
kör
M249
Ironsight
Stubbygrip

jep , jag gillar LMG

Testa MG4 också, samma stats som M249 men sprider mindre i sidled (mer i höjdled) tycker den är det närmaste man kan komma PKP från BF3 (när man spelar med bipod) Kör själv MG4 med bipod / 4x zoom och sen m249 med forgrip / kobra men det är bara för att jag är för slö för att ändra om MG4 kittet varje gång jag vill ha forgrip, upplever den som sagt lättare att hantera än M249 pga skillnaden i rekyl, övriga stats identiska.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Testa MG4 också, samma stats som M249 men sprider mindre i sidled (mer i höjdled) tycker den är det närmaste man kan komma PKP från BF3 (när man spelar med bipod) Kör själv MG4 med bipod / 4x zoom och sen m249 med forgrip / kobra men det är bara för att jag är för slö för att ändra om MG4 kittet varje gång jag vill ha forgrip, upplever den som sagt lättare att hantera än M249 pga skillnaden i rekyl, övriga stats identiska.

De har samma spread i alla kategorier. Vad som skiljer sig är rekyl, där M249 drar mindre uppåt (19%) och åt höger (25%), men mer åt vänster (lite över 100%).

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ganska hårt för att låsa upp och testa alla vapen (ej snipers då jag inte är förtjust i att bosätta mig på tak).
Kör vanligtvis infantri och har lite olika setups beroende på vilka jag spelar med och hur bra det går. Dör jag innan min ammo är slut och det ofta är tanks så byter jag ju självklart till engineer osv.

Favoriten i vanliga games är dock:

¤Support (mer ammo = längre killstreaks)

MG4
-Kobra sight: Bra sikte där det är lätt att hålla reda på fienden även om solen skiner
-Green Laser: Syns mindre än rött men ger fortfarande lite blind (hipfire är no-no)
-Silencer: Folk verkar ha gått full COD i BF4 och stirrar sig totalt blinda på minimapen. Syns du inte får du mer kills.
-Angled Grip: På många vapen är Compensator/Muzzle Brake tillsammans med ett stubby grip bäst men om du burstar
så får du inte ut mycket av dessa. Bättre då att kapa så mycket rekyl i början av varje burst som möjligt.

Detta kombineras med C4 så att alla tanks hatar dig efter halva gamet.

Dold text

Lite alternativ:
¤Assault (Squad Play)

M416 eller ACE23
Tycker verkligen att det är sak samma mellan dessa vapen. M416 känns smidigare men ACE23 känns som mer lättkompenserad.

Använder dock samma attachments oavsett:
-HD-33: Mer än en liten prick som försvinner i solen men inte lika stor och ivägen som ett Holo
-Green Lazer: Se ovan! Syns mindre osv.
-Muzzle Brake
-Stubby grip: Dessa två tillsammans tar bort så gott som all rekyl på bekostnad av lite accuracy[/B]

Dold text

¤Engineer (Mot tanks/Närstrid där man dör ofta)

CZ-3A1
Vansinnigt kompetent vapen som ger dig väldigt stort övertag i närstrid så länge du inte möter någon med en full choke shotgun som vet vad dom sysslar med.
-Coyote: Bra synfällt
-Green Lazer
-Compensator: Då sidorekylen är mycket svårare att kompensera för än uppåt i närstrid
-Stubby Grip

Alternativet om det är längre distans är för mig AK5C som är ett väldigt bra vapen med hög firerate och låg rekyl.
Kombinera sedan detta med en RPG för att bli av med dom jobbiga helikoptrarna och väggar som är ivägen.

Dold text

Länk till battlelog (kanske inte funkar) - http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Gublos/stats/364...

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Testa MG4 också, samma stats som M249 men sprider mindre i sidled (mer i höjdled) tycker den är det närmaste man kan komma PKP från BF3 (när man spelar med bipod) Kör själv MG4 med bipod / 4x zoom och sen m249 med forgrip / kobra men det är bara för att jag är för slö för att ändra om MG4 kittet varje gång jag vill ha forgrip, upplever den som sagt lättare att hantera än M249 pga skillnaden i rekyl, övriga stats identiska.

MG4 är till hälften upplåst , men föredrar nog M249 , känns mer maffig på något vis (bådatvå är vääääldigt dödliga dock)

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

MG4 är till hälften upplåst , men föredrar nog M249 , känns mer maffig på något vis (bådatvå är vääääldigt dödliga dock)

ja, båda är bra. spelar som sagt själv med M249 med foregrip och kobra för att jag e för slö för o hålla på o byta mellan grip och bipod på MG4
du får ett vettigt sikte väldigt tidigt till MG4 så den är ganska tacksam att levla upp

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR