Datorbygge till Far [Hots,Cod,Arbete]

Permalänk
Medlem

Datorbygge till Far [Hots,Cod,Arbete]

Tjena SweClockare!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4405402/2013-12-27

Här har jag hastigt satt ihop en dator.

Men vad jag undrar är:
funkar alla delar ihop?
Skulle man kunna bygga ihop en bättre dator för samma prislapp?

Vad jag söker är en dator som klarar av Heart of the Swarm och de Senaste Call of Duty spelen.
Det vore också oerhört skönt ifall datorn var lättmonterad och att chassit är väldigt användarvänligt.
Ifall de finns mycket plats för senare uppgradering(Byta GPU/RAM Typ) så vore det underbart också.

Tack så mycket för mig!
Ha en fortsatt trevlig Fredag!
Mvh Tobias

Permalänk
Medlem

SO-DIMM minnen är till för bärbara datorer. Det du vill ha är 240-pin DIMM minnen. Nästintill alla moderkort idag stödjer dual channel minnen så ta två minnesmoduler istället för ett, dvs 2x4GB istället för 1x8GB.
Exempelvis de här

Moderkortet går inte ihop den processorn du valt heller, det är fel socket. Om du vill ha den processorn så välj ett moderkort med socket 1150.
Om du vill ha det moderkortet du valt får du kolla upp en processor med socket 1155.

EDIT: Med det chassit du valt så välj ett moderkort med formfaktor "ATX/mATX".

Permalänk
Medlem

Nedan har du ett förslag. Har bytt ut moderkortet till ett som passar, bytt ut till andra minnen och för samma peng lagt till ett bättre grafikkort. Antar att du redan har hårddisk?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6389566/2014-01-17

Skulle råda dig att köpa en eftermarknadskylare till din CPU senare om du vill stanna på den prislappen. Exempelvis en 212 Evo, Argon AR01 eller liknande. Inte jättedyrt, men extremt värt att byta ut med tanke på hur dåliga Intels standardkylare är

Permalänk
Medlem

Hej Fatmajk!

Tack så himla mycket för hjälpen med datorbygget!

Jag undrar varför du just har valt mATX ist för vanligt ATX moderkort?

Hårddisk har jag, så det är inga problem.

:Edit:

Nu fick jag en Budget, Den får Kosta 7200kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe628:

Hej Fatmajk!

Tack så himla mycket för hjälpen med datorbygget!

Jag undrar varför du just har valt mATX ist för vanligt ATX moderkort?

Hårddisk har jag, så det är inga problem.

:Edit:

Nu fick jag en Budget, Den får Kosta 7200kr

För att det var lite mindre helt enkelt Tyckte den hade en bra prislapp också, men om du hellre vill köra ATX så kör på det. Det kan du bara bestämma själv.